ייעוץ חי עם דן חי. עו"ד דן חי מייעץ לשחקני הליגות הנמוכות!

אתר "גולר1" שוב עוזר לשחקנים בליגות הנמוכות! עו"ד דן חי, אולי העו"ד הכי טוב בארץ, מייעץ לשחקני הליגות הנמוכות עם החוזים מול הקבוצות! רוצים לתבוע את הקבוצות? אתר "גולר1" דאג לכם לייעוץ טלפוני חינם עם עו"ד בכיר.

  • על ידי: עו"ד דן חי
  • 29-11-2013
  • 08:57

בניגוד לליגת העל והליגה הלאומית בכדורגל, במסגרתן פועלת הרשות לבקרת תקציבים, המצב בליגות א' ומטה קצת פחות ברור בכל הקשור להתקשרות שבין שחקן לקבוצה. כך במסגרת הבקרה התקציבית יש טופס של הסכם בין שחקן לקבוצה, אשר הצדדים מחויבים לחתום עליו, בליגות הנמוכות אין כל הסדר. המצב הזה מעורר את השאלה – מה עושים?

 

האם על שחקן וקבוצה בליגה א' ומטה לערוך את הסכם ההתקשרות ביניהם בכתב?

אין כל חובה לערוך חוזה בכתב בין שחקן וקבוצה, בכל הקשור לליגות הנמוכות, ליגה א' ומטה. אבל זה דבר שרצוי מאוד לעשות מכיוון שזה הכלי להוכיח מה סוכם בין הצדדים ולמנוע מחלוקות בהקשר לכך, הן בהתנהלות השוטפת והן אם וכאשר מגיעים להליכי בוררות במסגרת המוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל.

 

עו"ד דן חי. שחקני הליגות הנמוכות יכולים ליהנות משירותיו.

 

מה צריך לכלול הסכם בכתב בין שחקן לקבוצה?

הסכם בכתב צריך לכלול את כל ההסכמות שבין הצדדים: השכר שהוסכם, האם הוא בערכי נטו או ברוטו, מועד התשלום, מענקים שונים (על נקודות ליגה, הישגי הקבוצה וכד'), המדד לזכות לקבל את המענק (למשל לגבי מענקים על נקודות ליגה מקובל ששחקן ששיחק בהרכב מקבל את המענק המלא, שחקן שהיה רשום בטופס המשחק ולא שיחק מקבל רק מחצית מהמענק ואילו שחקן שלא היה רשום כלל בטופס המשחק לא מקבל כלל מענקים על נקודות הליגה שהושגו באותו משחק), שאלת השחרור בתום ההסכם, שאלת חובת הביטוח, פיצוי על הפרת ההסכם ונושאים אחרים שהוסכמו בין הצדדים.

 

מה מעמדו של סיכום היה בעל-פה?

גם סיכום בעל-פה בליגות הנמוכות הוא מחייב. שחקן שסיכם את התנאים שלו בעל-פה ערך גם הסכם, אלא שהוא הסכם בעל-פה ויהיה לו קשה מאוד להוכיח מה סוכם, במקרה של סכסוך בינו לבין הקבוצה.

 

מה יכול לעשות שחקן שסיכם בעל-פה?

אם מדובר בעונה הנוכחית, שהיא עדיין בעיצומה, כדאי לנסות להחתים את הקבוצה על הסכם. אם הקבוצה מתחמקת מחתימה על הסכם, כדאי לערוך שיחה עם יו"ר הקבוצה או בעל זכות חתימה שהוא הגורם עימו סוכם ההסכם, לשחזר בשיחה מה סוכם ולהקליט את השיחה. הקלטה כזו היא חוקית ותוכל לעזור בזמן משבר בין הצדדים.

 

 

עו"ד דן חי הינו מומחה לדיני ספורט, מייצג שחקנים רבים הן בשלב סגירת ההסכם עם הקבוצה והן בהליכי בוררות. ראו –

 

http://www.hay-law.com/

 

***יש לכם שאלות לעו"ד דן חי?  צרו קשר עם האתר: goler1000@walla.com

הוסף תגובה
תגובות