מי תשתה מהבאר?

מכבי יפו תארח ביום שישי הקרוב את היחידה שהצליחה לעצור את קרית גת עד כה באר יעקב, ותעשה את הכל על מנת שמקרה זה לא יקרה גם לה. מלכה: "נמשיך להשיג את המטרות שלנו". סרור: "באים לנצח את המשחק"

  • על ידי: אביחי חיים
  • 23-10-2013
  • 15:15

רוחות חדשות וטובות נושבות ברחבי הקבוצה היפואית. פתיחת העונה הדי מאכזבת בשתי תוצאות תיקו מאופסות מול עמישב ההגנתית וכפר שלם (שיפור גדול ביכולת) הביאו להתפוצצות של יפו על מחנה יהודה (הקבוצה החלשה בליגה) וניצחון 1-0 קטן (בית"ר כפ"ס) מראשו של הג'ינג'י היפואי ואחד מהרכשים המשמעותיים של יפו, אלון רבינוביץ. מה גם, עצירתה של הדהירה הקריית גתית מול באר יעקב (אותה תפגוש בשישי) אשר הצליחה להוציא נקודה, הצמידה את יפו לצמרת הטבלה ורק שתי נקודות מפרידות בינה למקום הראשון.

 

חלוצה של מכבי קביליו יפו, חן מלכה אשר חזר רק העונה מפציעה קשה בפעם השנייה, אשר השביתה אותו לעונה שלמה בזיכרון המצער ימים ספורים לפני חתונתו. "אחד הדברים שגרמו לי להתגבר על הפציעה בפעם השנייה, הוא הקהל של יפו ומשפחת מכבי יפו", שיבח. חן מלכה ללא ספק מרגיש בן בית ביפו, יודע את הציפיות מיפו בכל עונה (עליה) ובטוח שהמרקם החברתי, הניסיון בליגה, והמסורת היפואית יחדיו, יצליחו להשיג את המטרה: "פתיחת העונה שלנו היא די טובה וצבירת הנקודות היא בסדר גמור. היתרון היחסי שיש לנו על שאר הקבוצות הוא ניסיון בליגה, מרקם חברתי טוב ומסורת- מכבי יפו זה לא עוד מועדון. הצוות המקצועי והניהולי נותנים לנו שקט תעשייתי גם שהולך יותר וגם שפחות וכיף להגיע לאימונים ולמשחקים, ואת התוצאות אנחנו רואים על המגרש".

 

חן מלכה רעב לכבוש. "היתרון היחסי שיש לנו על שאר הקבוצות הוא ניסיון בליגה". (צילום: רועי אסרף)

 

המשחק הקרוב מול העולה החדשה באר יעקב, שעשתה את הפתעת המחזור (תיקו מול קריית גת) לא הולך להיות קל:    "אני חושב שאין משחק בליגה שיהיה קל", מדגיש. "אנחנו מתכוננים ברצינות לכל משחק בליגה. באר יעקב היא קבוצה   מאוד קשה, יש שם שחקנים טובים ומוכשרים, אבל אנחנו נעשה את ההכנה הראויה על מנת לעשות תוצאה טובה על המגרש.  ליפו הגיעו שחקנים מוכשרים, שמוכיחים את עצמם כרגע וחובת ההוכחה עליהם תהיה בהמשך. אנחנו? נמשיך להשיג את המטרות שלנו העונה".

 

יפו ידועה בזכות הקהל העצום שלה, ונראה שבמחזורים האחרונים גם בעקבות הניצחונות, הקהל גדל והאמון בשחקנים מתעצם. "הקהל של יפו הוא באמת מדהים", מתרגש. "האנשים היקרים הללו מגיעים אחרינו בכל מקום בארץ, בכל מגרש שלא יהיה, בכל שעה שהמשחקים משוחקים במסירות ובאמונה שלמה אחרינו. אני מאמין שהקהל ימשיך להגיע בהמוניו וידחוף את הקבוצה כלפי מעלה".

 

אין ספק שבמשחקים הקרובים, נדע לאיזה כיוון נושבת הרוח היפואית. ב"ש, קרית גת, ואזור קבוצות שעשו לא מעט צרות בעונה שעברה למכבי יפו. "אין ספק שאנחנו מתקרבים לקראת משחקים לא פשוטים וחשובים מאוד, שבהחלט יכולים ליצור דרך חיובית שנמשיך ביכולתנו הטובה. עם זאת, משחק כזה או אחר לא יקבע לנו את גורל העונה. אנחנו לא מסתכלים יותר מדי קדימה, אלא ממשחק למשחק באים צנועים, ובעיקר מוכנים. אני מאוד אופטימי ומאוד חיובי כלפי המשך העונה, וכמו שאומרים: חיים משבת לשבת או במקרה שלנו, משישי לשישי".

 

העולה החדשה באר יעקב, לפחות עבורי היא הפתעת העונה. אלירן מגול יכול היה "לקנות את עולמו" ולהביא לניצחון גדול מול קריית גת בסיום המשחק. אך בקרב הקבוצה לא רוצים להיות חזירים. קשר הקבוצה, עידן סרור שעבר העונה מהבית החם במרמורק לבאר יעקב מספר: "אין ספק שהקהל של מרמורק חסר", מציין. "אין עוררין על כך שקהל זה חשוב אבל באר יעקב זה משפחה ולפעמים, משפחה עדיפה על פני אוהדים". על המשחק מול קריית גת: "אני לא יודע אם אנחנו הפתעה העונה, כי אנחנו יודעים מה אנחנו שווים. אנחנו קבוצה טובה וצריכים להתחבר עוד טיפה אבל כרגע 4 נקודות שהשגנו בהחלט מגיעות לנו".

 

עידן סרור הכשרוני בקישור. "אנחנו יודעים מה אנחנו שווים". (צילום: ארז נעמן)

 

ניצחתם קבוצה שהתקציב שלה כפול אם לא יותר מתקציבה של באר יעקב הצנועה, כנראה שתקציב באמת לא קובע על כר הדשא. "מטרת המשחק שלנו הייתה: לא לתת להם לנהל את המשחק, והצלחנו לעשות זאת יפה מאוד. יכולנו אפילו לנצח את המשחק בדקות האחרונות, אך לא השכלנו לעשות זאת וחבל. ליגה א' היא ליגה קשה מאוד, אך אנחנו ניתן מלחמה מול כל קבוצה ונקווה שהקבוצות יבינו זאת".

 

באר יעקב מגיעה לשכונה מול מכבי יפו והקהל היפואי, מגיעים לעצור את יפו?

"אין קבוצה אחת מעל הליגה. כולם באותו רמה פשוט מי שרוצה יותר ינצח. נבוא מסודרים ומאורגנים עם אמונה מלאה לנצח. הקהל של יפו לא מפחיד אותנו, ואין שום חשש כלפיו כי יש לנו שחקנים מספיק מנוסים. מי שנלחץ מקהל בליגה א', אין לו מקום בכדורגל זו דעתי ואנחנו באים לנצח את המשחק".

הוסף תגובה
תגובות