מאמן עם עתיד

איימן חלאיילה, אחד משחקני העבר הגדולים ביותר בליגות הנמוכות, החל בקדנציית אימון בהצלחה גדולה באחווה חיפה המשיכה בכישלון בבית"ר חיפה העונה, אך אחד כמו איימן שמלא מוטיבציה מדגיש: "אני אאמן בליגות הגבוהות" סיפורו של מאמן צעיר שאנחנו בטוחים שעוד יגיע ליעד שלו-אימון בליגות הבכירות..

  • על ידי: מערכת גולר1
  • 03-03-2013
  • 15:18

מי שלא יודע מי זה איימן חלאיילה, סימן שלא שיחק או שהיה מעורב בכדורגל בצפון. בלם אחורי, קשר אחורי ואולי בעצם כל תפקיד אפשרי שרק יקראו לו הוא יעשה על הצד הטוב ביותר. איימן היה מאלה שמוביל את הקבוצות שלו לצמרת. נותן את הנשמה וכל מי ששיחק לידו הרגיש בטוח. זה היה כל כך צפוי שהוא יתחיל את קרירת האימון שלו וזאת רק היתה שאלה של זמן. והאמת, גם כשהוא שיחק, הוא תמיד היה מאמן על המגרש.

 

איימן חלאיילה, עם הנסיון שלו והמוטיבציה הגבוהה, אנחנו בטוחים שיגיע לליגות הגבוהות.(צילום: אדיר כץ)

 

הוא החל לאמן באחווה חיפה, בהצלחה גדולה, והגיע איתה עד למשחקי הפלייאוף. מאז הספיק לאמן במכבי דליה ובבית"ר חיפה שאיתה הגיע עד למקום החמישי בעונה שעברה. השנה, חשבו בחיפה ללכת צעד אחד קדימה והחתימו סוללה של כוכבים על מנת להילחם על העליה, שחקנים כמו אסי אברהמי, אורן פלאש הוחתמו. שלומי ביטון, שימי פרץ ועידן אליאס המשיכו עוד עונה והכל היה נראה וורוד. אך מסכת הפסדים בתחילת העונה גרמו להנהלה להיפרד מרוב הכוכבים, ולנסות ולהציל משהו מהעונה. אך בדיעבד נשארו אותם שחקנים שלא מצויים בכושר טוב או שחקנים צעירים שעדיין לא הוכיחו את עצמם.

איימן, מה בעצם לא "דפק" בבית"ר חיפה?

הבעיה היא שיותר מדי שחקנים לא היו בכושר הרגיל שלהם, שחקנים לא הגיעו לאימונים בצורה מסודרת וזה פגע במערך הקבוצה.

 

מה זאת אומרת לא הגיעו לאימונים? נראה לי כמו חוסר מקצועיות...

צריך להבין שאלה אותם שחקנים שלא מקבלים כסף בקבוצה ויש להם עבודה מסודרת שמעדיפים להביא כסף הביתה, מאשר להיתאמן. ואני כבן אדם יכול להבין אותם, אבל כמאמן לא יכול להבין אותם. וזה פגע בקבוצה. היו לי מקרים ששחקנים היו מודיעים לי באותו יום של המשחק שלא יבואו למשחק בגלל עבודה בחו"ל...שקיבלו הצעת עבודה ומעכשיו לעכשיו קמו ונסעו...והיו שחקנים משמעותיים, שנעלמו למספר שבועות שלא עשו אימון אחד ואלה שחקנים שכן קיבלו כסף...

 

שלומי ביטון, אחד החלוצים הטובים בליגה. קורה שלא הולך שנה אחת...(צילום: אדיר כץ)

 

זה ממש מצב בלתי אפשרי, איך אפשר לאמן ככה?

היה קשה, אבל אלה התנאים ברוב הקבוצות בליגה ב'. לא כל השחקנים מקבלים שכר ולכן לא ייתנו 100%. והמנטליות הזאת לא מתאימה לי, אני יש לי מנטליות של ליגות בכירות.  מי שמכיר אותי יודע שאני מקצוען. גדלתי וחונכתי בליגות הגבוהות ששם נותנים את הכל למען הקבוצה. חינכו אותי לטוב ביותר. ובליגה ב' כל מה שביקשתי מהשחקנים, שיגיעו לאימונים. מה אני מבקש לבנות מטוס קרב? כולה להגיע לאימונים...

 

אז אולי המנטליות הזאת של ליגה ב' לא בשבילך? 

אתה צודק. אני חייב למצוא קבוצה שתתאים למנטליות שלי. אני רואה את עצמי כמאמן בליגה א'. חייב להקנות לשחקנים את הטוב ביותר. וחייב לדעת  שיש להם משמעת עצמית.. אני רוצה מאד להצליח ואני מצפה שגם השחקנים שלי ירצו להשקיע ולהצליח.

 

ואיך נפרדת מבית"ר חיפה?

כשנפרדתי מהקבוצה נפרדתי מהאנשים בצורה הטובה ביותר. ולראיה, אני עדיין בקשר ואוהב מאד את שלמה לוי וחזי עיני שמנהלים את הקבוצה בצורה יוצאת מן הכלל.

 

אבל בכל זאת, יש לך חלק לא קטן בהתרסקות של בית"ר חיפה העונה?

אני לא מתנער מאחריות. כול האחריות היא עלי. אבל יש כמה שחקנים שצריכים לבקר את עצמם ולקחת אחריות גם הם, ולשאול את עצמם האם הם עשו את הכל למען הקבוצה.

 

שחקנים בבית"ר חיפה לא היו עם משמעת עצמית כדי להצליח. (צילום: אדיר כץ)

 

ידעת מתחילת השנה שככה זה יהיה?

גם שנה שעברה היה ככה. אבל היתה הצלחה. וחשבנו שתהיה המשכיות. כשיש הצלחה פחות רואים את הדברים את הבעיות. וכשיש בעיות הכל צף. יש אנשים שמחכים לזה שתיכשל. אתה מכיר את הנפשות הטהורות. ובסוף תמיד מענישים את המאמן..היו הרבה שחקנים עם נסיון, שהיו צריכים לקחת אחריות..

 

אתה מתכוון לשלומי ביטון?

שלומי חלוץ מספר אחד בליגה הזאת, אבל פשוט לא הלך לו...זה קורה לגדולים ביותר שלא מתחבר, והגולים של שלומי זה כמו אוויר לנשימה לבית"ר חיפה, אבל כשלא הולך אז לא הולך. 

 

 מה יהיה עם איימן חלאיילה? מה אנשים יחשבו עלייך?

אני מקווה שאנשים מכירים את איימן המקצוען. איימן שעובד קשה ורוצה מאד להצליח. ואני חושב שאני  מאמן של ליגה א' לפחות. כשהייתי שחקן פעיל היה עוזר מאמן באחי נצרת עם עזמי נסאר... והייתי עוזר מאמן  לשייע פייגנבאום בליגת העל..יש לי נסיון רב. רק צריך עזרה וחיבור נכון.

 

למה לא עוזרים לך?

אני לא אוהב ללקק למאמנים או להיתקשר לאנשים שיעזרו לי...אני בקשר עם כולם. אבל מאמן כדורגל צריך להגיע על סמך העבודה שלו והרצון שלו. בסוף הכל מסתדר. מי שמגיע לו מקבל את זה. אבל ללא ספק אני צריך את הפוש...

 

איפה נראה אותך עוד 5 שנים?

אני מקווה מאמן בליגה לאומית או קבוצה מליגה א' צמרת. אני מאד רוצה להיתקדם יש לי אמביציה גבוהה. אני הולך השתלמויות בווינגט. אני עובד קשה. יש 5 -6 הצעות מליגה ב' .אבל הכסף פחות מדבר אלי עכשיו - אני מעדיף לחכות לליגה א' שאולי משהו יפתח...

 

שיהיה בהצלחה!  

הוסף תגובה
תגובות