"אני כמו יין טוב שמשתבח עם השנים"

השוער הוותיק, דודו בן הרוש, עזב השבוע את כפר מנדא עקב קרבות אגו בתוך ההנהלה. לאתר גולר סיפר על בעיות הניהול במגזר הערבי, על הרעב לניצחונות ו"עליית הליגות" ועל העתיד הלא כל כך רחוק: "כמאמן שוערים בכיר בכדורגל הישראלי"

  • על ידי: אביחי חיים
  • 11-10-2012
  • 09:11

דודו בן הרוש, הוא שוער ותיק מאוד (36) במחוזות הצפוניים. בעברו שיחק בהפועל חיפה, קריית שמונה, ובמרבית הקבוצות של ליגה א' צפון. בכל שנותיו בקריירה, דודו תמיד היה במקומות 1-3 בקבוצות ששואפות לצמרת הגבוהה.ותמיד היה שוער של "מאני טיים" ובכל קבוצה שהיה, היה "מביא נקודות". העונה  החל את דרכו בכפר מנדה וחשב שהגיע לקבוצה בעל שאיפות גבוהות שרוצה השנה לעלות לליגה א'. בחודש האחרון, קרבות אגו קשים מאוד מונעים מהמועדון להמשיך ולהצליח. דודו בן הרוש ראה שהעניינים לא רציניים, משחקים עם שחקני נוער והחליט בשיתוף שחקנים בכירים נוספים לעזוב את הקבוצה. 
  

דודו בן הרוש. אחד השוערים הבכירים בצפון בשנים האחרונות. (צילום: יח"צ)

 

מה גרם לך לעזוב את כפר מנדא?
"יש אנשים טובים בכפר מנדא אני לא אומר שלא, אבל יש יותר מדי קרבות של אגו בין "החמולות" שהורסים כל חלקה טובה שנבנתה במועדון. אחרי שבעונה שעברה הייתי בשפרעם, חשבתי שהשנה בכפר מנדא אני הצלחתי למצוא מקום טוב, שקט, מעניק ביטחון ובעיקר מקום שרוצה להצליח אך לא כך הם פני הדברים. פתחנו את העונה לא רע בכלל, אבל המהלך לפטר את מנהל הקבוצה, עו"ד טארק זידאן שיבש את הכל. חברי העמותה פשוט נעלו בפנינו את המגרש, לא נתנו לנו להתאמן וביום שהגעתי למשחק שיחקתי עם שחקני נוער. אני מצטער, אבל זו לא התנהלות של מועדון כדורגל ולא משנה בכלל באיזו ליגה הוא נמצא ולכן עזבתי את המועדון".
 

מדוע אתה לא חושב על ליגה א'?
"אם לומר את האמת, אני יכול להיות בליגה א' בקלות, ואני לא אפסול שום הצעה אם תגיע גם מליגה א'", מסביר. "פשוט אני כבר לא בחור צעיר יש לי אישה וילדים וזה כל כך שונה מחיי הרווקות. מה גם, שהאימונים של ליגה א' מתקיימים בשעות העבודה שלי ועם כל הכבוד לכדורגל, אני חייב לדאוג לעתיד משפחתי. אני מחפש קבוצה שתתאים לי ולשאיפות שלי, קבוצה ששואפת גבוה, בית חם ושאני ייהנה לשחק כדורגל. בינינו אני כבר בן 36 ואני יכול למשוך לפחות עד גיל 40 , אני מחפש ליהנות מהכדורגל . אני כמו יין טוב שמשתבח עם השנים, וכל קבוצה שאשחק בה אני תרוויח שוער מקצוען, מנהיג ו"ווינר" אמיתי עבור המועדון".
 

דודו בן הרוש, יהיה אחד ממאמני השוערים הטובים בארץ. (צילום: יח"צ)

 

המגזר הערבי כולו בבעיות ניהול חמורות מאוד.
"תאמין לי, אני יכול לרשום ספר כי הרבה שנים שיחקתי במגזר, ואם לא היו לכל "החמולות" קרבות אגו קשים אז היו להם לפחות 4 קבוצות בליגת העל. הקרבות על הכבוד המשפחתי, העניינים הפנימים והכספיים הורסים את הקבוצות של המגזר. יש הרבה כסף במגזר הערבי, רק לצערי הם לא יודעים להתנהל. אין באף קבוצה במגזר היהודי, בלאגן כמו שיש בקבוצות במגזר הערבי. זה פשוט הבדל של שמיים וארץ וחבל שזה כך".
 

לאן העתיד ייקח אותך?
"תראה אני עוד יכול לשחק כדורגל עוד שנים רבות, אני מחפש את המקום שאוהב להגיע לאימון ולתת את הנשמה עבור המועדון, הקהל והשחקנים. בינתיים, אני ממשיך בעבודתי בתור מאמן השוערים של מכבי אום אל פאחם מהליגה הלאומית וכפר קאסם שבליגה ב' אשר כולל גם  מחלקת הנוער והבוגרים. עברתי הרבה דברים בכדורגל, עשיתי ניצחונות יפים, עליתי ליגות, תרמתי ואתרום עוד רבות לכדורגל הישראלי. כיום, אין אחד שלא מכיר את דודו בן הרוש בצפון ואני מאמין שכך זה יישאר".
 

הוסף תגובה
תגובות