זילכה: לא אשחק בסכומים נמוכים

חלוצה המוכשר של כפר כנא (אשתקד), חתם השבוע במכבי טמרה מליגה ב' אחרי שהיה כבר סיכום בהפועל חדרה. "הייתי סגור, והם היו אמורים להחתים עוד שני שחקנים מהצפון. הם אמרו שישכירו לי רכב ודלקן אבל בסוף זה לא הסתדר". על הקבוצה החדשה: "מקווה שנצליח להעלות אותם בחזרה לליגה א'"

  • על ידי: אביחי חיים
  • 20-09-2012
  • 13:47

אורן זילכה הינו חלוץ מוכשר, תמיד יודע נכין לעמוד ויש לו חוש לשערים. בעונה שעברה במדי כפר כנא כבש 12 שערים והיה לאחד הבולטים בליגה א' הצפונית. השנה היה אמור לפתוח את העונה במדי הפועל חדרה, אך התנאים לא הסתדרו ובהנהלת חדרה ויתרו על השחקן. זילכה ירד השנה עד לליגה ב' על מנת לעלות חזק יותר, נחוש יותר, ורעב הרבה יותר.


מדוע אתה לא בחדרה?
"הדברים לא הסתדרו", מסביר. "הייתי סגור הם היו אמורים להחתים עוד שני שחקנים מהצפון הם אמרו שישכירו לי רכב ודלקן אבל בסוף זה לא הסתדר. קצת מאכזב אותי שהם לא נלחמו עליי וככה מהר ויתרו עליי, אבל כנראה שיש להם אופציות יותר טובות ממני ואני מאחל להם בהצלחה".


מכבי טמרה מליגה ב', ירידה לצורך עלייה?
"מכבי טמרה, זה מועדון שירד רק בשנה שעברה לליגה ב'. יש כאן שחקנים טובים בניצוחו של מוטי בן חמו (לטעמי אחד הקשרים הטובים גם בליגה א'), ואני מקווה שנצליח להעלות אותם בחזרה לליגה א'. ללא ספק אחרי העונה שעברה בכפר כנא, אני רוצה קבוצת צמרת, רוצה ניצחונות, ומכבי טמרה זה המקום הטוב עבורי. 12 שערים כבשתי בשנה שעברה בהפועל כפר כנא, ולדעתי זה שווה ערך לאסי גלבוע או לעפולה".

 

זילכה: "מקווה שנצליח לעלות חזרה לליגה א'". (צילום:חגאג רחאל)
 

יכולת לחתום בליגה א' אך לא רצית.
"ברור שיכולתי לחתום בליגה א' צפון, אבל בסכומים שקיבלתי בליגה הזאת זה לא היה לעניין. יכולתי לשחק ב- 7 קבוצות בליגה א' אבל אם אני לא אקבל את מה שאני רוצה גם בהערכה הכספית, אז אני לא אשחק שם. מי שהיה רציני לאורך כל התקופה, זה היה מכבי טמרה. אני לא רציתי לשחק בליגה ב' אבל הם מאוד רצו אותי , הסתדרתי איתם די מהר לגבי הסכומים, ומכבי טמרה היא קבוצת צמרת שרוצה לעלות ליגה לכן חתמתי שם. חשוב לי להדגיש , אני לא אשחק בסכומים נמוכים כי אני יודע לשמור על הכבוד שלי".


לא יהיה פשוט לעלות השנה.
"ברור שזה לא יהיה פשוט העונה, לאף קבוצה או שחקן משחק הכדורגל הוא לא פשוט. אנחנו נבוא לעשות את המאמצים העילאיים, על מנת לעלות כבר השנה חזרה לליגה א' צפון. אני יודע שהולכת להיות עונה קשה ויהיו גם משברים, אבל הכדורגל הוא דינמי ועברתי מספיק בכדורגל ולמדתי על בשרי שאין ביטוח בכדורגל בייחוד בכדורגל הישראלי. הבעיה של הכדורגל הישראלי היא בניהול, פחות בשחקנים".


מי תעלה מליגה א' צפון?
"הייתי ביום שישי במשחק של כפר כנא נגד ממגדל העמק וכדורגל לא היה שם וחבל. יכול להיות שזה בגלל פתיחת העונה אבל זה לא זה. אני רוצה שאסי גלבוע תעלה, אבל אני חושב שעפולה השנה עם כל הצער תשבור את "הנאחס" ותעלה ללאומית. באסי גלבוע יש אנשים נהדרים, חברים יקרים אבל אני חושב שהשנה זאת תהיה השנה של עפולה. לגבי הפלייאוף, אני לא מאמין שקבוצה בליגה א' יכולה לנצח קבוצה מהליגה לאומית שמגיעה עם זרים איכותיים ותקציב גדול וזו סתם אחיזת עיניים".

 

אוהדי עפולה, חולמים לשבור את "הנאחס" השנה. (צילום: נדב מעוז)


חשבת להגיע לליגה הדרומית?
"תהאמת, הייתי במשא ומתן עם כפר קאסם ושהגעתי לפגישה הם אמרו לי שאין להם את הסכום שאני דורש. הרבה שחקנים הורידו את המחיר בדרום והמבחר במרכז הוא יותר גדול, הרבה קבוצות יכולות לעשות "שרירים" ולכן המחירים בהתאם".


תתמודד השנה על תואר מלך השערים?
"בשביל זה הביאו אותי", מדגיש. "לא הביאו אותי בשביל העיניים היפות שלי אלא הגעתי לטמרה על מנת לעלות את הקבוצה לליגה א' ואני מאמין שבסוף העונה אשלים את המטרה".
 

הוסף תגובה
תגובות