פספוסים: מוטי אוחיון

כך ניתן להגדיר את הקריירה של הכדורגלן הבית שאני מוטי אוחיון, מי שבגיל 18 סומן כמי שיגיע לרמות הכי גבוהות בכדורגל והיום בגיל 32 הוא נחשב לקבלן עליות בליגות הנמוכות מתמודד עם פציעה לא פשוטה בכתף ומייחל לחזרה למגרשים

  • על ידי: יצחק סולומון
  • 29-09-2024
  • 10:27

מוטי אוחיון, אחד החלוצים הכי מוכשרים שצמחו בבית שאן בעידן של אחראי העונות הגדולות בליגה הבכירה, סומן כבר בתחילת הדרך כמי שיגיע רחוק. אלא ששורת החלטות לא נכונות וחוסר מזל הביאו לכך שהיום בגיל 32, הוא יושב בבית, מחלים מניתוח קשה ומייחל לימים טובים יותר.
הניתוח בכתף בוצע על ידי ד"ר ניר הוס בבית חולים אלישע במסגרת פרטית ועל פי הערכת הרופא ייאלץ לשבת בחוץ כ- 5 חודשים. לפני שלושה ימים הוריד את התפרים, בחודש הקרוב יהיה צמוד למתלה מיוחד לכתף. "זה סיוט. אני  לא ישן בלילה כי קרעתי מאחורה, מקדימה ומהצד".

 

בגיל 18 הוא עבר לקבוצת הנוער של הפועל ראשון לציון, ששיחקה אז בליגת העל לנוער והשמיים נראו הגבול עבור הקריירה שלו. הבעלים רביב ספיר רצה אותו ואוחיון האמין שמכאן הדרך תהיה קצרה לקבוצה בכירה בליגת העל, כשעל הדרך אף קיבל זימון לסגל נבחרת הצעירה של ישראל, שהודרכה על ידי מרקו בלבול. "הגעתי לנבחרת האולימפית מליגה ב׳, אתה יודע מה זה? אחרי משחק אימון עם סכנין בלבול רצה אותי מאוד. ניצחנו, עשיתי 2 גולים ועשיתי להם בית ספר".

 

מוטי אוחיון והפציעה הקשה. רק בריאות חבר יקר. צילום : יח:צ

 

בראשון לציון שיחק בכנף שמאל כשבימין שיחק עומר אצילי ובשער עמד גיא משפתי. "הייתי בפנימייה בבאר יעקב הבעלים סידר לי הכל בלי ללכת לבית ספר קיבלתי תעודה מרוב שרצו אותי".

 

הקריירה של מוטי אוחיון נראתה בדרך הנכונה. "הייתי בטוח שאגיע לליגת העל. לא רק אני, כל מי שראה אותי היה בטוח בזה. היום אומרים לי אנשים שאם אני לא הגעתי לליגת העל אז מי כן".

 

אחרי כשלושה חודשים בערך הכל התהפך. "היה לי קשה בלי המשפחה, התגעגעתי. חזרתי לבית שאן, איתן טייב שהיה אז המאמן רצה אותי ונשאבתי לבית שאן, אהבתי את קהל וככה התגלגלה הקריירה שלי".

 

-מאוכזב?
"מאוד. כל החיים זה יצרום לי, שלא הגעתי לרמות הגבוהות, כי אני יודע באמת מה הייתי שווה ומה היה לי ברגליים. עשיתי החלטות לא נכונות בתוספת חוסר מזל משווע".

 

לאחר שהבין שכדורגלן בליגה בכירה כבר לא יהיה, התרגל למעמדו החדש כקבלן עליות בליגות הנמוכות. "הפועל בית שאן זה הבית שלי. עליתי איתם לפני 12 שנה והשנה עליתי איתם שוב". בקלנסוואה כבש שער עלייה בדקה 92 נגד עמישב וכמו כן עלה עם מ. ס. קריית ים לפני שתי עונות, כשבמאזנו 13 שערים, 15 בישולים ועוד 5 פנדלים שעשו עליו.

 

בעונה שעברה היה שותף בכיר בעליית הפועל בית שאן לליגה א' ולמרות שמדובר בקבוצת הבית שלו, אותה אהד מילדות, הוא נותר עם טעם חמוץ בפה. "שיחקתי פצוע עם כתף קרועה וכל המשחקים האחרונים הייתי על כדורים", הוא מספר. 

 

-אין חשש שאחרי ניתוח כזה ובגיל 32 כבר לא תוכל לחזור לעניינים?
"בוודאי שיש חשש. עברתי פציעות קשות מאוד, קרעתי צולבת, את כל הרצועות בכתף, שברתי את עצם הבריח ובינואר האחרון נפגעתי בצוואר באופן קשה מאוד. אני מחכה להחלים ומאמין שיהיה בסדר והכל יהיה לטובה בעזרת השם".

הוסף תגובה
תגובות
  1. כוכב (רוני 30-09-2024, 20:11)
    שחקן מספר 1 בליגות הנמוכות. בקלות יכל לשחק בליגת העל