ההתפטרות של אחמד סבע: מקצועית או משהו אחר?

המקרה של אחמד סבע ביום שישי אולי אינו קשור לניסיון להטיית משחק או הימורים, אבל חייב להדליק נורות אדומות אצל הגורמים הרלוונטיים. השתלשלות העניינים בהחלט יכולה להיות עילה לביצוע חקירה. לא בטוח שימצאו משהו, אבל אולי ישיגו הרתעה מסוימת, אם כמובן למישהו הייתה כוונת זדון.

  • על ידי: אוהד רון
  • 21-09-2024
  • 18:19

זה לא סוד שליגה א' צפון רוויה בשמועות על הטיות משחקים, חוסר ספורטיביות וכמובן, הימורים בלתי חוקיים. גורמים המעורים בנושא מתריעים בפנינו כמעט כל שבוע על משחק כזה או אחר שיש עליו שמועת כאילו התוצאה נקבעה מראש, כביכול.

 

למען האמת, לגבי המשחק בין צעירי כפר כנא לבועיינה, לא היו שמועות שאנחנו קיבלנו, אבל השתלשלות העניינים שם בהחלט גורמת להרמת גבה.

על-פי מה שפורסם באתרים אחרים, סבע, מאמן בועיינה, נטש את המגרש במחצית לאחר שקיבל כביכול, "הוראה" מההנהלה שלו להחליף שלושה שחקנים. לכאורה, תרחיש די נפוץ בקרב קבוצות הליגות הנמוכות כשחברי הנהלה מבקשים לקדם שחקן המקורב להם משפחתית. זה יכול להתרחש בדרך כלל לקראת סיום המשחק וכשהקבוצה שלהם ביתרון מבטיח. מהלך כזה גם לא נתקל בהתנגדות מצד המאמן שלא רוצה להסתכסך עם מעסיקיו.

 

אם הדברים שתוארו בכתבה נכונים, וחברי ההנהלה של בועיינה אכן דרשו מסבע לבצע חילופים בניגוד לדעתו המקצועית, לגיטימי וזכותו המלאה להתנגד ולהתפטר. עד כאן, אין שום דבר יוצא דופן שלא ראינו במחוזותינו.

אך שימו לב מה קרה לאחר עזיבתו של סבע. בועיינה הוליכה 0:3, יתרון מבטיח אך בדקה ה-53 זכתה כפר כנא לפנדל שנוצל לצימוק התוצאה ל-3:1. על פניו, שני שערים הם עדיין יתרון שלא מבטיח ניצחון. מיד לאחר כיבוש השער, התבצעו שלושה חילופים בשורות בועיינה: מוחמד שעבן, פאיז סעדי וכובש שניים מהשערים, מיזר זועבי יצאו. שלושת השחקנים הטובים במגרש על-פי אלה שצפו בו.

 

במקומם נכנסו חליל חמודה, נור אלדין עותמן וסאמר חמוד, שחקנים שבדרך כלל עלו כמחליפים לקראת סיום. עובדה זו נוצלה על-ידי כפר כנא לחזור למשחק עם שער מצמק נוסף, 3:2.

לא ברור מה נאמר לסבע ששכנע אותו לחזור. בבועיינה אולי הבינו שמה שעשו אינו תקין. סבע חזר, בועיינה כבשה ששער נוסף והמשחק הסתיים ב-2:4 לטובתה.

 

אגב, גורמים המעורים בהימורים אמרו לאתר גולר כי המשחק נחסם במחצית להימור באתרים ונפתח מחדש רק לאחר שבועיינה כבשה את הרביעי. האם מישהו שם ידע משהו שאנחנו לא יודעים?

 

השמועות שמסתובבות בליגה א' צפון וגם בליגות אחרות, צריכות להדאיג את פרנסי הכדורגל בישראל ולכן, הגורמים הרלוונטיים חייבים לבצע חקירה כאן ולו רק למראית עין ולו רק כדי להרתיע.

נטש וחזר. סבע (חג'ג' רחאל)

הוסף תגובה
תגובות
  1. לעניין (לא משנה 21-09-2024, 18:43)
    יש לציין בחומרה גם את עזיבתו של השוער דיאב מיד לאחר התפטרות המאמן, שני המהמרים הגדולים בתולדות ליגה א, בנוסף להכל, בושה להנהלה ולכבוד הקבוצה ששניים כאלו נמצאים תחת השם הפועל בועיינה, יש להיזכר בנעשה לפני שנתיים נגד בועיינה בזלפה על ידי שני המהרים והבריונים האלה.. סבע את דיאב בע״מ
  2. כל היום אתה מפטר מאמנים, יורה לכל עבר בושה של אתר (תתעסק בכדורגל 21-09-2024, 18:44)
  3. מאמן שכונה חייב חקירה נמרצת (דלא 22-09-2024, 11:07)
    חומר לחשיבה משהו מסריח מאמן בעייתי
  4. המאמן הכי מוכר בכל הכדורגל העולמי (אחד שיןדע 22-09-2024, 13:47)
    מכר כול מישחק ומישחק עונות שלמות תיבדקו אותי לו משקר
  5. אבו כמאל (לא חשוב 22-09-2024, 22:23)
    אפשר לעזוב בצורה מכובדת אבו כמאל..שנינו יודעים שעזבת בגלל הזדמנות טובה יותר בטירה..שוב ירקת בצלחת ממנה אכלת..ממש לא מכובד ולא מכבד..