נס ציונה תופרת חליפה?

הידיעות על הורדתן לליגה א' כביכול של הפועל עכו והפועל אום אל פאחם השבוע התחילו ב"דרמה בלאומית", אבל מכאן ועד למימוש ההחלטה, הדרך ארוכה מאד. במקרה של אום אל פאחם, זה הסתיים בתוך יום. עכו ככל הנראה תעבור דרך לשכת יו"ר ההתאחדות ובתי הדין שלה. נס ציונה, אל תכינו את החליפות – עדיין.

  • על ידי: אוהד רון
  • 18-08-2024
  • 09:15

בתוך בליל המידע הפוליטי – מדיני - ביטחוני, תפסו את חובבי הספורט, שתי ידיעות שפסקו באופן חד משמעי: הפועל עכו והפוועל אום אל פאחם הורדו על-ידי הבקרה לליגה א'. 
אז מי שחושב שהסיפור גמור ונס ציונה ובני שפרעם הבאות בתור להישאר בליגה, שגם להן צרות לא פשוטות, תישארנה בלאומית – עדיף שיחשוב שוב.
מי שקצת מכיר ועוקב אחרי ההיסטוריה של הליגה הלאומית יודע שהדרך מהחלטת הבקרה ועד למימושה, ארוכה מאד ותצטרך לעבור דרך בתי הדין של ההתאחדות וסביר להניח גם דרך לשכת יו"ר ההתאחדות.


בבדיקה באתרי החדשות ופשפוש בזיכרון של עכברי ליגה לאומית וליגה א', העלה כמה עובדות מאד מעניינות. בכל עונה יש את אותה קבוצה שמתנדנדת בבקרה, עוברת, לא עוברת, מערערת ובסופו של דבר מקבלת ארכות על גבי ארכות מבית הדין העליון של ההתאחדות ואז ברגע האחרון, נמצא פתרון קסם והקבוצה נשארת.
למעשה ב-25 השנה האחרונות, רק 4 קבוצות באמת ירדו מהליגה הלאומית בגלל שלא עמדו בתנאי הסף של הבקרה: מכבי יפו ומכבי קרית גת (בגלגולן הקודם), הכח עמידר ר"ג והפועל איכסל. שאר "המועמדות" לירידה, הצליחו לשרוד בסופו של דבר דרך בתי הדין הרופסים משהו של ההתאחדות וכמה מהן אף קרסו סופית בסופו של תהליך.


אגב, בדו"ח שפרסם מבקר המדינה בחודש מאי האחרון, נכתב כי ההתאחדות לא הפיקה לקחים מהעובדה שקבוצות הגיעו לחדלות פירעון או שנקלעו לקשיים כלכליים והבקרה עצמה לא בודקת כלל את תשלום המשכורות של הקבוצות. רק השבוע פרסמנו כאן באתר, שבעונה הקרובה צפויה הבקרה להעמיק את הבדיקה של האם קבוצות העבירו תשלומי פנסיה וביטוח לאומי עבור השחקנים.


אז עם אום אל פאחם, הנושא נפתר למחרת היום והקבוצה קיבלה את אישור הבקרה. ועכו? שימו לב כי נושאת התפקיד העיקרית שלה בעונה שעברה היא קרן בן נשר, חברת הנהלת ההתאחדות שלמרות שעברה להפועל חיפה, הוא עדיין מקושרת בעכו. האם תהיה לכך השפעה על ההחלטה האם להשאיר את הקבוצה בליגה או להוריד אותה לליגה א'? יתכן. הרי כולם יודעים שהטלפון של יו"ר ההתאחדות פתוח לכל אחד מנציגי הקבוצות. הוא רק צרך לקבל פנייה מהקבוצות ובהתאם להוריד הוראה לעוסקים במלאכה בקרב פקידיו. הם כבר ימצאו דרך להכשיר את השרץ. אם לא, בתי הדין יעשו כן. 


חוץ מזה, הבצה של הכדורגל שלנו קטנה. כולם מכירים את כולם. חברו את כל מה שנאמר כאן ביחד ותקבלו את אותה התוצאה: מי ששיחק בלאומית, ימשיך לשחק שם.

חגיגות לא נראה בנס ציונה העונה...צילום: אלעד ירקוני

הוסף תגובה
תגובות
  1. איזה חליפות בדיוק? (המדייק 18-08-2024, 09:56)
    איזה חליפות יכינו בדיוק נס ציונה אם בעצמם קיבלו מכתב שהורדו לליגה ב'? אם לא מתאימים לליגה א איך פתאום יהיה קסם ויתאימו לליגה לאומית?
  2. נס ציונה ביכלל בדרך לליגה ב (אלי 18-08-2024, 11:59)
  3. בושה וחרפה מה שקןרה בנס ציונה (חכים יודע מהעניין של המכירה? בטח שיודע 18-08-2024, 17:56)
    איפה שיש שחיתות זו התוצאה אלנקוה ריסק והאחים אסיג ממשיכים ומוכרים משחקים יחד עם חכים
  4. מוכרים משחקים (נס ציונה 18-08-2024, 19:01)
    לקחו את נס ציונה חבורה של מוכרי משחקים לא טוב להם ליגה לאומית הם מעדיפים למכור בליגה א