להגשים חלום: לשלב לימודים וכדורגל

כל כדורגלן יודע כמה תובעניים הלימודים באוניברסיטה וכמה רצון החזק להתקדם בכדורגל. ברוב המקרים השניים לא הולכים יחד וצריך לבחור. לאחרונה התפתחה דרך לשלב בין השניים. תשאלו את טום כהן ששיחק בשמשון תל אביב (תוכן שיווקי). רוצים גם להצליח בחיים? זאת הדרך...

  • על ידי: אוהד רון
  • 09-08-2024
  • 12:24

תעודת זהות: 
שם: טום כהן
גיל: 25
תפקיד: קשר התקפי
קבוצה: שמשון תל אביב

 

איפה שיחקת בארץ ולמה החלטת לטוס למכללות?
"לפני המעבר למכללות שיחקתי בליגות א' ו-ב'. הקפיצה מהנוער לבוגרים לא הייתה קלה והייתי לאחר פציעת ברך. כאשר פרצה הקורונה והופסקו הליגות, זו הייתה הזדמנות לשינוי מסלול ושמח שהכל הסתדר על הצד הטוב ביותר".

 

איך אתה מסכמים את התקופה עד כה?
"תקופה נהדרת סך הכל וחוויה בלתי נשכחת. המון אתגרים ומכשולים במהלך הדרך, התמודדות עם מרחק מהבית, פערי שפה ותרבות, אבל הרגעים החיוביים כל כך מתוקים ככה שזה שווה הכל. לומד על עצמי המון. בפן הספורטיבי, אנחנו חווים כאן חוויה שרחוקה שנות אור מהארץ מבחינת תרבות ספורט, מתקנים, תקציבים והתייחסות למקצוע. שמח על הצעד ומודה על ההזדמנות, קיבלתי כאן כל כך הרבה כלים לעתיד.

 

איך מסתדר לך השילוב בין הלימודים לכדורגל?
"השילוב בין לימודים לכדורגל הוא לא קל ומאתגר אבל כאשר אתה נמצא במעטפת ובמסגרת שמכוונת אותך לעשות את שני הדברים במקביל התוצאה היא אופטימלית. דבר שבודדים עושים בארץ בגלל הקושי של שתי מסגרות שונות שלא בתיאום אחת עם השנייה, לכן המון שחקנים צריכים לבחור רק באופציה אחת. כאן, הקבוצה בשקיפות מלאה עם הפן האקדמאי, יש דרישה לציונים מסוימים ולרף שאי אפשר לרדת ממנו, האימונים והלימודים בשעות נפרדות ובתקופת העונה יש גמישות בגלל המשחקים הרבים.

 

היית ממליץ לעוד שחקנים להגיע?
"⁠הייתי ואני ממשיך להמליץ לשחקנים לעשות את הצעד הזה. המון שחקנים שמדברים איתי חוששים מה העניין של מה יהיה הלאה לאחר סיום הלימודים מבחינת קריירה ואני ממשיך להגיד שגם מהאקדמיה של ברצלונה לא כולם יוצאים שחקנים ועושים קריירה. בסופו של דבר זוהי חוויה אינדיבידואלית ואם אתה מספיק טוב אתה תוכל לעשות את שני הדברים במקביל. מה יותר טוב מלהתאמן ברמה גבוהה עם תנאים מצוינים ובנוסף לצאת עם תואר ראשון? לא מובן מאליו".

 

איך ההתקדמות שלך מבחינה אישית בארה״ב ?
"⁠מבחינה אישית, סיימתי ארבע שנות לימודים באוניברסיטה באריזונה ובדיוק חתמתי על מלגה לתואר שני באוניברסיטת Binghamton בניו יורק (Division 1). מאוד מתרגש לקראת האתגר החדש והמעבר למדינה חדשה".

 

גם אתם רוצים?

צרו קשר:  050-7932720

 

במייל:   https://www.firsteamusa.com/

טום כהן, הגשים את החלום ושינה את החיים שלו. צילום: יח"צ

הוסף תגובה
תגובות