הולך בדרכי אביו

קרלוס טיזיאנו צ'קנה הוא תעתיק כמעט מדויק של אביו, קרלוס צ'קנה האגדי, זה שקשר את גורלו עם ישראל ונשאר כאן כדי להקים את משפחתו. החלוץ הצעיר של שמשון כפר קאסם סגר עונה ראשונה, די מוצלחת בבוגרים וכמו אביו. לא עושה לעצמו הנחות בעתיד.

  • על ידי: ענר אלדר
  • 22-06-2024
  • 10:06

נקודת התורפה של שמשון כפר קאסם העונה הייתה בחלק ההתקפי. רק 23 שערים כבשה הקבוצה בליגה העונה וזו גם הייתה אחת הסיבות שהקבוצה השתרכה מפתיחת העונה בחלק התחתון של הטבלה כשהיו כאלה שסימנו אותה למועמדת לירידה.

אבל הייתה גם נקודת אור, החלוץ הצעיר, קרלוס טיזיאנו צ'קנה. אם השם מוכר לכם, אז כן. הוא הבן של, קרלוס צ'קנה האגדי. חלוצה של הפועל ר"ג שהגיע על תקן זר, קשר את גורלו עם הארץ והקים בה את משפחתו. אגב, קרלוס עדיין פעיל בליגת הוותיקים.

צ'קנה הצעיר התחיל את דרכו במחלקת הנוער של הפועל ר"ג (איך לא?) ומשם עבר להפועל פ"ת, שם שיחק עד גיל נוער. בתחילת העונה החולפת, שותף בשני משחקים בגביע הטוטו ואז הוחלט להשאילו לשמשון כפר קאסם מליגה א', כדי שיתחשל.

הוא צלח את הפסקת המשחקים אחרי השביעי באוקטובר, נשאר בקבוצה והיה גורם משמעותי לזה שהיא נשארה בליגה עם 7 שערים חשובים מאד.

 

תסכם את העונה

"הסיבה העיקרית בגללה נשארנו בליגה היא האופי שלנו כקבוצה. בתחילת העונה, היו הרבה שחקנים צעירים ואז גם הגיעה המלחמה שעצרה לנו את הפעילות. כשחזרנו, הביאו שחקנים אחרים ואז גם הצלחנו להתחבר. תמיד היינו שם אחד בשביל השני וגם הבנו את עידן ויצמן שעזר מאד ודחף אותנו".

 

במשך שנים הייתם קבוצת צמרת ומרכז טבלה. מה קרה העונה?

"אני חושב שזו הייתה המלחמה. גם שחזרנו להתאמן היה קשה. לא כל השחקנים רצו לחזור להתאמן. היו בעד והיו גם נגד ולכן באימונים היינו די מעט שחקנים וזה פגע בתלכיד הקבוצתי".

 

איך הרגשת באופן אישי בשמשון כפר קאסם?

"הרגשתי מצוין. הגעתי לעונה בשביל לשחק וכל צוות האימון האמין בי לאורך כל הדרך, נתנו לי את כל הקרדיט ואת כל הזדמנויות שבעולם. מודה להם על זה בכל רגע.

 

עברנו זמנים קשים כמדינה, אילו שינויים אתה והקבוצה שלך עברתם?

"היה קשה. יש לי חברים וגם קרובים במילואים. לפעמים פחדתי ולפעמים חשבתי יותר מדי. האימונים עזרו מאד כי ניקינו את הראש. איהאב סרסור (היו"ר והבעלים) היה בצד שלנו וכל מי שהיה צריך עזרה, קיבל. הוא הבין את השחקנים וזה מה שהיה כיף במועדון הזה. מודה לו על כך.

 

אתה רק בן 20 וזה רק ההתחלה שלך בכדורגל, איפה אתה רואה את עצמך, נאמר עוד חמש שנים?

"את האמת אני לא חושב על עוד חמש שנים. כרגע אני שייך להפועל פתח תקווה ועובד קשה עבור העתיד שלי ולכן, מעדיף לחשוב על עכשיו מאשר עוד חמש שנים".

 

מטרות אישיות לעונה הבאה?

לשחק ובשביל זה אני צריך קבוצה בה אוכל לקבל דקות ולשחק. כל השאר, אלוהים גדול אבל אני כן ייתן הכל מעצמי ומפה רק אתקדם".

 

איך אבא שלך משפיע על הקריירה שלך?

"כל מי שמכיר את אבא שלי יודע שלכל מקום אליו היה מגיע, הוא לא היה מוותר לעצמו ונותן את המאה אחוז שלו. כך גם אני, הוא ההשראה שלי. אני מאמין שבעבודה קשה אפשר להגיע לכל מקום".

 

ההשראה שלו. צ'קנה המבוגר והצעיר

הוסף תגובה
תגובות