"אין הישג בכדורגל שדומה לעליית ליגה"

כך אמר מאמן העולה הטרייה לליגה הלאומית, הפועל כפר שלם, נועם שוהם בראיון לגולר. עוד הוסיף: "חלום של שנתיים התגשם".

  • על ידי: אוהד רון
  • 25-04-2024
  • 11:27

כל מאמן יודע כמה קשה להעלות ליגה, קל וחומר מליגה א' דרום. מאמנה של כפר שלם, העולה הטרייה לליגה הלאומית מכיר את זה מקרוב מאד. בעונה שעברה הוא והקבוצה היו פסע מעלייה כשהתמודדות במשחק המבחן מול הפועל נוף הגליל, אך כשלו. העונה היה ברור של לכולם שהולכים להשלים את המהלך ועולים מהמקום הראשון. תפסנו את שוהם לראיון.

 

נועם, איך ההרגשה לעלות ליגה ? בנית קבוצה צעירה השנה, האמנת?
"החלום בן השנתיים שלי התגשם. אין הישג בכדורגל שדומה לעליית ליגה. ברגע שהשופט שרק לסיום המון לחץ השתחרר. הבנו  ברגע אחד שעשינו את זה. קצרנו את הפירות של עבודה קשה במשך שנתיים וזו שמחה עילאית. אין ספק שהמועדון הזה ראוי להיות בליגה לאומית. אכן בנינו קבוצה צעירה מאוד העונה שאתה בונה קבוצה כזו, אתה צריך המון סבלנות. בחרנו את השחקנים בקפידה, עקבנו אחרי כאלה שרצינו ונבחנו בתחילת העונה בלאומית. הלכנו לראות משחקי אימון שלהם. ידענו לאיזה כיוון אנחנו הולכים ולכן בחרנו בעיקר שחקנים רעבים שרוצים להתקדם, דינמיים עם הרבה תשוקה ורצון וכמובן אליהם צירפנו כמה שחקנים של מספרים. ידענו כמה שערים נצטרך לכבוש כדי לעלות ליגה והשחקנים האלה תרמו לנו המון בדרך למטרה. לא קל לבנות קבוצה שהמטרה היחידה שלה זה לעלות ליגה אבל שיש את איתן אהרון ואביחי יחיא הדברים פשוטים יותר. עבדנו בשיתוף פעולה מלא, כבוד הדדי לשמחתי יצרנו את התלכיד המנצח".

 

נועם שוהם, בנה קבוצה צעירה ומוכשרת שצפויה להמשיך גם בליגה הלאומית. צילום: יח"צ

 

מה התוכניות לעונה הבאה? אתה ממשיך? אילו שחקנים ישארו?

"נשארו שבועיים לסיום הליגה, ונסיים אותה בכבוד של אלופים ובצורה הטובה ביותר. שיגיע הזמן לדבר על שנה הבאה אני מאמין שנמצא את המכנה המשותף ונשאר ביחד. כל דבר  בזמנו . אני חייב לפרגן מתוך הערכה עצומה לכל האנשים המסורים והנפלאים שעבדו איתי השנה והיו חלק בלתי נפרד מההצלחה של הקבוצה בכלל ושלי כפרט. גולן כולי האיש והאגדה, הדם שלו זה כפר שלם, אשר עזרן הגדול שתמיד היה קרוב אליי, רונן שהיה חלק בלתי נפרד מאיתנו וכמובן הצוות המקצועי שלי : יעקב אסייאג (איש מקצוע מהטובים בארץ), חן לויאן מאמן הכושר שאני מאחל  לכל מאמן איש מקצוע כזה לידו, אורי הפיזיוטרפיסט שעשה עבודה מדהימה וכמעט ולא היו לנו פציעות ובראש כמובן אביחי יחיא שעושה לילות כימים בשביל המועדון הנפלא הזה ואחרון ואולי ראשון לאדם/שחקן וקודם כל אישיות, שאני מאוד מאוד אוהב, איתן אהרון. שנתיים אנחנו ביחד ועוד לא פגשתי אדם שאפשר לדבר איתו על הכל גם ברמה המקצועית וגם ברמה האישית  בגובה העיניים ומתוך כבוד הדדי. אין הרבה אנשים כאלה בכדורגל והוא יקר לי מאוד. אביחי ואיתן הם למעשה המועדון הנפלא הזה. עוד אחד שני חייב לציין זה מאיר כהן מההנהלה של בני יהודה שגם הוא חלק בלתי נפרד מההצלחה שלנו וההצלחה האישית שלי.

 

על העונה הבאה והשחקנים שצפויים להישאר או לעזוב אומר המאמן:"בקשר לשחקנים שישארו עונה הבאה מרחיב המאמן, הדעה שלי שהצעירים שעשו עונה נהדרת יכולים להיות בסיס טוב גם לקבוצה בליגה לאומית. מגיע להם, הם הביאו את הקבוצה לשם והראו יכולת מקצועית גבוהה וגם חוסן מנטלי. בקשר לשאר הדברים, נעכל את ההישג, נשמח כי מגיע לכולנו, ננוח קצת. יש זמן לכל דבר".

נועם שוהם, עשה עונה גדולה ומגיע לו שאפו ענק. צילום: רמי גריגיש.

הוסף תגובה
תגובות
  1. רק בכדורגל?!? (קולומבו 25-04-2024, 14:33)
    אין הישג כזה בחיים בכלל!! לעלות ליגה מליגה א דרום תוך כדי קנייה ומכירה של משחקים (לכאורה חחח) עולה על כל הישג אחר בחיים כולל המצאת האטום החשמל או תרופה לסרטן עליית ליגה מא' דרום זה הישג שעדיין לאנצלוטי אין...נועם אתה לא מחובר לחשמל אתה על גבול האי שפיות
  2. תיסכול (קולומובו יא ממורמר 25-04-2024, 15:11)
    לא יודעים לפרגן בישראל. מחפשים רק לעקוץ אנחנו רקובים בתוך תוכנו. איכס.
  3. ל מגיב 2 (איציק 25-04-2024, 15:33)
    כמה שאתה צודק, אנשים מחפשים רק רע ומירמור. קולומבו אתה מגעיל. כל הכבוד שוהם לך ולכל כפר שלם על עונה מדהימה
  4. שאפו שוהם שנתיים שאתם ראויים לעלות (גיא 25-04-2024, 15:47)
    והשנה עשיתם את זה בגדול, בהצלחה בליגה הלאומית
  5. אדון קולומבו שיהיה לך בתאבון (שכונת התקווה 25-04-2024, 16:16)
  6. קולומבו (אלוף משתולים 25-04-2024, 16:32)
    למה זה שקוף שכל כתבה מפרגנת לכפר ישר אתה וההזויים שנמצאים פה מלכלכים? יש לך עובדות תרשום אותם טמבל
  7. צודק קולומבו (כפר שלם מלכת הקניות והלתת להם 25-04-2024, 18:49)
    הם כרגע בעננים וקל להתעלם מהעובדות אבל מהר מאוד יחזרו חזרה לליגה א כי זה מקומם של שודדים וגנבים
  8. תותח מגיע לך בזכות (אופיר רגב 26-04-2024, 06:20)
    מאמן תותח בנאדם גבר מגיע לך כל הכבוד . אתה ואביחי ואיתן זה משולש קטלני מברוק מגיע לכם אוהבים אותך נועם שוהם
  9. נועם שוהם שוהם נועם (אבי ברששת 26-04-2024, 11:30)
    אנחנו שמחים שאביחי ואיתן הגשימו לך חלום וקנו לך את רוב המשחקים !! ועשו לחץ בכל תחילת משחק ומחצית משחק מעט קיללו נגטבים גועליים של הגבר שבסוף עונה הבאה סופה ידעו ותחזור לליגה א׳ בתור חובב כדורגל מושבע ואחד שראה את הכפר לא פעם ולא פעמיים העונה מה עשית נועם ? איזה משחק אתה ניצחת אתה אתה איזה מהלך גרנדיוזי אתה עשית? כלום ושום דבר אז תודה לאביחי ואיתן ששמתם בובה על הקווים ועשיתם את כל העבודה אוהבים ניפגש בליגה לאומית
  10. ברששת קשקשת (אלי 27-04-2024, 10:48)
    אתה מקשקש בפה ובזנב איש אידיוט ורע, אתה היית באימונים ובמשחקים גם? למה לדבר ככה על בנאדם ,זבל מסריח
  11. נוהם שוהם מאמן העונה (שערים בלב----ובנשמה 27-04-2024, 11:42)
    דימונה בתקציב פי 3 מכפר שלם----נועם עשה בית ספר לקלינגר והחבורה שלו---גם אנחנו עזרנו בעליה לקחו 4 נקודות מדימונה החלשה רק כסף היה שם ---נוהם מאמן ענק וכל הכבוד לכפר מגיע לכם ליגה לאומית כל שנה בצמרת שאפו --
  12. שעריים מכינים את הקרקע (מגיב 11 29-04-2024, 00:08)
    אנחנו בבקעה יודעים כבר שהכפר יתנו לכם,אין צורך ללקק ת'תחת ,יודעים גם שכפר קאסם שיחדו שחקנים מנורדיה, אנחנו צריכים לנצח את לוד ולעשות הכל כדי לשרוד במבחנים אחרי הבור שחפרנו לעצמנו מול מרמורק (ליגה מכורה ואנחנו אשמים שהגענו למצב הזה בדקה ה-96),בליגה נורמלית נצחון על לוד היה יכול להבטיח עונה נוספת (מרמורק בבית היו עושים מקסימום תיקו עם שמשון,כפר קאסם בבית היו עושים מקסימום תיקו עם נורדיה ולשעריים לא היה סיכוי לחלץ נקודות בכפר שלם)- אבל תראו פתאום כל קבוצות התחתית יהיו אריות בשישי הקרוב.