חלק שני: מועמדים לנבחרת העונה ליגה א צפון

חלק שני לנבחרי העונה של ליגה א׳ צפון והפעם הקשרים וההתקפה: סיכום עונה לליגה מהמרתקות שהיו לנו במחוז הצפוני

  • על ידי: אבישי טל
  • 25-05-2023
  • 14:10

קשרי האמצע של הנבחרת הם:

 

עבד מורג'אן (שפרעם)  הקשר התקפי שהגיעה בתחילת העונה אחרי 4 עונות שהוא קורע רשתות בכאוכב עם 43 גולים ליגה במדיה, הגיע לשפרעם בכדי לעזור לה לעלות ליגה וכמו שאנחנו יודעים כבר הוא הצליח בענק כששותף בכל משחקי הקבוצה ותרם לה 8 גולים ובישולים רבים.

 

אופק מרום, מכוכבי העונה. צילום: חגאג רחאל

 

אופק מרום (צעירי כפר קנא בעונתו השנייה של הקשר בן ה-26 כשהוא שחקן מפתח בקבוצה כששותף 29 פעמים מתוך ה-32 העונה של הקבוצה כולל משחקי העלייה, הבקיע 4 שערים וניהל את מרכז הקישור של הירוקים בצורה מופלאה.

 

יגל פרץ (נשר)  שחקן הבית של נשר הולך ומשתפר משנה לשנה כשבכל עונה הוא מוסיף לעצמו עוד ועוד קישורים למשחק שלו וליכולות הפסים וטכניקה שלו, כשהקשר בן ה-21 מבקיע 7 גולים העונה ושניים יותר מהעונה שעברה עם הקבוצה - ומספר דו ספרתי של בישולים - ועכשיו השאלה הגדולה היא האם הגיע הזמן שלו לצאת מנשר ולהתפתח במקומות יותר גדולים?

 

פז בלאנדר (בקה אל גרבייה)  הדינמו של בקה במרכז השדה משלב יכולות של אגרסיביות, מהירות, קבלת החלטות, נגיעה ראשונה ופסים בצורה נהדרת כשהגיע לקבוצה בעונה שעברה ממגדל העמק והוביל את המועדון לעונה מצוינת + כבש גול אחד, מה שלא קרה ב-8 שנים האחרונות עוד שהיה ילד בן בנתניה.

 

מחמוד מנאע (הפועל כפר כנא)  הקשר בן ה-25 הגיע בתחילת העונה מהיריבה העירונית, ייצר מצבים רבים לקבוצתו ותרם גם 5 גולים משלו כששותף בכל משחקי הקבוצה ופתח בהרכב בכולם חוץ ממשחק בודד בו נכנס מחליף.

 

יגל פרץ, עונה נהדרת לקשרה של נשר. צילום: חגאג רחאל

 

בשאר שאהין (כאוכב)   הקשר האחורי שהגיע מבועיינה בתחילת העונה הפגין כדורגל טוב מאוד כשהוא ראשון לכל כדור ויורד לגליצ'ים על הקרקע, קופץ לכדורי הגובה ותמיד ראשון, כשהוא כמעט ולא נח ופתח בהרכב בכל משחקי הקבוצה חוץ ממשחק אחד והוחלף פעמיים.

 

איתי סויסה (קלנסאוה)  הקשר שהתחיל את העונה בטירה לראשונה בליגה א' צפון אחרי ניסיון טוב בהפועל טירת כרמל המועדון בו גדל בליגה ב', הגיע לקלנסאוה יחד עם עוד 53 שחקנים אחרים שהשתתפו בדקות המשחק של הקבוצה בליגה העונה, כשכמובן עם כמות כזאת של שחקנים קשה להשאיר חותם, אבל השחקן הזה בכל זאת הצליח כשהפגין יצירתיות וטכניקה גבוהה עם 4 גולים ב-21 הופעות.

 

גל שלהבת (מגדל העמק)  השחקן שהגיע למגדל העמק אחרי שלא הצליח להשתלב בהפועל סבא שבלאומית התחיל לשחק במחזור 5 העונה והשתלב מצוין במרכז השדה של מגדל כשבדקות שהשחקן משחק הקבוצה מבקיעה יותר מהר וסופגת יותר לאט + צוברת יותר נקודות מאשר כשהוא לא על הדשא, עם 2 גולים אבל גם 10 צהובים אשר שניים מתוכם הפכו לאדום.

 

שחקני כנף ימין או חלוצי צד איך שתירצו תיקראו להם:

 

עלי חטיב (שפרעם השחקן עם 6 הופעות ו-2 גולים בנבחרת פלסטין בעונתו השלישית בקבוצה עם שתי עליות ליגה רצופות ו-45 גולים במדי בני שפרעם מאז שהגיע מאחי נצרת, שתהיה בקרוב בליגה שלנו, והוא סגן מלך שערי הליגה עם 19 גולים העונה.

 

עלי חטיב, האם הוא יהיה שחקן העונה של אתר גולר? צילום: חגאג רחאל

 

סלים עמאש (טייבה)  שחקן הכנף/חלוץ שהגיע במהלך העונה שעברה לטייבה ממסע העלייה של ריינה לליגת העל הבקיע כבר 23 שערים בליגה במדי הקבוצה כשהעונה הבקיע 14 מתוכם, השחקן לא שותף ב2 משחקים בלבד שב-90 משחקים טייבה מפסידה, וכשטייבה הייתה מאוד צריכה אותו במחזורים האחרונים הוא הבקיע ב-7 מ-9 המחזורים האחרונים.

 

שאדי מסארווה (נשר)  שחקן ההתקפה של נשר שהגיע אליה אחרי שלא שיחק בכלל בעונה הקודמת הסיר את החלודה מהר כשכבר במחזור הראשון בליגה הוא כובש יחד עם 8 גולים בהמשך, שיחק נהדר העונה בהתקפה של נשר והיה חלק בלתי נפרד מהצלחת הקבוצה.

 

אחמד ח'לאילה (כאוכב)  בכאוכב האמינו בשחקן ההתקפה שלהם שהעונה תהיה עונה טובה עבורו והם לא טעו לגביו, אחרי ששילבו אותו לפני 2 עונות בבוגרת תוך שהוא משחק גם בקבוצת הנוער של הקבוצה, הבקיע העונה 36% מהגולים של הקבוצה לבדו (12 גולים), ובכללי 24 גולים בבוגרת מאז שעלה אליה.

 

ארבעת שחקני הכנף/חלוצי צד שמאל של הנבחרת :

בר שמש (בקה אל גרבייה)  כמה כיף זה לראות את השחקן שהתחיל את דרכו בטוברוק משחק. הוא נמצא בכל מקום במגרש ויוצר מצבי הבקעה רבים עם מספר רב של בישולים ו-9 גולים + 2 גולים בגביע כשהוא משחק בכל משחקי הקבוצה (חוץ מ1).

בר שמש, ממצטייני העונה. צילום: חגאג רחאל

 

ראבאל דהאמשה (בני זלפה שחקן ההתקפה בן ה-20 שהגיע בפברואר עונה קודמת וכבש בממוצע כל 112 דקות (7 גולים ב-780 דקות) עשה עונה עם מספר זהה של גולים כששותף בכל המשחקים חוץ ממשחק אחד שבו בני זלפה מפסידה 3-1 לשפרעם, כששיחק 90% מדקות, רשם 3 צהובים והיה שותף מלא בהצלחת הקבוצה.

 

סארי חאג יחיא (אתא ביאליק)  סארי התחיל את העונה השלישית שלו בטירה ועבר למשחק אחד במדי טייבה, בהמשך הצטרף לקרית אתא ביאליק במחזור 7 וכבש 9 גולים ובישולים רבים, אבל עדיף להציג את הנתון הבא שב-63% מדקות הקבוצה שהוא שותף בהן הקבוצה מבקיעה 29 וסופגת 18 לעומת בדקות שהשחקן לא שיחק הקבוצה הבקיעה 11 וספגה 22.

 

עמית מזרחי (מגדל העמק החלוץ/כנף בן ה-27 של מגדל העמק שהגיע אליהם בעונה שעברה מהפועל פ"ת ושיחק פשוט נהדר כשהבקיע 9 גולים העונה ו-7 בעונה הקודמת והוא בהחלט נכס גדול למועדון. 

 

4 חלוצי ה9 של הנבחרת תכנונו יהיו הרבה גולים:

 

סמיר פרהוד (צעירי כפר קנא): החלוץ המושאל מנוף הגליל הוא מלך שערי הליגה עם 24 גולים (+ 4 בגביע וגביע האזורים) כשהוא מבקיע כל 107 דקות בממוצע בליגה, אחרי שהגיע במהלך העונה הקודמת לקבוצה כשהבקיע 11 גולים בה, הוא שיחק בכל משחקי הקבוצה העונה חוץ מ-2 משחקים שנעדר מהם בגלל צהובים (11 צהובים).

 

סמיר פרהוד, ממצטייני העונה. צילום: חגאג רחאל

 

אליאור סיידר (רעננה)  חלוץ המטרה בן ה-31 שהגיע העונה אחרי שבעונה הקודמת הבקיע 22 גולים בשמשון כפר קאסם במחוז הדרומי, כבש 16 גולים העונה, שאומנם זה פחות מהעונה שעברה אבל ה-22 גולים של אליאור סיידר בעונה הקודמת היו מ-70 גולים של כפר קאסם שזה 31% מהגולים של הקבוצה והעונה זה 16 גולים מתוך 44 של רעננה שהם 36%, אז אפשר להסיק מזה שהבעיה לא הייתה בו.

 

ניר עזריה (טירה החלוץ בן ה-25 בוגר מחלקות הנוער של מכבי נתניה בעונתו השנייה במועדון עשה עונה מעולה ושבר את השיא האישי שלו בגולים בבוגרים כשהבקיע העונה 17 גולים במדי טירה ושותף בכל משחקי הקבוצה, כשהוחלף 5 פעמים והחליף פעם אחת בלבד.

 

פראס גנאים (בני זלפה)  החלוץ הגבוה שהגיע העונה לבני זלפה אחרי שהיה שותף בעליה של טבריה בעונה הקודמת, הוא כל מה שאנחנו רוצים לראות בחלוץ מטרה, כשהוא מנצח ברוב הקרבות אוויר ומשחק עם גב לשער אולי הכי טוב בליגה, כשהוא מבקיע 15 גולים בליגה ולעונה הכי טובה מאז הקמתו של המועדון.

 

הוסף תגובה
תגובות
  1. ניר עזריה מיספר אחד בארץ (דוד 26-05-2023, 17:43)