חלק ראשון: מועמדים לנבחרי נבחרת העונה של ליגה א' צפון

אז עוד עונה נגמרה ועוד איזו עונה הייתה בליגה א' צפון, שבמחזורי הסיום רק מתמטיקאים יכלו להבין מה קורה בה וכשבמחזור האחרון לליגה ל-11 קבוצות היה על מה לשחק (7 על הירידה והפליאוף התחתון + 4 על המקום האחרון בפליאוף העליון). זה הזמן לבחור את אלה שהפכו את העונה הזו למופלאה

  • על ידי: אבישי טל
  • 25-05-2023
  • 13:48

 הליגה מהשוויוניות בעולם הגיעה לסיומה ומציגה פער של 9 נקודות בלבד מהמקום בפליאוף העליון לבין הקבוצה השלישית מהסוף בפליאוף התחתון כשבני זלפה שעלתה למשחקי העלייה עם 42 נקודות ובהפועל בועיינהממשחקי הירדה עם 33 עם הפרש שערים בניהם של 15 גולים לאומת זאת בליגה א' דרום ההפרש היה בין דימונה לשעריים 24 נקודות והפרש שערים של 34.

 

ועכשיו לנבחרי נבחרת העונה בליגה א' צפון שמורכבת מכל קבוצות הליגה - וחייבים להכניס לנבחרת לפחות שחקן אחד מכל קבוצה ועד ארבעה שחקנים מאותה קבוצה. 

 

דורון מיכאלי, עונה נהדרת של השוער. צילום: חגאג רחאל

 

שוערי נבחרת העונה :

עמית סרוסי (בקה אל גרבייה)  השוער הראשון של הקבוצה עם הכי מעט ספיגות בליגה, 23 גולים בלבד כולל מול רעננה בהארכה של משחקי העלייהשחשוב לציין שרק 20 מתוכם היו שעמית היה בשער כי בשני המחזורים הראשונים כשבאקה אל גרבייה שיחקה בלעדיו הקבוצה ספגה 3 גולים.

 

דורון מיכאלי (צעירי כפר קנא)  עונה גדולה לשוער הצעיר בן ה-22 כשהוביל יחד עם חבריו את הקבוצה להישג השיא של המועדון מאז חידושו ב-2014דורון לא שותף 3 פעמים העונה + הוחלף פעם 1 שבאותם משחקים ודקות הירוקים של כפר קנא ספגו 7 גולים מתוך כל ה-27 שלהם העונה, השוער עומד על ממוצע מצוין של ספיגה כל 130 דקות לעומת בלעדיו שהקבוצה ספגה כל 47 דקות בממוצע.

 

עמית מריג'ן (מכבי נוג'ידאת)  השוער מהטובים בליגה שהגיע בתחילת העונה לנוג'ידאת (אחרי שתי עונות טובות מבחינתו במכבי אתא ביאליק) במטרה אחת בלבד לשמור על השער, והוא עשה זאת בגדול כש-שיחק בכל משחקי הקבוצה הצנועה הזאת בעונתה הראשונה אי פעם בליגה א', בה רקמה 29 ספיגות בלבד.

 

מוחמד דיאב (בני זלפה)- שוערה המצויין של זלפה היה ביכולת נהדרת העונה, שמר על רשת נקיה מספר משחקים לא מבוטל ונבחר לאיש המשחק של קבוצתו מספר פעמים. דיאב הציג יכולת מצויינת העונה והלוואי עלינו עוד שוערים ברמה שלו. 

 

סלאח בלעום ( צעירי טייבה)  במשפחת בלעום יש שוער נהדר שזו עונתו השנייה בבוגרים של המועדון. אחרי שיצא לעונת השאלה בבני טייבה מליגה ב' חזר ומוכיח כל פעם מחדש שלטייבה יש שוער להרבה שנים קדימה ולפחות בעמדת השוער בין מה לתקן (עכשיו נשאר כל השאר). השוער לא שותף 5 פעמים העונה כשטייבה לא מנצחת אף אחד מהם ומפסידה 3 פעמים מתוכם וסופגת ממוצע 2 גולים למשחק באותם משחקים בלעום השוער לא שותף.  

 

סלים בלעום, ממצטייני העונה. צילום: אמיר חאג יחיע. 

 

8 הבלמים של הנבחרת הם :

ישראל ראש (הפועל רעננה)  לרעננה העונה היתה שנת למידה על מה שקורה בליגה א' צפון כשעוד בתחילת העונה הבינה היורדת הטריה מהלאומית שקל זה ממש לא יהיה כשהם במחזור ה-13 במקום השמיני, בקבוצה נוצר רכבת שחקנים שלא פחות 40 שחקנים שונים שיחקו העונה ברעננה בליגה אף על פי שהרבה מתוכם בינואר היו טובות ששיפרו את הקבוצה, ובתוך כל הבלגן היה שחקן אחד שהיה הכי יציב, הכי מנהיג, הכי קפטן שיש ואחד ההחתמות הכי חשובות שהיו לרעננה בתחילת העונה, השחקן שיחק בכל דקות הקבוצה חוץ מפעם אחת בגלל 5 צהובים שבמשחק זה רעננה מפסידה 0-1 להפועל כפר כנא.

 

נדיר מרעי (בני זלפה הבלם שהתחיל את העונה בהפועל כפר כנא אחרי שעלה 2 ליגות עם בני ריינה הגיע במחזור 4 לקבוצה ומיד התאקלם במועדון והציג משחק הגנה חזק וחכם כשהקבוצה סופגת 19 גולים ב-625 דקות שהשחקן לא שיחק שזה ממוצע של כל 33 דקות ספיגה בלעדיו, רק שישפר את עניין צבירת הכרטיסים הצהובים שלו שהיו 13 העונה (השני הכי גבוה בליגה) והוא יהיה שחקן הרבה יותר טוב.

 

אביחי אלפסי (אתא ביאליק)  האמת התלבטי מאוד בינו לאדם אבו ג'נב שגם עשה עבודה טובה בעצירת היריבות ובענת הכדור בתחילת ההתקפות של הקבוצה אבל אביחי אלפסי שהגיע בתחילת העונה מטמרה עשה עבודה נהדרת בקרבות האוויר ובמשחק הראש שהיה חיפוי נהדר לכל הטעיות שהקבוצה עשתה בחצי שלה, הוא שיחק בכל משחקי הקבוצה העונה חוץ ממשחק אחד שבו הקבוצה סיימה בתיקו 3.

 

פרנאס עיסא (מכבי נוג'ידאת)  אחי נצרת זהו שם חדש שהולך להיות לנו בליגה א' צפון בעונה הבאה ואחת הטעויות שלהם העונה היה לבחור להשאיל את הבלם הצעיר בוגר מחלקות הנוער שלהם לנוג'ידאת, שיכל בטוח לעזור להם העונה עם קצת יותר אמונה ועבודה מצד המועדון, הבלם הצעיר בן ה-20 שיחק כל העונה חוץ מ-4 משחקים שבהם נוג'ידאת לא ניצחה ואפילו את הקבוצה הגרועה בליגה שניצחה אותם פעמיים (טמרה) 2-0 ו3-1 בלעדיו.

 

פיטר אלוהאב (צעירי טייבה)  הבלם בן ה-23 בעונתו השניה במועדון הציג יכולת טובה בהגנת טייבה כשבדקות שהשחקן על המגרש המספרים של הקבוצה גם בהתקפה ובעיקר בהגנה וצבירת הנקודות משתפרים + הוסיף 3 גולים בליגה.

 

פאדי עואד (הפועל כפר כנא)  הבלם בעונתו השנייה במועדון היה מהעוגנים בהגנה של כפר כנא כשרשם 25 הופעות שבהן הוחלף 6 פעמים ובדקות שהשחקן לא שיחק הקבוצה הבקיעה 7 וספגה 19 ובדקות שהשחקן שיחק הקבוצה הבקיעה 39 וספגה 42.

 

כאמל פלאח (מכבי טמרה הבלם שמאז שעלה מהנוער של סכנין לבוגרים הוא כל עונה יורד ליגה כשבעונה שעברה זה היה עם בני פרדיס ועונה לפני זה היה עם מג'דל כרום והעונה עם טמרה, ולמרות הנתון הלא מחמיא הזה הוא מצידו היה מנקודות האור בכל המקרים האלו והוא לא צריך להרגיש אשם באותן ירידות כי הוא מצידו מציג מספרים טובים כרגלו. 

 

מגינים: בליגה שהמערך הנפוץ בה הוא 5-2-3 או 3-4-3 למגנים יש תפקיד סופר חשוב באגפים כשהם תומכים בהגנה ובעיקר להתקפה בגולים ובישולים, לו-4 המגנים הימניים שלנו יש מספרים שלא היו מביישים אף חלוץ בהתקפה.

 

חיים מקונן (בקה אל גרבייה חיים הגיע לבקה אל גרבייה בתחילת העונה בהשאלה ממכבי הרצליה אחרי שכבר השאילו אותו בעונה שעברה לבית"ר. שלומי מליגה ב' אחרי לא מצא מקום ברוטציה של הקבוצה מאז שסיים שם את הנוער, המגן התוקף התאקלם מצוין בקבוצה והפגין עליונות באגף ימין והוסיף 8 גולים בליגה.

 

אמיר אבו ניל (שפרעם אפשר לדבר הרבה על העבר המפואר שיהיה לו בליגת העל עם הפועל חיפה ועוד אבל מה שדווקא נראה לי הכי מפואר זה שאמיר אבו ניל חוגג עלית ליגה רביעית ברציפות כשעלה עם שפרעם שצי עליות ליגה רצופות, מה שבדיוק היה לו עם בני ריינה שגם איתם עלה מליגה ב' וא' ברציפות, העונה שיחק בכל משחקי הקבוצה מלבד משחק בודד והבקיע 7 שערים.

 

שרון לוי במרכז התמונה. עונה נהדרת שלו. צילום: חגאג רחאל

 

מואמן אגבאריה (בני זלפה בעונת 17/18 כשבני זלפה היו עוד בליגה ב' החתימו הקבוצה בחור צעיר שלא מצליח למצוא את עצמו מספיק משחק בבני סכנין שבליגת העל, ומאז מואמן אגבאריה משחק בקבוצה (כבר 6 שנים) והוא קפטן הקבוצה, העונה מואמן שיחק בכל משחקי הקבוצה חוץ מ-4 משחקים שהם בני זלפה לא ניצחה אפילו לא פעם אחת ויותר מזה הפסידה 3 פעמים מהם כשהם סופגים באותם משחקים 10 גולים.

 

חנן ביטון (אתא ביאליק)  המגן הצעיר שזאת העונה השנייה שמכבי חיפה משאילה אותו לקבוצה שיחק העונה נהדר באגף ימין של מכבי אתא ביאליק ורשם 6 גולים ומספר רב של בישולים כשותף בכל משחקי הקבוצה חוץ מפעם אחת שבה הקבוצה הפסידה בלעדיו.

 

ארבעת המגנים השמאליים של הנבחרת הם:

 

שרון לוי (שפרעם)  מה עוד אפשר להגיד על המגן השמאלי בן ה-35 שחגג העונה עלית ליגה שביעית שלו, כשאת השלוש האחרונים הוא עשה אותם ברציפות בשלושת העונות האחרונות עם בני ריינה, טבריה ושפרעם העונה, הוא שותף בכל משחקי הקבוצה העונה והבקיע 2 גולים שאגב בכללי בכל שלושת עונות העלייה האחרונות שלו הוא החמיץ רק 8 משחקים בלבד.

 

עלי דחלה (צעירי כפר קנא)  המגן בן ה-24 בעונתו הרביעית בקבוצה נתן את כל כולו למען הצלחת הקבוצה כשהוא לא מפסיק לרוץ באגף שמאל העונה עם 3 גולים ובישולים רבים כשהוא משחק ב30 הופעות מתוך ה-32 הופעות הקבוצה בדרך להיות הקבוצה השנייה הכי טובה בליגה.

 

עלי דחלה מכפר כנא. צילום: חגאג רחאל

 

עסאם עיאשה (טירה עונה טובה הייתה למגן השמאלי בעונתו השלישית במועדון, כשהוא מחלץ הרבה כדורים ועוזר מאוד בלחץ על היריבה ובכללי עוזר מאוד מבחינה הגנתית ואפשר להגיד שזאת הייתה העונה הכי טובה שלו מאז שעלה מהנוער של נתניה לבוגרים כששותף בכל משחקי הקבוצה חוץ משנים + 5 פעמיים הוחלף שבאותן 340 דקות הקבוצה ספגה 10 ספיגות שזה ממוצע לספיגה כל 34 דקות כשהוא לא על המגרש.

 

אימן כיאל (כאוכב)  אימן כיאל בן ה25 שהגיע לכאוכב אחרי ששיחק בטירה, הפעל כפר כנא, אתא ביאליק ונשר בליגה, בשביל לתת שקט לכאוכב כמגן שמאלי בקבוצה והוא עשה זאת בגדול + 5 גולים בכל המסגרות העונה כששותף ב80% מדקות הקבוצה בליגה. 

צילום ועריכה אבישי טל

הוסף תגובה
תגובות