חנן ביטון: "היה לי הרבה חוסר מזל. אני בטוח שהייתי יכול להיות היום במקום אחר בקריירה"

זהו סיפורו של שחקן שלא מעט שחקנים יכולים להזדהות איתו: הגעה לפסגות הגבוהות ביותר שאפשר לדמיין בגיל צעיר מאוד ומשם דעיכה כתוצאה משילוב של חוסר מזל, קבלת החלטות לא נכונות ואולי גם בגלל שהוא "רחוק מהפוליטיקות" כפי שהוא מגדיר עצמו. הוא עסוק בכדורגל נטו ולא בשיווק עצמי, אך סיפורו של חנן ביטון רחוק מלהסתיים.

  • על ידי: עמית גרנט
  • 17-05-2023
  • 10:59

המגן בן ה-22 שואף להגיע הכי רחוק שאפשר והצעד הראשון לשם יקרה כבר הקיץ עם מעבר לליגות הבכירות. דרכון אירופאי, למקרה שתהיתם, כבר יש לו.

חנן ביטון, מגנה הימני של מכבי צור שלום/ קרית אתא הוא מהשחקנים הבולטים של העונה בליגה א' צפון.הוא סיים את העונה עם תרומה התקפית של שישה שערים ועשרה בישולים.


ביטון, בוגר מחלקת הנוער של מכבי חיפה, היה גם שחקן נבחרת הנערים U17 של ישראל שהעפילה ליורו ב-2018 תחת הדרכתו של גדי ברומר. ביטון שיתף פעולה עם שמות כמו עידו שחר, ליאל עבדה ואושר דוידה. באותה אליפות אירופה הוא שמר על בוקאיו סאקה, כוכבה של ארסנל, שנחשב היום לאחד השחקנים הטובים בעולם.


הדרך לצמרת הכדורגל הישראלי נראתה סלולה עבורו אלא שדברים השתבשו במהלך הדרך. ביטון בחר שלא להמשיך כחריג גיל בנוער של הירוקים מהכרמל ועשה את הדרך לבוגרים של הפועל עכו בליגה הלאומית בהשאלה. בגיל 18 וחצי הוא היה מיועד להרכב הראשון בעכו אלא שלאחר המחזור השלישי נדבק בוירוס הקורונה והיה בחוץ למשך כחודשיים וחצי מהם לא הצליח להתאושש.


כך שבמקום לחזור למועדון נעוריו לליגת העל הוא מצא את עצמו מושאל שוב- הפעם לליגה א'- למכבי צור שלום/ קרית אתא. אחרי עונה ראשונה יעילה של ביטון אבל פחות טובה של הקבוצה, את העונה שחלפה ביטון יכול להגדיר כהצלחה קבוצתית ואישית. כעת הוא מתכונן לעונה הבאה שתהיה, כך מסתמן, בליגה הלאומית או אפילו בליגת העל.

 

מה מעשיך בימים אלו?
"האמת שהיום בלילה אני טס לשבוע במדריד. יש לי גם אזרחות ספרדית ומשפחה במדריד. אני טס עם החברה וגם עם רז טוויזר  (היום בהפועל תל-אביב) ,ששיחקתי איתו בהפועל עכו והפכנו לחברים טובים, ובת זוגו."

 

איך אתה מסכם את העונה שלכם?
"זה לא סוד שהתחלנו את העונה לא טוב. בסיבוב הראשון היינו מועמדים לירידה. עשינו שינויים בסגל והבנו שמהמצב שאליו הגענו אפשר רק לעלות ועשינו סדרה של נצחונות יפים נגד יריבות קשות כך שבסופו של דבר הגענו למצב שנאבקנו על כניסה לפלייאוף."

 

מה היה המשחק המכונן של העונה מבחינתך?
"הנצחון ברעננה. פיגרנו 1-0 והפכנו את התוצאה. מאותו נצחון הפסקנו להסתכל למטה על התחתית והסתכלנו למעלה לכיוון הפלייאוף ובסוף "על הקשקש" סיימנו במקום השישי."

 

סיימת עונה שנייה בקבוצה המאוחדת. איך החוויה במועדון?
"מדובר על אחת מהקבוצות המסודרות ביותר בליגה א'. מהקבוצות היחידות בליגה שאין אצלן בעיות בתשלומים. הכל מגיע בזמן. מקום עם אווירה ביתית ואם לשחקן יש בעיה או כל דבר אחר הוא יודע שהוא יכול לפנות ליוחאי כהן או לתום או ליתר חברי ההנהלה."

 

בוא נדבר קצת עליך. סיימת עונה עם מאזן התקפי בהחלט יוצא דופן למגן.
"כן אני חושב שזה בהחלט מה שמאפיין אותי והרבה קרדיט מגיע פה למאמן, אבי סבג שנתן לי יד חופשית לתמוך בהתקפה בין אם שיחקנו בקו של ארבע בהגנה ובין אם זה היה בקו של חמש. לאבי יש חשיבות רבה לשינוי שעברנו באמצע העונה, הוא גיבש אותנו ועשה את השינויים הנכונים כדי שנצליח."

 

איפה נראה אותך בעונה הבאה?
"תראה אם היית שואל אותי לפני שנה אם אמשיך בליגה א' הייתי אומר לך שאין סיכוי אבל היום אני יודע שהדברים מאוד נזילים. אני יכול לשתף אותך שגם בעונה הראשונה שלי בקרית אתא בה כבשתי ארבעה שערים ובישלתי שישה הייתי פעמיים על סף מעבר לליגות הבכירות יותר וזה לא הסתייע ברגע האחרון. בפעם הראשונה זה היה בפגרת החורף ובפעם השנייה בקיץ הקודם.

 

בכל מקרה, הסוכן שלי מטפל בזה ואני סמוך ובטוח שהדברים יסתדרו על הצד הטוב ביותר. כרגע יש לי לא מעט הצעות מקבוצות הליגה הלאומית."

חנן ביטון מימין...עונה גדולה שלו בצור שלום. צילום: חגאג רחאל

הוסף תגובה
תגובות
  1. שחקן עם פונציאל לליגת העל (רף 17-05-2023, 13:26)
    יש עתיד בצפון, יש שחקנים טובים, ההזדמנויות פחותות אבל עם התמדה ויכולת טובה ניתן לשאוף לקבוצות הבכירות מכבי חיפה ... תחזירי את חנן לשורותיך !
  2. אתה בן 22 לא 35, תעבוד קשה ורציני ותגיע (יורי פחימה 17-05-2023, 16:51)