ליאור לוי: "החליטו להחליף את אמיר ואותי מסיבות לא מובנות לי וזה אכזב אותי מאוד"

ליאור לוי, עוזר מאמן עירוני טבריה בעונה החולפת, שימש בשנים האחרונות כמאמן במחלקת הנוער ביקנעם ונוף הגליל ופתח מועדון כדורגל עצמאי - הפועל עמק יזרעאל. לוי: "עם הידע הניהולי והמקצועי שצברתי אני יכול להצליח ולעזור בכל מקום שירצו את שירותי".

  • על ידי: ניסים קמחי
  • 12-07-2022
  • 08:03

עירוני טבריה פתחה את העונה החולפת בליגה א' עם סיבוב ראשון מצוין. המאמן אמיר כהן יחד עם עוזרו ליאור לוי הובילו את הקבוצה ליכולת מרשימה אך שינהם פוטרו במהלך העונה למרות שטבריה הייתה יציבה במקום הראשון.

 

פתחת את העונה כעוזרו של אמיר כהן בעירוני טבריה. שתף בהרגשה ?   

"האמת שזה היה די בהפתעה, אבל היה חיבור מיידי ביני לבין אמיר . הוא מקצוען ובן אדם טוב . ההרגשה היתה טובה כי בבוגרים אתה מתכנן ועובד על משהו ואז רואה שזה קורה במיידי ואז יש סיפוק מיידי על העבודה שעשית כל השבוע.  להיות עוזר זה קצת כפוי טובה כי לא באמת מעריכים את העבודה שלך ולא תמיד השחקנים יודעים מה אתה עושה מאחורי הקלעים. חלק מהעבודה זה ללכת ולעקוב אחרי היריבות ולהביא את הרעיון איך לעצור אותם לשמחתי זה עבד לנו וחלק ממאמני קבוצות אחרות דיברו איתי וביקשו עצות  כנגד קבוצות אחרות".

 

הסיבוב הראשון האיר פנים עבור הקבוצה, מה קרה בדרך, חילופי מאמנים ושחקנים? 

"הסיבוב הראשון היה טוב מאוד, פתחנו חזק את העונה והיינו ללא הפסד. מהרגע הראשון היה ברור לנו שיש מרקם אנושי ומקצועי מדהים ושחקנים שבאים לעבוד והם חדורי מטרה לעלות ליגה. משום מה ברגע שיש שחקנים שפחות שיחקו ורצו לעזוב אז היינו צריכים גם להחליף ולהביא וכנראה זה קצת פגע לקראת סיום הסיבוב .  לצערי החליטו להחליף את אמיר ואותי מסיבות לא מובנות לי וזה איכזב אותי מאוד".

 

 בסיום העונה, טבריה חוגגת עלייה לליגה הלאומית. חש אכזבה שלא היית שותף לחגיגות?   

"כן יש אכזבה התנהלו איתי בצורה לא ראויה, יכלו להגיד מילה טובה או לציין את העובדה שהייתי חלק מהעונה אבל בחרו שלא . בסיבוב הראשון היו הצגות כדורגל שלא היו בסיבוב השני מבחינת תוצאות ויכולת קבוצתית,  אבל שלא תטעה שמחתי מאוד שטבריה עלתה ומאחל להם הצלחה גם בליגה הלאומית , קח נתון מעניין גם בעלייה הראשונה שלהם לפני 7 שנים הייתי חלק מהצוות המקצועי בתחילת העונה".

 

בשנים האחרונות שימשת כמאמן במחלקות הנוער ביקנעם ובנוף הגליל וכעוזר מאמן בעירוני טבריה, מה חסר לליאור לוי לפרוץ בקריירת האימון? 

"בשנים האחרונות התמקדתי יותר במחלקת הנוער ובניתי את עצמי מבחינה מקצועית ותעסוקתית באזור שלי (עמק יזרעאל) כדי שמצד אחד אני יוכל לעשות את האני מאמין שלי בתחום הכדורגל ומצד שני כמה שפחות להיות תלוי באחרים. בכל מקום שהייתי (גם כשחקן) דאגתי לעזור ולשפר את המערכת ואת השחקנים שעבדו איתי . בסופו של דבר זה בחירה גם כספית וגם מקצועית כי צריך לפרנס את המשפחה.  כדי לפרוץ קדימה אני צריך יותר לשווק את עצמי , אני איש עבודה גם כשחקן אם הייתי משווק את עצמי הייתי מגיע לרמות היותר גבוהות, כנראה השיווק והשימוש במדיה פחות חזק אצלי וצריך לשפר זאת".

 

איך ההרגשה לאמן בקבוצת בוגרים למחלקות הנוער? 

"בקבוצת בוגרים הדגש הוא על אימון ותוצאות ואתה נמדד לפיהם. ההרגשה היא טובה ואתה כל הזמן צריך לאתגר את השחקנים ושירגישו מאותגרים,    בקבוצות הנוער והילדים זה יותר לימוד ובניית תהליכים ארוכי טווח כדי לבנות את השחקנים לשלבים הבאים.  בשני המקרים אתה צריך תקשורת והבנה טובה בינך לבין השחקנים ולייצר מטרות כדי שכולם יניעו לעבר המטרות האישיות והקבוצתיות".

 

מעמד המאמן בשנים האחרונות אינו זוכה להערכה. איך זה לדעתך משפיע על המאמנים? 

 

"כן זה דבר לא פשוט. גם אם  אתה מקום ראשון כמו שקרה לנו השנה ויש איזה 2 שבועיים לא טובים יכולים להחליף אותך. מצד אחד זה פרנסה ואז יש מאמנים שמתחלפים ועוברים כמה קבוצות בעונה,   מצד שני זה פוגע מאוד כי אין אפשרות לייצר המשכיות וזה משפיע גם על השחקנים כי עד שמתחברים למאמן הוא מוחלף או עד שיש שחקן שפורח אצל מאמן מסוים אז מחליפים וזה גורם לבילבול עמוק גם אצל השחקנים. פה זה הבעיה אצלנו בכדורגל שכולם חושבים רק על החודש הקרוב במקרה הטוב . תראה לאורך כל השנים קבוצות שהיה להם ניהול והתנהלות מושכלת רגועה ונכונה הצליחו .   אין ספק שצריך לעצור את הבלאגן הזה על ידי חוק באמצעות איגוד המאמנים".

 

פתחת מועדון כדורגל הפועל עמק יזרעאל, מה המטרות אליכם אתה מכוון? 

"אני חושב שאני האדם הראשון בישראל שפתח מועדון ללא שום תמיכה מצד המועצה שלו, למרות כל הקשיים המועדון פועל 7 שנים בצורה מעוררת כבוד והשתהות . אמנם הקורונה פגעה בנו אבל מתחילים להתאושש, המטרה המרכזית של הפרויקט הוא לתת הזדמנות לילדים ונערים לשחק כדורגל ושלא יהיו ברחובות מצד אחד. מצד שני לשפר את היכולות שלהם כדי שישתפרו ויתקדמו גם בפן המקצועי וגם בפן המנטלי ויתקדמו ויצליחו  להגיע הכי רחוק שאפשר. מטרה נוספת זה ליצור קבוצות בכל שכבות הגיל שיתחרו בליגות ושיגיעו להישגים,  אני יכול להגיד ששחקנים שלא קיבלו במה בקבוצות אחרות ומובילות באזור לאחר שנה שנתיים אצלנו במועדון כבר אותן קבוצות היו רבות עליהם והיום הרבה מן השחקנים משתלבים ומובילים את מועדוני האזור בליגות הנערים והנוער. אני חושב שעם הידע הניהולי והמקצועי שצברתי אני יכול להצליח ולעזור בכל מקום שירצו את שירותי".

ליאור לוי, מחפש את האתגר הבא. (צילום: עודד חסין)

הוסף תגובה
תגובות
  1. מאמן תותח (דימה 12-07-2022, 08:18)
    תודה לך ליאור, אתה מאמן מצוין דש ממילאן
  2. קורא לעצמך מאמן ? פחדן (דדי 12-07-2022, 08:54)
  3. מעניין למה הלכת יחד עם אמיר? עקצתם את טבריה וברחתם (אלירן 12-07-2022, 10:36)
  4. ליאור לוי (רויטל 12-07-2022, 11:40)
    אחד התותחים בתחום כבוד
  5. מאמן ובן אדם זהב (אלכס 12-07-2022, 13:22)
    מאמן ובן אדם זהב
  6. מאמן (עודד 12-07-2022, 14:26)
    מי שעקץ את טבריה זה שמעון הדרי
  7. מאמן בחסד עליון הלוואי וכל המאמנים ייקחו דוגמא אישית ממנו (אחד שיודע 12-07-2022, 15:56)
  8. כדוגל (איתי וידל 26-07-2022, 21:54)
    טוב