"עיריית אשקלון מתעלמים מאיתנו ועושים הכל כדי לשים לנו מקלות בגלגלים"

כך אמר מתי חג'ג' יו"ר קבוצת האוהדים שמשון אשקלון שהוקמה הקיץ ותשחק בעונה הבאה בליגה ג' דרום. חג'ג' הוסיף: "המטרה של שמשון אשקלון לעלות לליגה ב' בשנה הקרובה"

  • על ידי: ניסים קמחי
  • 28-05-2022
  • 17:24

עונת המשחקים 21/22 בליגה א' דרום הסתיימה לא מכבר. הפועל אשקלון רק לפני חמש שנים התמודדה מול מכבי ת"א, מכבי חיפה והפועל ב"ש כששיחקה בליגת העל רשמה את אחת העונות הקשות בתולדות המועדון עם ירידה לליגה ב'. האוהדים הנאמנים של הקבוצה שזוכרים ימים יפים הרבה יותר, מתקשים לקבל את מצבה הנוכחי. בסיום עונת המשחקים החלה יוזמה להקמת קבוצה שמשון אשקלון בהשתתפות חברי עמותה ושחקני עבר במטרה להחזיר את את הכדורגל באשקלון לליגות הגבוהות. 

 

מתי חג'ג' יו"ר הקבוצה סיפר על הרעיון להקמת הקבוצה: "הרעיון להקמת הקבוצה נולד מצורך בסיסי שיש לאלפי תושבי העיר, אוהדי כדורגל בנשמתם, להיות מזוהים עם קבוצת כדורגל הישגית, שמובילה ערכים של שוויון ותרומה לקהילה. לצערנו, במשך שנים רבות הפועל אשקלון לא הייתה קבוצה כזו. בנוסף, המועדון לא הצליח להוציא מתוכו שחקנים בעלי שם בכמות המצופה, וזאת על אף שהושקעו בקבוצה לאורך השנים עשרות מיליוני שקלים מכספי הציבור. צריך רק להביט בקבוצות דומות בערים בסדר גודל דומה ולהבין כמה הפער עצום לרעת אשקלון. לאורך כל השנים הללו ליווינו אותה למרות הכול, אהבנו אותה והיינו שם בשבילה, אבל התוצאות מדברות בעד עצמן. הקבוצה ירדה לליגה ב'. זה אינו מקרי, ואת זה בדיוק אנו מבקשים לשנות. הכי חשוב, במשך השנים נותר נתק בין הקבוצה לבין התושבים, והרי הקבוצה קיימת למען התושבים. קבוצה שמשחקת בעיר של למעלה מ160 אלף תושבים לא מצליחה להביא ליציעים יותר מכמה מאות. זה מביך וזה עצוב". 

 

הקבוצה מצטרפת להפועל אשקלון ומכבי אשקלון בכדורגל. יש מקום לנציגה שלישית בעיר ?

 

"בהחלט יש מקום לעוד קבוצה. תסתכלו מה קורה באשדוד ובערים אחרות ותבינו שאפשר. מה עוד שכרגע שתי הקבוצות הנוכחיות, הפועל ומכבי אשקלון, אינן מושכות קהל ולא מהוות אטרקציה ספורטיבית. שמשון אשקלון שואפת להוות אלטרנטיבה ערכית וספורטיבית. אנחנו לא באים להחליף אף קבוצה. אנחנו באים להיות קבוצה חדשה. אנו מקווים שמה שאנו מציעים יהיה מושך מספיק עבור התושבים, ובעיקר שנהיה מוקד משיכה לבני נוער וצעירים רבים שמחפשים להזדהות עם קבוצת כדורגל איכותית בעלת ערך חברתי לתושבים".

 

ספר על הקבוצה, התחלתם בהכנות לקראת העונה הבאה? יש מאמן ? שחקנים ?

 

"בהחלט. בשבועות האחרונים העלינו הילוך בכל הקשור להכנת הסגל לעונה הבאה. החתמנו את המאמן דור אלקבץ שיוביל אותנו, בחור אשקלוני שאימן בעבר במחלקת הנוער מתאים לנו כמו כפפה ליד. אנחנו מנהלים משא ומתן עם מספר שחקנים אשקלונים שמשחקים בגלות בליגות ב' ו א' בקרוב נפרסם את הסגל המלא".

 

מתי חג'ג' (מימין) לצד שחקני העבר באסיפת עמותת האוהדים. צילום: חנוך עמר, מדיה פלאש

 

הקבוצה צפויה לקבל תמיכה מהעירייה ?

 

"למרבה הצער, בעיריית אשקלון מתעלמים מאיתנו ועושים הכל כדי לשים לנו מקלות בגלגלים. אני לא מבין איך ראש עיר שמעוניין לקדם את הספורט ואת ערך הקהילה, יכול להפנות לנו עורף. לא נפסיק להיאבק כדי לקבל את מה שמגיע לנו, גם אם נצטרך לפנות לערכאות משפטיות או לצאת במחאה ציבורית. אין לאיש את הזכות או הסמכות להתנכל לנו. אנו חיים בשוק חופשי, וקבוצת כדורגל שלישית בעיר היא חלק מהתחרות שאמורה להיות, ושהטובה ביותר תנצח ותזכה בליבם של האוהדים. כנראה שיש מי שחושש מכך שמאות אוהדים ושחקנים עבר כבר עברו אלינו והביעו את תמיכתם במיזם החברתי-ספורטיבי שלנו, וזה מטלטל את היושבים בבניין העירייה, שעושים הכול כדי לתת לחתול לשמור על השמנת. זו אחת הסיבות שהפועל אשקלן הגיעה לליגה ב' – התערבות חסרת אחריות של פוליטקאים ועסקנים. לא ניכנע ולא ניתן להם לנצח אותנו. ככל אשר יענונו. ועדיין אני מקווה שראש העירייה יתעשת ויבין ששמשון אשקלון נועדה לקדם את התדמית של העיר, למשוך אליה בני נוער ולהוות דוגמה לקבוצה חברתית שהקהילה שהיא חיה בה חשובה לה. לכן אנו ועוסקים כבר חודשים רבים בפעילות חברתית, פועלים בבתי ספר ובמוסדות נוספים, כדי לקדם את האני מאמין שלנו".

 

לאן מכוונים והמטרות בשמשון אשקלון ?

 

"המטרה של שמשון אשקלון היא לעלות לליגה ב' בשנה הקרובה, ובמקביל להמשיך בפעילות חברתית מבורכת, יד ביד. אחרי הכול, בסוף אנו קבוצת כדורגל ואנו שואפים להגיע להישגים, רק שאנו מאמינים בדרך אחרת ממה שהיה נהוג עד כה באשקלון. אני מאמין שנגיע ליעדים שהצבנו ובשנה הבאה נשחק בליגה ב', יש לנו תקציב טוב 450K תקציב שנספיק לליגה ג'. כל עוד נתנהל נכון, השמיים הם הגבול".

 

מתי חג'ג', שמשון אשקלון מכוונת לכרטיס עליה לליגה ב'. צילום: חנוך עמר, מדיה פלאש.

 

כאוהד כדורגל ותושב העיר אשקלון בשנים האחרונות ענף הכדורגל בעיר בירידה. אתה רואה את שמשון אשקלון בליגות הגבוהות ?

 

"אני בהחלט רואה את שמשון אשקלון מגיעה לליגות הגבוהות. זה בהישג יד. באשקלון לא היה חסר כסף לאורך השנים. היה הרבה מאוד ממנו. מיליונים על גבי מיליונים מכספי התושבים נזרקו לפח, רק כי הניהול היה לקוי ושערורייתי. את זה באנו לתקן. לא יכול להיות שאנשים שנכשלו פעם אחר פעם בניהול הקבוצה, ממשיכים לקבל לידיהם את המושכות כאילו שזה עסק פרטי של מישהו. יש פה אלפי אוהדי כדורגל שצמאים למשהו אחר. אנחנו ניתן להם את זה ונגיע להישגים, גם אם יהיו כאלה שינסו להכשיל אותנו בדרך. לא ניכנע לטרור והפחדות ואיומים, להפך. זה רק יחזק אותנו. אני שמח לבשר שהצטרפו אלינו ??? מאות מתושבי העיר. חלקם כבר תרמו כסף, אחרים יעשו זאת בהמשך. קבוצת אוהדים היא חלום שיכול להצליח, והוא בעיקר אלטרנטיבה למה שהיה קיים עד כה. זהו צורך שנבע מתוך כישלון של הפועל אשקלון. לכן החלטנו שאם הם לא יודעים לנהל קבוצת כדורגל, אנחנו האוהדים ננהל אותה. אני קורא לכלל תושבי העיר להצטרף למיזם שלנו, לתרום ולתמוך בכל דרך אפשרית".

קבוצה חדשה בעיר, שמשון אשקלון. צילום: חנוך עמר

הוסף תגובה
תגובות
  1. יאלה אשקלון שמשוניהההה (דוד צבן 28-05-2022, 17:35)
    סוף סוף מיזם טוב וסוף סוף נראה כדורגל באשקלון אומנם ליגה ג אבח אני מאמין בהם אנשים שבאים מאהבה נטו. דהר נוסף אני מאוד מאוכזב מראד העיר בחרתי בו בבחירות לראשות והוא ורק הוא הרס את הכדורגל. יש לו הזדמנות לתקן והוא רק מחבל להם.
  2. הפועל שמשון אשקלון (בן-שמעון גז 28-05-2022, 18:12)
    אני מברך את העיר על הצעד הזה אוהדי העיר צמאים להתרגש מחדש ולחזור ליציעים ולתת מעצמם . רק שבשנים נאחרונות הקבוצה הנוכחית לא במיטבה בלשון המעטה ואנשים בעלי בצע כסף עשו ממנה ביזנס ושחיתות ובגלל זה הגענו למצב העגום . אני שמח שיש עכשיו משהו חדש רענן ומאמין שפועליו ייתנו את כל כולם וקח גם תושבי העיר יירתמו לעזרה שהקבוצה תצמח ותעלה מעלה עד לליגות הבחירות בהצלחה????
  3. "הפועל שמשון" אשקלון . (הרצל חביב . 28-05-2022, 18:40)
    יוזמה מבורכת מרגשת ! ממיסה את ליבי ונישמתי ! נולדתי באשקלון ליפני 70 שנים ! אהבתי ואהדתי את כל קבוצות הספורט המייצגות את עיר הולדתי . בנייתו והקמתו של מועדון כדורגל אהוב זה, מזכיר נישכחות וניחוחות מסעירים ומרנינים משנות ה -- 70 !!! "הפועל שמשון אשקלון " תהווה ללא ספק ! אתגר ספורטיבי -- תחרותי לכלל קבוצות ליגה ג" דרום , ותהווה "פרטנר" אדיר ונדיר , לקבוצה הבכירה "הפועל אשקלון " , שנפילתה וקריסתה מענף הכדורגל הישראלי, היה צפויי מלכתחילה בשל ניהול כושל !!! חוסר הבנה בענף , והיעדר זיקה למועדון האשקלוני היקר לליבי ! משוכנעני !!! כי , מר" חג'אג' יו"ר המועדון, וכן , חנוך עמאר המנכ"ל , אשקלונים בליבם ובנפשם ! אמורים וצפויים להקים בעיר הנופש והקייט הדרומית , קבוצת כדורגל דומיננטית ואטראקטיבית אשר תיסחף אל מישחקייה מאות ואלפי שוחרי -- כדורגל באשקלון , הצמאים , ומישתוקקים ליצפות בקבוצה אשר הקמתה מהדה
  4. "הפועל שמשון אשקלון " (הרצל חביב . 28-05-2022, 18:46)
    המשך... אשר הקמתה...המהדהדת ברחוב ספורטיבי בעירנו !!! איחוליי , להצלחתם הגדולה של קברניטי הקבוצה , העושים ימים כלילות !!! מר" חג'אג , ועמיתו , מר' חנוך עמאר !!!
  5. נשחזר תימים היפים (אשקלון בדם 28-05-2022, 18:51)
    אשקלון תחזור ובמהרה לליגות הגבוהות בעזרת כולנו
  6. שמשון (ניר 28-05-2022, 18:51)
    יאללה יאללה ישמשון אשקלון.....הפועל אשקלון אתם לא קבוצה של העיר
  7. הגיע הזמן לכדורגל בעיר אשקלון (מנשה משה 28-05-2022, 18:57)
    אני חושב שקודם צריך לזעזע את המערכת זאת אומרת שראש העיר שלנו צריך להבין שהגיע הזמן לבנות קבוצת כדורגל כמו שצריך ולכ יבואו עסקנים ופוליטיקאים ואנשי נדל״ן שכלתהמטאה שלהם איפה להרוויח כסף כי כל מי שנגע בהפועל אשקלון רק גנבו כספים עיר של מושחתים. הגיע הזמן להחזיר א. כל שחקני הבית שמשחקים מחוץ לאשקלון ושיתקנו כת כל כולם לעיר שלנו להעלות את הקבוצה מעלה מעלה. ובאמת האדם הראוי לשנות פה דברים זה מתי חגג׳ הוא איש כריזמה איד שכל מה שיוצא לו מהפה הוכ מקיים הבחור הכי שאפשר לסמוך עליו בהכל ומאמין שהוא גם מבצע כל מה שהוא רשם אני יודע שהוא יעשה פה קבוצה הכי טובה שהיתה היי פעם באשקלון יחזיר לכל האוהדים את האמונה שעדיין יש קבוצת בית באשקלון שמשון אשקלון בהצלחה לדרך חדשה????????????????
  8. ‏מתי ‏ (‏אחד ‏שנעקץ מימנו 28-05-2022, 19:34)
    ‏קודם כל שיהיה בהצלחה יש לך מישהו בקבוצה נוכל גדול מאוד גדול תיזהר ממנו עוקץ בכל הזדמנות אני לא יגיד את השם שלא ‏אתה תבין לבד אני אתן לך רמז ‏משחק אותה בעל הבית ואין לו מה לאכול ‏עוד מעט נפרסם ‏הדברים האלה ותעשה שיעורי בית חזק
  9. אוהדי אשקלון כנסו (אליהו 28-05-2022, 19:35)
    זה הזמן של כולנו להתאחד לקבוצה אחת אמיתית מזוהה לעיר יאלללה שמשון
  10. מתי שאפו (דודי 28-05-2022, 19:35)
    מתי מגיע לך את כל המחמאות על היוזמה הלוואי ונצליל להחזיר תכדורגל לעיר
  11. הפועל שמשון אשקלון.. (בני כהן 28-05-2022, 19:48)
    כול מילה שנכתבת על התנהלותו הבזוייה והמזלזלת של ראש העיר אשקלון בנושא תיקצוב ותמיכה בכדורגל בעיר אשקלון נכתבת מתוך מכאב ורצון התושבים לראות עיר בת למעלה מ 180 אלף תושבים ושיש בא כדורגל מקצועני הכולל מאמנים במחלקות ילדים נוער ובוגרים .דבר שראש העיר מונע ממניעים אישיים ופוליטים ..האדם הזה משקיע כספי ציבור מתקציב הספורט העירוני ומחלק אותו לכול המקורבים התומכים בו פוליטית בלבד.. הוא משתמש בכספי הספורט המתוקצבים ע"י משרד הספור ועושה בהם שימוש פוליטי למקורבים העושים את דברו..והגיע הזמן לחלוקה צודקת של כספי הספורט ..ולחלק אותם בין כול אגודות הספורט בהתאם למה שמגיע בדין מהרשות המקומוית..וזה אמור לכלול את השימוש במתקני הספורט שבעיר שהם רכוש הציבור בלבד ולא של אדם זה או אחר המקורב לראש העיר.. החלוקה במתקנים אמורה להיות שווה לכול הקבוצות ולכול הגילאים .. כולל ילדים נוער וכמובן בוגרים.. בהיתי אדם המקורב לספורט ממנו אני מגיע ככדורסלן מקצועני בעבד ומקורב גם לידע המוניציפלי למה שמגיע בזכות לכול אגודות הספורט ברשיות אני מציע לראש העיר ומנהלי הספורט בעיר להזמין את כול העוסקים בדבר ולהגיע להבנות הן בנושא המתקנים והן בנושא תיקצוב אגודות הספורט...ויפה שעה אחת קודם... כיוון שבכוונתי לנצל את הקיפוח הזה ולפנות לרשיות הספורט בישראל.. שזה כולל את העומד בראש שר הספורט באופן אישי וכן את כול המחלקות הממשלטיות העוסקות בכך..כול המשפטיות.... לכן אני מציע פגישה מכבדת שתוביל להבנות של כול הצדדים... ותזכרו תמיד שהעיר כמו שהמדינה שייכים לציבור התושבים החיים בא... ולא לאיש זה או אחר הנשלח לשרת את הציבור בלבד.. ולא את מי שחפץ בקירבתו..
  12. שמשוניה (אסף זיו 28-05-2022, 20:26)
    הגיע הזמן והעת שאוהדי הכדורגל בעיר יקחו את עתידם וגורלם בידהם רק אנשים נקיי כפיים שלא באים מאינטרסים פוליטיים ולא עסקנים פוליטטים יכולים להוציא את הכדורגל מהבוץ הפוליטיקה והעסקנות הפוליטית הביאו את הקבוצה הזאת בשנים האחרונות לפירוק וירידה לליגה ב מהיום מי שיקבע את סדר היום אלו הם האוהדים
  13. תודה לאתר גולר (שמעון 28-05-2022, 21:22)
    תודה על החשיפה שאתם נותנים לשמשון אשקלון????
  14. שמשון אשקלון לתנופה בספורט האשקלוני (כשעושים מהנשמה יוצאת קבוצה נשמה קדימה שמשון אשקלון 28-05-2022, 21:46)
    קם אדם עם אינטרס לאהבת העיר להחזרת הספורט לקידום החברתי בעיר הזאת נותן מעצמו מזמנו הפרטי והאישי ללא כוונות רווח להעניק לעיר שלנו שוב את הרוח הספורטיבית החסרה לנו כדורגל!!!!!!! ראש העיר תתעורר אנחנו האזרחים לא אמורים לבצע את עבודתך קום ותן תמיכה למען העיר שלך תתמוך במתי חג'ג' תתמוך בשמשון אשקלון לטובת העיר לטובת החיזוק בספורט האשקלוני תמיכה זה המינימום שאנחנו מצפים מהעירייה שאנחנו מצפים ממך תפסיק להקשיב ליועצי אחיטופל שלך ותראה מה העיר שלנו צריכה אדם כמו מתי חג'ג' שקם לקח יוזמה להקים קבוצה וצריך להתחנן לתמיכה בושה וחרפה ראש העיר תתעורר מהר
  15. כול הכבוד מתי והחברים (מוקמל שאול 28-05-2022, 23:43)
    כאוהד הפועל אשקלון 30 שנה גם שעזבתי את העיר נשארת בליבי תמיד אהבתי אותך אשקלונה כול מה שאתה עושה מתי מרגש עד דמעות דמעות של אושר שהיינו בוכים אחרי ניצחונות חשובים חברים בעבר היינו אימפריה לא רק בכדורגל אלה גם בקהל וההוכחה למי שלא יודע או שכח גמר גביע המדחנה לפני 15 שנים נגד הפועל תל אביב 16000 אלף אוהדי אשקלון צובעים את אצטדיון רמת גן בכחול לבן יש לאשקלון את אחת הקהלים הטובים בארץ ובעזרת השם זה יחזור היום הפועל אשקלון מחוקה מבחינתי כבר עשור בגלל מה שקורה שם ילה מתי והחברה תחזירו את העיר לקידמת הבימה כול הכבוד
  16. בהצלחה (שי לוי 29-05-2022, 07:11)
    ‏מה התפקיד של חנוך אמר מאוד מקווה שאין לו שום תפקיד ‏צריך לבדוק מה קרה באשדוד בתקופה קצרה שהוא היה שם ‏מאוד מעניין
  17. ‏מתי (אלון 29-05-2022, 08:21)
    באשדוד יש 6 קבוצות בוגרים 36 קבוצות נוער זה ממש מגעיל לא צריך ‏יותר 2 קבוצות
  18. השותף המבוזבז (אלי אלי 29-05-2022, 22:34)
    מתי היקר תדאגו לסנן את ״השותף״ שלכם לדרך אדון חנוך אמר הבחור לא אדם ישר, אדם שאוהב לריב ולהסתבך כמעט בכל דבר אפשרי! נשמח לסייע לך בכל אשר תעשה ! רק בלי עלם החמודות הזה
  19. מגיב 18 (דוד בן אבו 30-05-2022, 09:10)
    אתם מוזמנים ‏לפנות אליי או לאיציק העורך דין נביא לכם פסק דין ליפני שבוע
  20. אלי היקר מגיב 18 (שלום 30-05-2022, 09:13)
    ‏שיפנו ‏לגיא מההתאחדות ‏או לדפנה ‏יקבלו אינפורמציה מה קרה באשדוד
  21. להחליף את השם (מיכאל 03-06-2022, 10:38)
    ל טוב ויפה חוץ מהשם שניתן לקבוצה.השם נותן קונוטציה שגויה.תחליפו למשהו קליל יותר ומרענן