יוזמה להחייאת בית"ר מגדל העמק

הקבוצה תיקרא על שם מי שהקים אותה לראשונה, רפי פחימה ז"ל. לנושא נרתם חבר המועצה הממונה על תיק הספורט יקי בן חיים. המאמן המיועד: דקל דהן. אז למה בהפועל לא אוהבים את היוזמה?

  • על ידי: יצחק סולומון
  • 09-03-2011
  • 19:04

האם בעונה הקרובה תקום קבוצה חדשה במגדל העמק, בית"ר, שתשחק בליגה ג'? השבוע נפגשו אלן פחימה, שאביו ז"ל הקים לפני 45 שנים את בית"ר, עם מחזיק תיק הספורט העירייה, חבר המועצה יקי בן חיים, וביקש ממנו סיוע בהקמת הקבוצה מחדש כדי להנציח את זכר אביו רפי ז"ל שהיה ממקימי בית"ר ושיחק בקבוצה יחד עם אחיו מכלוף. בפגישה נכח גם דקל דהן, שאמור להתמנות למאמן.
יקי בן חיים: "משפחת פחימה רוצה להחיות את הקבוצה מחדש כדי להנציח את זכר רפי. אני עוזר להם בכל דרך אפשרית, פניתי למנהל מכבי חיפה וביקשתי שיתרום תלבושת. ביטוחים אנסה לסדר דרך ח"כ דני דנון מהליכוד. אגייס ספונסרים לטובת הנושא".
יושב ראש הפועל מגדל העמק, ויקי ברנס, לא אהב לשמוע את השמועה שהתפשטה בסוף השבוע במהירות הבזק במגדל העמק. הוא פנה ליקי בן חיים, וביקש לשמוע ממנו על ההתפתחויות, תוך כדי שהוא טוען כי בעיר כמו מגדל העמק אין מקום לשתי קבוצות כדורגל. "הקבוצה לא תאבק נגד הפועל, זה לא אחת נגד השנייה, יש שחקנים שאין להם איפה לשחק ותהיה להם במה בליגה ג', זו המטרה היחידה של הקבוצה, אנחנו לא מדברים על עלייה", הבהיר בן חיים.
 

מימין: חברי ההנהלה דוד פרץ וחנן לוי, במרכז: אלן פחימה, משמאלו חבר הועצה יקי בן חיים, משמאל המאמן דקל דהן .( צילום: וידאו בבי)

-אולי אתם לא מדברים על עלייה, אבל בכדורגל ידוע שעם האוכל בא התיאבון
"בשלב זה מדובר על קבוצה שתשחק כדי להחיות את המסורת. נהיה בנויים על שחקני בית. הלוואי ובעתיד יהיה במגדל העמק דרבי. כרגע הקבוצה הבכירה היא הפועל, אבל למען תושבי מגדל העמק אני מוכן להירתם ולסייע, מה גם שמדובר בבית"ר ואני איש ליכוד".
-כמה ומאיפה יהיה התקציב?
"כרגע היעד הוא 60 אלף שקל, תקציב שרובו יגיע מאנשי עסקים אותם אגייס לטובת הנושא, כדי שהנטל לא ייפול על כתפי העירייה. אין לי ספק שראש העיר אלי ברדה, יירתם ויסייע ויעביר את חלקו. אם אני הייתי ראש העיר הייתי מעביר כסף, אבל לא אני זה שקובע. אני סמוך ובטוח שראש העיר יעזור לנו להחיות את בית"ר והגיע הזמן לחדש את אותם ימים".
המאמן המיועד דקל דהן: "אלן פחימה פנה אלי לאחר שפנו אליו שחקנים תושבי העיר שאין להם שום מסגרת. הוא רוצה להקים את בית"ר רפי מגדל העמק. אנחנו מתכוונים להתעסק נטו בכדורגל. ניתן במה ומסגרת לעשרות ילדים שאין להם איפה לשחק וסיימו גיל נוער. אין לנו עניין להתעמת עם הפועל, אנחנו מחזיקים להם אצבעות ומאחלים להם הצלחה במאמצי העלייה לליגה א'".
שמעון פחימה בירך גם הוא על היוזמה ואמר: "הגיע הזמן שבמגדל העמק ינציחו את זכרו של דודי רפי ז"ל, שהיה שחקן ואחד ממקימי בית"ר, יחד אבי מכלוף, אשמח לעזור כדי שהנושא יצא לפועל".
להנהלה החדשה של בית"ר צורפו חנן לוי ממסיעי העמק, דוד פרץ לשעבר חבר מועצת העיר, וגם שחקן העבר עופר פורטל הביע את התעניינותו ורצונו לעזור, כאשר אנשים נוספים יצטרפו בעתיד. החברים נמצאים בשלבי הקמת עמותה כחוק.


הסיפור המלא יתפרסם במקומון ידיעות הגליל

הוסף תגובה
תגובות