סיכום עונה 20/21 ליגה א' צפון:

אחרי עונת כדורגל תחת משבר הקורונה, לא מעט הפסקות, מבצע צבאי ושיטת משחקים חדשה עונת 20/21 הגיעה לסיומה. אתר "גולר" ליווה לאורך העונה את כל משחקי הליגה, הרגעים הדרמטים וגם אלו שהיו פחות טובים. כעת נסכם עבורכם את העונה, וגם נבחר את המצטיינים. אז מי שחקן העונה? מי מאמן העונה? ומי בנבחרת הכי טובה של העונה? הכל בכתבה שלפניכם

  • על ידי: אוהד רון
  • 12-06-2021
  • 11:07

ליגה א׳ צפון כהרגלה הייתה מעניינת, מרגשת סוחפת ובעיקר מאתגרת עם כל מה שעברנו בעונה האחרונה. ולמרות כל האתגרים העונה הסתיימה עם טעם טוב, ובעיקר טעם לעוד.

 

העונה אומנם התקצרה, אבל הפלייאוף העליון פיצה על הכל והפך כל משחק בפלייאוף לחוויה אחת גדולה. ליגה א׳ היתה רלוונטית לאורך כל העונה ובסיכום הכללי הייתה לנו עולה אחת בני ריינה ושתי יורדות מ.ס. דבוריה ומג׳דל כרום. אתר גולר ליווה את ליגה א׳ צפון במהלך העונה בוחר את מצטייני העונה של עונת 2020-2021, תהנו.

 

כדורגלן העונה: ריף מסיקה (בני ריינה)

כשבני ריינה הודיעה באמצע העונה על החתמתו של מסיקה, זו הייתה הצהרת כוונות אמיתית לגבי המטרות של הקבוצה. הקשר ששיחק ברמות הגבוהות, הביא איתו את השינוי לקבוצתו ולמעשה מאז שהגיע הפך את ריינה לקבוצה ברמה אחרת, וראו את זה בפלייאוף. ריף כבש חמישה שערים, בישל כמות כפולה ובעיקר הביא את האקסטרה שנתנה לריינה עליית ליגה שנייה ברציפות הפעם ללאומית. 

 

ריף מסיקה הוא שחקן העונה בליגה א' צפון! (צילום : חגאג רחאל)

 

מאמן העונה: אדהם הדיה (בני ריינה)

המאמן הגיע לבני ריינה בסביבות המחזור השישי, חיזק אותה במקומות הנכונים ובעיקר שידרג אותה לקראת משחקי הפלייאוף ובמאני טיים ראינו קבוצה עם הרבה אופי שלא נשברה גם לאחר שני הפסדים בפתיחה. בסופו של דבר ריינה עשתה את הבלתי יאומן ועלתה לליגה הלאומית, על חשבונם של קבוצות חזקות מאוד, ומגיע שאפו למאמן הצעיר והמוכשר! כמו כן, יש לציין את חיים סירוטקין שהוביל את טירה לעונה הכי טובה שלה בעשור האחרון, ורק חוסר מזל מנע ממנה לעלות ליגה, וכמובן גם עודד קוטר שהפך את כאוכב לקבוצת צמרת עם שחקנים מוכשרים מאד. 

 

אדהם האדיה חגג עלייה היסטורית עם ריינה (צילום : חגאג רחאל)

 

עוד מאמנים שהרשימו העונה:

אמיר כהן (מכבי טמרה)

כהן, שהעלה את כסייפה בעונה הקודמת עלייה היסטורית לליגה א׳, פתח איתה את העונה הנוכחית והפך אותה לאחת מהקבוצות האטרקטיביות ביותר בליגה א׳. במהלך העונה המאמן המצוין עזב את כסייפה, וקיבל הצעה ממכבי טמרה שביצעה שינוי בעמדת המאמן ורצתה להמשיך להתמודד על עלייה. כהן עשה סדר ובעיקר שינויים גדולים בסגל השחקנים, והוביל אותה ישירות לפלייאוף העליון. המאמן המוכשר הגיע כשהקבוצה היתה במקום הרביעי ובעיקר שבורה נפשית, והוא הצליח להרים אותה ולהפוך אותה לאחת הקבוצות החזקות בליגה. 

 

אמיר כהן שיקם את טמרה (צילום : מחסאן נסאר)

 

עיסא נוגידאת (בני ערערה)

איזה הישג אדיר עשה עיסא נוג׳ידאת העונה! המאמן המצוין לקח על עצמו אתגר לא פשוט בדמותה של ערערה שהייתה עם שתי נקודות בלבד, ומועמדת וודאית לרדת ליגה. ביצע מספר שינויים והפך אותה לשם החם של הפלייאוף התחתון עם ניצחונות מרשימים והישארות בליגה הרבה לפני סיום העונה. המאמן ידע להוציא מסגל השחקנים הצנוע את המיטב, והיום לכמה משחקניו יש הצעות מהליגה הלאומית.

 

עיסא נוג'ידאת השאיר את ערערה בליגה (צילום : חגאג רחאל)

 

עומרי ביטון (מגדל העמק)

ביטון הגיע במהלך העונה למגדל העמק ממחלקת הנוער של המועדון, ורשם עונה אישית אדירה לראשונה כמאמן בוגרים! ביטון, הצליח לעשות שינוי אדיר בקבוצה, והוביל אותה לניצחונת מרשימים, ליכד מחדש את חדר ההלבשה, ויצר אווירה נהדרת במגדל העמק. כתוצאה מכך הוא הפך אותה לאחת מקבוצות הטובות בליגה העונה ונראה שעתידו עוד לפניו.

 

עומרי ביטון נחשב למאמן צעיר ומבטיח (צילום : חגאג רחאל)

 

תגלית העונה:

פיראס גנאיים (הפועל בועיינה)

איזה חלוץ ענק גדל בבועיינה! החלוץ הצעיר רק בן 24 וכבר מלך שערי הליגה עם 15 שערים כשבעונה שעברה כבש 17 שערים ועזר לקבוצתו לעלות לליגה א׳. העונה הוא ממשיך ביכולת הגבוהה שלו, ובעיקר מוכיח כל פעם מחדש שהוא גולר אמיתי. גנאים הינו חלוץ רחבה בעל נוכחות ומהירות מרשימה, אחד שיודע למצוא את הרשת מכל זווית ולא נתפלא אם עונה הבאה ישחק בליגות הגבוהות כי שם מקומו. 

 

פיראס גנאים כבש בצרורות! (צילום : עלאא בדרנה)

 

באסל שעאבן (צור שלום)

חלוץ ענק התגלה העונה במכבי צור שלום/אתא. החלוץ הצעיר שגדל בקריית שמונה רשם עונה אישית אדירה! הוא כבש העונה 12 שערים בישל נוספים, והיה בורג מרכזי בהישארות של צור שלם בליגה. אין ספק שהעתיד של החלוץ עוד לפניו.

 

גבי גורי (הפועל כאוכב)

כל מי שצפה במשחקים של הפועל כאוכב העונה התרשם במיוחד מגבי גורי, ומיד הבחין כי השחקן שייך לרמות הגבוהות! הוא כבש העונה שלושה שערי ליגה, הציג יכולת גבוהה מאוד והיה בורג מרכזי בהצלחת כאוכב שעשתה עונה אדירה והייתה קרובה מאוד לעלות ליגה. גורי הינו קשר דינאמי בעל ראיית משחק מרשימה, ובבני סכנין מליגת העל זיהו את הפוטנציאל, החתימו את השחקן והוא ישחק בליגת העל בעונה הבאה.

 

הנהלת העונה: הפועל כאוכב ובני ריינה

הפועל כאוכב רשמה עונה מרשימה על כר הדשא. אך גם שיחקה ספורטיבי, לא התלוננה ולא חיפשה תירוצים. הקבוצה שילמה בזמן, התנהלה כל העונה בצורה שקטה וטובה. כמו כן, יש לציין כמובן גם את סעיד באסול מבני ריינה שהקים קבוצה ב-2016 והוביל את הקבוצה מליגה ג׳ היישר לליגה הלאומית. שאפו!

 

העתיד כבר כאן (שחקנים):

מג'ד גיש (בני ערערה)

אחד מהפריצות הגדולות שנרשמו העונה בליגה א׳ צפון היא של מג׳ד גיש. השחקן המוכשר גדל בערערה ורשם עונה נהדרת במדי הקבוצה, כשהוא כובש העונה 12 שערים מבשל נוספים, ומביא לקבוצתו נקודות קריטיות שמשאירות אותה בליגה. גיש היינו חלוץ מהיר בעל חוש לשערים, ואין ספק שמקומו בליגות הבכירות יותר.

 

מגד גיש בעונת פריצה אדירה! (צילום : חגאג רחאל)

 

מוחמד אבו פאני (באקה אל גרביה)

למרות גילו הצעיר, קשרה האחורי של באקה הציג יכולת נפלאה בקישור האחורי של הקבוצה כשמידי שבוע הוא מפגין איכותיות ויציבות על המגרש. אבו פאני היה הברומטר של באקה העונה, והוא ללא ספק היה אחת הסיבות להצלחתה.

 

דן פרידריך (מכבי טמרה)

שחקנה של מכבי טמרה, קיבל את הצ׳אנס מאמיר כהן והחזיר ביכולת גבוהה מאוד. המגן המוכשר הציג יכולת טובה בהגנה, ומנע מקבוצות להגיע למצבי כיבוש. פרידריך והוא אחת הסיבות המרכזיות לכך שטמרה הגיעה לפלייאוף. 

 

אוואג'ו אספה (רובי חיפה)

רובי שפירא רשמה עונה מדשדשת ובסופה הצליחה לרשום הישארות בליגה. מי שחתום על ההישארות הזאת הוא ללא ספק אספה, קשרה הצעיר של רובי שפירא שרושם עונה ענקית! הקשר הצעיר כבש ארבעה שערים העונה ובישל נוספים, והוא ללא ספק אחת מתגליות העונה בליגה א׳ צפון.

 

עיסאם עיאשה (טירה)

טירה רשמה עונה מצוינת והייתה אחת מהמועמדות הפוטנציאליות לעלייה כשמדיה התגלו מס׳ תגליות, ביניהם עייאשה. המגן השמאלי הצעיר הגיע לטירה מהעונה מעירוני טבריה, ורשם קפיצת מדרגה אדירה כשהוא מציג יכולת טובה בשני צידי המגרש. עייאשה היינו מגן מהיר ומוכשר שמייצר מצבים ולא שוכח לסגור בהגנה וכל העתיד עוד לפניו. 

 

המגן רשם עונה אדירה במדי טירה! (צילום : עלאא בדרנה)

 

נתן לאקו (מגדל העמק)

מגדל העמק עשתה שינוי אדיר העונה העונה, ומקבוצת תחתית מאכזבת היא הפכת לאחת מהקבוצות הטובות בליגה. מי שהציג יכולת טובה והיה חלק בלתי נפרד מהשינוי הזה הוא לאקו הצעיר, שנתן הרבה למען קבוצתו בעונה החולפת, הציג יכולת טובה ומחוייבות. 

 

השינוי של העונה :

אלדר פשכצקי (בני ערערה)

פשכצקי כבר הוכיח בעבר שהוא שוער מצוין, אך העונה הוא היה פשוט ענק! הוא הגיע לערערה שהייתה אז במקום האחרון, וביכולת אדירה הוביל אותה להישארות בליגה למרות שכולם כבר הכתירו אותה כיורדת. אלדר הציג יכולת מצוינת ונעל את השער, והוכיח לכולם בכל משחק שהוא הרבה מעל הליגה!

 

תופעה:

אבירן תורגמן (בני ריינה)

אם קבוצה רוצה לעלות ליגה, היא צריכה להחתים את אבירן תורג׳מן. הקשר המוכשר הפך לקבלן עליות הגדול ביותר בליגה א׳ לאחר שרשם 5 עליות ליגה רצופות! הוא היה חלק בלתי נפרד מהעלייה של הפועל חדרה לליגה הלאומית, לאחר מכן עם איכסל, אום אל פאחם, כפר שלם אשתקד והעונה עם בני ריינה! הקשר מחזיק בסטטיסטיקה מטורפת ועם מספרים אין אפשר להתווכח! מעבר לניסיון והיציבות שתורג׳מן מביא איתו לכל קבוצה אליה הוא מגיע, הוא מביא לכל חדר הלבשה שהוא נמצא בו אנרגיות שבסופו של דבר מתבטאות בעלייה. שאפו אבירן!

 

נבחרי העונה:

חיים זיסקינד (בני ריינה)

איזה שוער ענק יש לבני ריינה! חיים הגיע לאחר שהתחילה העונה, ובידיעה שעבר פציעה קשה. מהר מאוד השוער המצוין חזר ליכולת הגבוהה עם הצלות הירואיות, והיה חלק מהותי בעלייה ריינה. חיים הוכיח שהוא השוער הטוב ביותר בליגה א׳ צפון, ועם הרבה ניסיון הוא רשם מס׳ עליות ליגה עם קבוצות,והעונה גם עם ריינה. כך שכל קבוצה ששמה למטרה לרשום עלייה צריכה שוער כמו זיסקינד בשער.

 

חיים זיסקינד רשם עליית ליגה היסטורית (צילום : מחסאן נסאר)

 

גל בר אל(  בני ריינה)

בראל אל הוא אחד מהבלמים המשובחים שראינו העונה בליגה א׳ צפון. מעבר לעבודת ההגנה המצוינת שעשה ולחוכמת המשחק שלו, הוא נתן את האחד השערים הכי חשובים לקבוצתו מול כאוכב כשקבע 2-1 והעלה אותה לליגה הלאומית. בר אל הפגין הרבה יציבות ומחוייבות העונה בכאוכב, ואין ספק שהוא ראוי לשחק בליגה הלאומית.

 

גל בראל כבש את שער העלייה של ריינה (צילום : חגאג רחאל)

 

נמיר אגא (הפועל כאוכב)

נמיר אגא רשם עונה נפלאה במדי הפועל כאוכב, כשיחד עם קבוצתו הוא ספג שישה שערים בלבד בעונה הסדירה. הבלם נחשב לגבוה ומהיר, ובמועדון רואים בו פוטנציאל גדול.

 

נמיר אגא היה הבורג המרכזי בהגנת כאוכב (צילום : עלאא בדרנה)

 

אחמד קסום (מכבי טמרה)

מכבי טמרה נהנתה לאורך כל העונה מהניסיון של השחקן הוותיק אחמד קסום. המגן כבר לא ילד, אבל רק משתבח עם השנים והוא היה אחד מהשחקנים הבולטים ביותר העונה במדי טמרה. כבש שני שערים, בישל נוספים וייצר מצבים ובעיקר הטריד רבות את הגנת היריב.

 

אשרף רבאח (בני ריינה)

איזה עונה מדהימה רשם המגן שמאלי אשרף רבאח. מעבר להיותו מגן מצוין, הוא הציג משחק התקפה מעולה, בישל וייצר שערים ועזר להגנת הקבוצה למנוע מהיריבות מצבי כיבוש. רבאח היה בורג מרכזי בעלייתה של ריינה לליגה הלאומית.

 

קישור:

ריף מסיקה (בני ריינה)-שחקן העונה של אתר גולר!

 

עבד מורגאן (הפועל כאוכב)

עונה נהדרת עברה על הקשר המוכשר עבד מורג׳אן, שהוכיח העונה בכואכב שהוא מנהיג על המגרש. הקשר שמזוהה עם המועדון הביא את הניסיון שלו לכל משחק, כבש במדי הקבוצה 7 שערים ובישל נוספים והיה למוציא לפועל בחלק הקדמי של כאוכב העונה. מורג׳ן הוכיח העונה שהוא קשר איכותי ויציב, ובורג מרכזי בהצלחתה של כאוכב. 

 

עבד מורג'אן בעוד עונה גדולה (צילום : חגאג רחאל)

 

מתנאל טדסה (טירה)

לא מעט שחקנים פרחו העונה במדי טירה, אחד מהם הוא מתנאל טדסה, אחד מהקשרים האיכותיים בליגה א׳ צפון. טדסה שחקן מהיר וטכני מאוד, רשם יכולת מצוינת במהלך משחקי הפלייאוף. הוא כבש במדי טירה 7 שערים חלקם היו שערים במשחקים מכריעים , בישל נוספים והוכיח לקבוצתו שיש לה על מי לסמוך. 

 

 

מתנאל טדסה היה נפלא העונה (צילום : דדי ברק)

 

ראול גרשומוב (טירה)

זו עונתו של השנייה של גרשומוב במדי טירה, והעונה הוא היה בורג מרכזי בהצלחתה כשהוא עושה קפיצת מדרגה נהדרת, מנהל את המשחק של קבוצתו, מייצר מצבים ועוזר להתקפת הקבוצה. גרשומוב מוכיח כל עונה מחדש שהוא נכס לכל קבוצה.

 

גונן עידו (טירה)

זו ללא ספק העונה של הקשר הצעיר, שהגיע העונה לטירה בעקבות המאמן חיים סירוטקין. עידו, ביסס את מעמדו כשחקן מפתח בטירה, זכה לאהבת הקהל והוכיח לכולם כמה כדורגל יש לו ברגליים כשהוא מהווה בורג מרכזי בהצלחת הקבוצה העונה. הקשר המוכשר פורע שטרות העונה, והוכיח שהוא הברומוטר של טירה לאחר ששלט בקישור וכבש במדיה 2 שערים , ובישל עשרה! גונן הוכיח העונה שהוא שייך לרמות הגבוהות, ומס׳ קבוצות מהליגות הגבוהות יותר כבר הביעו בו עניין. 

 

גונן עידו רושם עונה אישית נהדרת (צילום: דדי ברק) 

 

חלוצים:

פיראס גנאיים (הפועל בועיינה)- תגלית העונה של אתר גולר!

 

נבחרי העונה השניה:

שוער:

חאלד עזאם (הפועל כאוכב)

 

הגנה:

עמיד קשוא (מ.ס. טירה)

ביאן אבו ריא (בני זלפה)

אמיר אבו ניל (ריינה)

עיסאם עיישי (טירה)

 

קישור:

גבי גורי (כאוכב)

הייתם חלבי (כפר כנא)

קאסם נגאר (הפועל כאוכב)

רן רול (טירה)

 

התקפה:

ניר עזריה (מ.ס. טירה)

משה בן לולו (מכבי טמרה) 

הוסף תגובה
תגובות
  1. הצגה! (במילה אחת 12-06-2021, 13:27)
  2. עומרי ביטון (כל הכבוד לגולר 13-06-2021, 10:32)
    מאמן העתיד של הצפון ובנאדם זהב הכי חשוב
  3. עומרי ביטון (כל הכבוד לגולר 13-06-2021, 10:32)
    מאמן העתיד של הצפון ובנאדם זהב הכי חשוב
  4. עומרי ביטון (כל הכבוד לגולר 13-06-2021, 10:32)
    מאמן העתיד של הצפון ובנאדם זהב הכי חשוב