הסופר קלאסיקו של ליגה ג'

מ.ס דבוריה נגד מכבי עין מאהל,זה הדו קרב הצמוד שמעסיק בימים אלה את חובבי הכדורגל במגזר הערבי.דבוריה אמנם הפסידה בקרב הישיר בין שתי הקבוצות אבל מוליכה בראש הטבלה על עין מאהל.

  • על ידי: יצחק סולומון
  • 27-01-2011
  • 08:47

עם כל הכבוד למאבק שמנהלות מכבי חיפה והפועל תל אביב, בצמרת ליגת העל, הרי שהמאבק האמיתי באזור העמקים מתרחש דווקא בליגה ג' מחוז יזרעאל, בין מוליכת הטבלה מועדון ספורט דבוריה, לדולקת בעקבותיה מכבי עין מאהל.
עין מאהל הוא כפר סמוך לנצרת עילית, שהוכרז בשנת 1964 כמועצה מקומית, ומתגוררים בו כ-11.5 אלף תושבים. בדבוריה, כפר למרגלות הר תבור, שהוכרז בשנת 1961 כמועצה מקומית, מתגוררים כ- 10 אלף תושבים. למשחקי הבית והחוץ של שתי הקבוצות מגיעים מאות אוהדים, שחיים ונושמים כדורגל.
בשתי הקבוצות כבר מריחים את העלייה ההולכת וקרבה (או שלא, תלוי את מי שואלים) לליגה ב', וההבטחות לפנק את השחקנים הן בהתאם. בדבוריה מבטיחים לשחקנים טיול פרס במצרים. בעין מאהל צנועים יותר, ומדברים על נסיעה לירדן השכנה.

 

עין מאהל,שנייה בטבלה בגלל שיתוף שחקן מורחק.(צילום:חג'אג' רחאל)


דבוריה מוליכה את הטבלה עם מאזן של 13 נקודות, תיקו אחד והפסד אחד, ובסך הכל 48 נקודות ו- 56 שערי זכות. לעין מאהל לעומתה יש שתי נקודות פחות, והיא בלתי מנוצחת: 13 ניצחונות, שתי תוצאות תיקו ואפס הפסדים. עין מאהל מדורגת רק במקום השני משום שבית הדין המשמעתי של ההתאחדות הפחית ממאזנה 3 נקודות בגלל שתוף שחקן מורחק.
בעוד לדבוריה יש מגרש ביתי, אליו תשוב ביום שישי לאחר היעדרות בת חודשיים, לעין מאהל אין מגרש, והיא נאלצת לנדוד בין המגרשים בכפר כנא ובאיכסל. המגרש החדש בעין מאהל מוכן, אבל הכסף נגמר, זו הסיבה שלא נבנו יציע וחדרי הלבשה, למרות שעמודי תאורה יש. "יש לנו ראש מועצה שתומך ומסייע, הוא מנסה לארגן כסף מאחד המשרדים הממשלתיים כדי שנשחק בבית", אומר עבד אבו ליל, נציג המועצה בהנהלת הקבוצה.
את עין מאהל מדריכים בצוותא חמזי אבו ליל, ששיחק במדי הפועל נצרת עילית בליגה הארצית, אי שם בתחילת שנות ה- 80, יחד עם ראף אבו ליל. את דבוריה מדריך ג'מיל זעטרה, שוער העבר של בני נצרת, שהצטרף לקבוצה רק לאחרונה.
הכוכב הבלתי מעורער של דבוריה הוא מוחמד שחברי, בוגר מחלקת הנוער של מכבי חיפה, שבעבר שיחק בליגה הלאומית במדי נצרת עילית ומכבי כפר כנא. שחברי כבש 16 שערים והוא מוביל בראש טבלת הכובשים. עזר כנגדו הוא מועד עזייזה, שכבש כבר 11 שערים. עוד מצטיין בשורות מוליכת הטבלה הוא השוער הבדואי, נדים סעידה, תושב כפר שיבלי.

 

דבוריה,מוליכים את הטבלה.(צילום:חג'אג' רחאל)


הכוכבים הבולטים של עין מאהל הם נור אבו ליל , שכבש העונה 9 שערים, שחקן ותיק ששיחק במספר קבוצות בליגה א', והדאם חביבאלה, שכבש כמות דומה של שערים.
במשחק העונה בין שתי הקבוצות, אותו אירחה דבוריה במגרש באום אל פאחם בשל עונש רדיוס, ניצחה עין מאהל 0-1, משער של איאד קוט, בהופעת הבכורה שלו, לאחר שהגיע ממכבי איכסל. 2000 צופים מילאו את יציעי אצטדיון השלום והאחווה באום אל פאחם, והוכיחו כי בכפרים הערבים צמאים לכדורגל. למרות כוננות מוגברת של המשטרה, המשחק עבר בשלום. "למרות היריבויות, יש בין שתי ההנהלות הרבה כבוד. אנחנו חברים", אומרים בשתי הקבוצות.
דבוריה הבטיחו לגמול במשחק הגומלין, בעין מאהל מבטיחים כי בגומלין ינצחו שוב ויוכיחו שהם הקבוצה הטובה בליגה. "מי שיהיה הכי טוב על הדשא שיעלה", אומרים בדבוריה ובעין מאהל.
ואם אתם תוהים למה הופחתו שלוש נקודות ממאזנה של מכבי עין מאהל, אז בקבוצה מודים ש"בגלל טיפשות". נגד הקבוצה היה תלוי עונש הפחתת נקודות על תנאי בגין שתוף שחקן מורחק עוד מהעונה שעברה. ההנהלה, בגלל חוסר תשומת לב, שיתפה העונה שוב שחקן מורחק במשחק נגד נוג'ידאת, ובית הדין המשמעתי אפילו לא חשב פעמיים כאשר העניש את הקבוצה.
הסיפור המלא יתפרסם ביום שישי במקומון ידיעות הגליל.

הוסף תגובה
תגובות