"הרגשתי שהחיים והקריירה שלי תקועים ואני חייב התחלה חדשה"

אורן אשר, שוער צעיר ומוכשר הגיע ממכבי הרצליה עד לאוניברסיטת רטגרס בניו גרזי ארה"ב. כעת הוא פותח את העונה השנייה שלו לאחר שתפס את עמדת השוער הראשון כבר בשנתו הראשונה בארה"ב ומספר על המעבר, המטרות לעתיד ועל הכדורגל מעבר לים.

  • על ידי: מערכת גולר
  • 23-10-2020
  • 16:37

אורן אשר שוער בן 22, גדל במכבי הרצליה ושיחק במועדון במחלקת הנוער עד הבוגרים. הוא שימש כשוער ראשון לאורך כל השנים עד שהגיע לבוגרים. "הרגשתי שאני נעצר ולא מתקדם מגיל 19, לא הרגשתי שמאמינים בי וזה השפיע עליי מאוד" סיפר אשר והוסיף: "הרצליה לא הסכימה לשחרר אותי וגם לא להשאיל אותי על מנת שאקבל דקות משחק בקבוצות אחרות. הרגשתי שהחיים שלי והקריירה שלי תקועים ואני חייב התחלה חדשה, להוכיח את עצמי מקצועית ואישית במקום חדש."

 

אורן אתה מרגיש שבמכללות הצלחת לבוא לידי ביטוי?

"ליגת המכללות בארה"ב חד משמעית העניקה לי את האפשרות הזאת. הצעד הזה הביא לי אוויר חדש לנשימה בכדורגל ואני מאוד שמח שבחרתי ללכת לאוניברסיטת רוטגרס."

 

איך משבר הקורונה משפיע על הכדורגל בארה"ב?

"המצב בארצות הברית מוזר כרגע כמו בכל העולם. הליגה נדחתה לסמסטר השני (ספרינג). חלק מהאוניברסיטאות חזרו להתאמן וחלק לא, למזלי כן מתאמנים אצלינו. אנחנו עושים שתי בדיקות קורונה בשבוע, מתאמנים 6 פעמים בשבוע, בנוסף לכך יש לנו עוד שתי יחידות אימון בחדר הכושר ויוגה פעם אחת בשבוע. אנחנו לומדים דרך המחשב וגם המורים בפרטיים שהאוניבריסטה מספקת לנו הם דרך המחשב בזום."

 

ספר לנו על הכדורגל לפני משבר הקורונה בליגת המכללות..

"לפני הקורונה העונה הייתה משוחקת בסמסטר הראשון (פול), העונה הסדירה משוחקת כשלושה חודשים. מי שמעפיל לאליפות ארצות הברית משחק עוד משחקי נוקאאוט. בסמסטר השני בעיקר מתאמנים ויש עוד טורניר קטן של חמישה משחקים לקראת סוף הסמסטר. בארצות הברית יש המון כבוד לספורטאים, מתייחסים אלייך כשחקן ומקצוען כל הזמן. עצם העובדה שאתה משמש כספורטאי של האוניברסיטה גורמת גם למורים וגם לסטודנטים אחרים להעריך אותך יותר כבן אדם."

 

"הרמה של האוניברסיטה טובה מאוד גם מבחינת ספורט וגם מבחינה אקדמאית" מספר השוער ומוסיף: "המתקנים של האוניברסיטה שווים לרמה של קבוצה בכירה באירופה. יש לנו איצטדיון עם דשא מהאיכות הטובה שראיתי, ארבעה מגרשי אימון הכוללים: שני מגרשי דשא, אחד סינטטי ואחד מקורה. החדר כושר הוא חדר כושר שכל ספורטאי חולם עליו ואנחנו מקבלים אין סוף תוספי תזונה שיעזרו לנו עם ההתאוששות. לקבוצה יש שמונה אנשי צוות הכוללים: את צוות המאמנים (5), שני פיזיוטרפיסטים ותזונאי. עם תהליך מדוייק ומקצועי יחד עם שי וטל מחברת FIRSTEAM USA הצלחנו יחד להגיע למקום כזה."

 

היו חששות במהלך הדרך?

"בהתחלה היססתי בעיקר מכיוון שלא ידעתי מספיק על ליגת המכללות בארה"ב אבל אחרי מחקר מעמיק הבנתי שהרמה טובה מאוד ושכן אפשר להתקדם משם, אני רוצה להוכיח שאפשר למנף את הקריירה מהמכללות. נפגשתי עם טל בובליל מחברת פירסטים ומאז התחלנו את התהליך ליווי ביחד ובצורה מאוד מקצועית. לא היה לי סרטון מספיק טוב אבל למזלי טל עקב אחרי תקופה מאוד ארוכה והוא האמין ביכולות שלי הן כבן אדם והן כשחקן כדורגל.

 

היה מאתגר למצוא מכללה טובה ששי וטל חשבו שתתאים ליכולות שלי בגלל הסרטון שלי, אבל טל נתן את המילה שלו למאמנים שאני שוער אחר לחלוטין מהסרטון ובסוף קיבלנו הצעה מדהימה ראטגרס שהיא אוניברסיטה בD1 בקונפרנס החזק ביותר בארצות הברית. טל ושי הבינו איך אני מרגיש, האמינו בי ועזרו לי לעבור את כל התהליך המסובך הזה."

 

ומה הממטרות המרכזיות שהובילו אותך לשם?

"החלטתי לטוס על מנת למצוא אתגר חדש והרגשה שונה ממה שיש בארץ מבחינת הכדורגל, בנוסף לכך התואר חשוב לי לא פחות מהכדורגל ספורטאים חייבים אופציה ב׳. אין לדעת מה יקרה מחר ותמיד חשוב שיהיה גיבויאני ממליץ לכל שוער צעיר ״ובלי שם״ לעשות את הצעד הזה. קשה מאוד למצוא קבוצה בארץ בכל הליגות שתשחק עם שוער צעיר. הרמה של השוערים ומאמני השוערים בארצות הברית היא רמה מאוד גבוהה ואני מבטיח שכל שוער שיצא לקולג׳ יחזור כשוער טוב יותרהמטרה שלי בעוד שלוש שנים היא להבחר בדראפט ולשחק באחת משתי הליגות הראשונות של ארצות הברית."

אורן אשר, ממכבי הרצליה לטופ שבארה"ב. הספורט יכול לשדרג את החיים!!

הוסף תגובה
תגובות
  1. אורן אשר (אורו 23-10-2020, 16:56)
    כל הכבוד אורן זוכר אותו בילדים של הרצלייה.