"הדרבי" של מיקי קופל

ביום שישי הקרוב, תארח קבוצתו של מיקי קופל, 'רובי שפירא' חיפה את עירוני קרית אתא, קבוצה בה מיקי היה חלק ממנה בעבר. לקראת הדרבי הפרטי שלו, ערכנו איתו ראיון לקראת המשחק: "כולם יודעים שקרית אתא זה הבית שלי", ועל החזון שלו ב'רובי': "מאז ומתמיד האסטרטגיה היא להתחבר לאחות הגדולה", "אם אקח את קרית חיים ואשפץ אותו, הכל יראה הרבה יותר מקצועי עם תשתיות איתנות"

  • על ידי: אבייתר ברק
  • 20-02-2020
  • 12:04

מיקי, השבוע אתם פוגשים את קרית אתא, קבוצה שהיית חלק ממנה בעבר, מה זה עושה לך? יש התרגשות?

"כולם יודעים שהבית שלי היה קרית אתא, אני גר בה, חי בה, 6 שנים הייתי בקבוצה ונתתי את כל כולי. הסיבה שאני לא שם ידועה לכולם... היום אני מניח ששני הצדדים מצטערים. יש לקרית אתא פוטנציאל אדיר ומנגד, אני מוכיח בשתי העונות האחרונות שעם ניהול נכון אפשר להיות בצמרת ולפתח שחקנים. במיוחד שלקרית אתא יש בית שגם הוא כבר לא היתרון".

 

מיקי קופל, "הסיבה שאני לא בקרית אתא ידועה לכולם" (עודד חסין)

 

אתה רואה את קרית אתא שנמצאים כבר כמה שנים ללא הצלחה, למעשה מאז שהיית שם לא זכורה הצלחה גדולה שם, ומנגד ברובי אתה מצליח ליצור מועדון כמעט מכלום, עם מחלקת נוער גדולה. מה אתה אומר על זה?

"שוב, לקרית אתא יש יתרונות עצומים שהם לא מיושמים. תקציב עתק מהעירייה, מתקן שניתן להפוך אותו לבית מבוצר ומקצועי, אך האנשים שם יודעים שטעו לגביי. אני עדיין בקשר מקצועי ואישי איתם, אך לצערי הם חשבו ורצו אחרת. בזמנו, אצלי שיחקו בסגל הבוגרים 14 שחקני בית. היום תספרו כמה שחקני בית יש שם. איך מחלקת הנוער הייתה ונראתה ואיך היא היום. ניתן לעשות שם דברים נהדרים אך קודם כל צריך לרצות. השחקנים שלי יודעים היטב כמה אני רוצה לנצח את מכבי עירוני קרית אתא, זה דרבי אישי עבורי".

 

'רובי שפירא' חיפה בונה בשנים האחרונות קבוצה שמתבססת על צעירים ומוכשרים בשילוב וותיקים. האם זה ה'אני מאמין שלך'? 

"כן! אני מאמין בצעירים - חד משמעית. שחקנים ממחלקת הנוער מתאמנים עם הבוגרים, עושים הכנה בקיץ בקצב אחר. לראייה שחקנים מהפועל חיפה מגיעים אלינו, אנו משביחים שחקנים יחד עם הצוות המקצועי וניתן לראות שחקנים שעברו ברובי שפירא והיום איפה הם. הליגה הלאומית הרוויחה לא מעט שחקנים ולדעתי בעתיד הקרוב הם ישחקו גם בליגת העל. רובי שפירא זו במה מצוינת לצעירים. גם שני המאמנים שהיו איתי ועדיין מאמינים בדרך הזו ולראייה דקות המשחק שהצעירים מקבלים ופורעים את השטרות".

 

"הבעלים של הפועל חיפה חושש משנאה" (באדיבות אתר ONE - עמרי שטיין)

 

מה החזון שלך עם 'רובי שפירא' חיפה?

"מאז ומתמיד האסטרטגיה היא להתחבר לאחות הגדולה - הפועל חיפה, לייצר שחקנים ולהשביח. להיות מודל הדומה למכבי תל אביב רק שהבעלים של הפועל חיפה לא מסתכל על הרעיון נכון וחושש משנאה. אנחנו מונעים רק מאהבה מאז שהגעתי והלוואי ומהלך כזה ירקום חיבור ונגיע במטרה".

 

איפה נראה את רובי בעוד 5 שנים? 

"כיום 'רובי' נשענית כספית בעיקר על ידי ועל ידי ספונסרים ובעיקר עודד נוריאל היו"ר ואבי קאופמן - אין לנו תקציבים גדולים, זה משהו שלא יכול להחזיק שנים ולהתקדם. נוכל להמשיך ולעשות את אותם דברים אולי קצת יותר טוב. החיסרון הוא שאין לנו בית. אני מאמין שאם אקח את קרית חיים ונשפץ אותו, הכל יראה הרבה יותר מקצועי עם תשתיות איתנות".

 

מיקי קופל רוצה להפוך את 'רובי' להרבה יותר מקצועית

 

אתה איש העולם הגדול, בקנה מידה של ליגת העל, יכול לקנות קבוצות של ליגת על ובמקום זה אתה ב'רובי'...מדוע?

"האתגר ב'רובי שפירא' חיפה ובמחלקת הנוער של הפועל חיפה הוא הרבה יותר מעניין. רק צריך לטפל בתשתיות ולהפוך את האתגר למציאות ולמכונת יצור שחקנים".

מיקי קופל פוגש את קריית אתא, "השחקנים יודעים מה המשחק הזה עבורי" (מאור אלקסלסי)

הוסף תגובה
תגובות
  1. רובי אימפריה (אדום עולה 20-02-2020, 14:11)
  2. רובי אימפריה (אדום עולה 20-02-2020, 14:11)
  3. הלוואי וקופל יקח את הפועל חיפה (אדום עולה 20-02-2020, 14:11)
  4. כל הכבוד למיקי קופל (אריה 20-02-2020, 15:56)
    הלוואי שיואב כץ היה רבע ממיקי
  5. מקצוענות (דוד 20-02-2020, 16:58)
    הלוואי עוד הרבה מיקי קופל בכדורגל
  6. מחירי הכרטיסים. (רובי.. 20-02-2020, 17:20)
    חבל שלוקחים 40 ש"ח נגד ק. אתא במקום למשוך קהל, זה מרחיק אנשים. מכיר אישית לפחות 4 אנשים שלא באים