קינטקס: כשמקצוענות וטכנולוגיה נפגשים

היכולות הפיזיולוגיות והאתלטיות בכדורגל המקצועני ממשיכות לעלות משנה לשנה. על מנת לעמוד בדרישות אילו נדרש הליך בנייה גופנית מדעי ומקצועני באמצעות אנשי מקצוע מובילים ומנוסים. הליך הבנייה הגופנית חייב להתחיל באבחון פיזיולוגי מקיף ובעקבותיו תוכנית אימונים מותאמת אישית בהתאמה לממצאים.

  • על ידי: מערכת גולר בשיתוף "קינטיקס"
  • 24-05-2019
  • 08:28

בשלב הראשון הכדורגלן לומד בצורה יסודית את כל המיומנויות האתלטיות הנדרשות בכדורגל. במקביל ובנוסף לכך, הוא מקבל תוכנית עבודה עצמאית מותאמת אישית ברמה יומיומית. קינטיקס העוסקת כבר עשרות שנים בטיפוח כדורגלנים, פיתחה לאחרונה תוכנית ייחודית לשחקנים בוגרים מהליגות הנמוכות המעוניינים לבצע את "קפיצת המדרגה" לליגות הגבוהות ואף לחו"ל, שם הדרישה הפיזיולוגית גבוהה הרבה יותר מזו אליה הם רגילים.

 

לדבריו של דר' ברק: "כיוון שהשחקן הישראלי מתאמן כמחצית השעות של בן גילו האירופאי, נוצרים  הפרשים גדולים במרכיבי הכושר הגופני, הפרשים הבאים לביטוי כבר במחלקות נוער וממשיכים לגדול לאורך הקריירה. לידיעתכם, כדורגלן בישראל מתאמן רק כ-60% משעות האימון של כדורגלן באירופה, ביצועיו האתלטיים של כדורגלן ישראלי נמוכים בכ-13% בהשוואה לכדורגלן באירופה. בנוסף קיים פער של כ-20% בביצועי התמצאות במרחב ומהירות תגובה בין הנורמה הישראלית לנורמה האירופית, פער של כ-15% בנתוני כוח מתפרץ אנכי ואופקי ופער של למעלה מ 10% במהירות".

 

 

ד"ר ירון ברק, פיזיולוג ספורט, הינו המנהל המקצועי של מכוני קינטיקס, רשת מכונים אשר שמה לעצמה למטרה להביא את הבשורה של שיפור ושדרוג היכולות הפיזיולוגיות לספורטאים צעירים. שימש במשך 11 שנים כראש צוות הבניה הגופנית במועדון כדורגל מכבי חיפה ושמונה שנים כראש צוות הבניה הגופנית במועדון כדורגל מכבי ת"א. במשך שלושה עשורים קידם את מיטב כדורגלני ישראל וביניהם דור פרץ, יונתן כהן, דן גלזר, מאביס צ'יבוטה, שחר פיבן, גבי קניקובסקי, מתן חוזז, רוסלן ברסקי ועוד רבים ממכבי ת"א, תומר חמד, מאור בוזגלו, בירם כיאל, ליאור רפאלוב, עדן בן בסט ועוד רבים ממכבי חיפה, גידי קניוק ממכבי פתח תקווה, ג'וזף גאנדה מהפועל תל אביב ועוד רבים אחרים.

 

דר' ברק פיתח את שיטת קינטיקס. השיטה  הינה תכנית מקצוענית המקיפה את כלל מרכיבי הכושר הרלוונטיים לכדורגל בפרט ולכלל מקצועות הספורט בכלל, וזאת בהתאמה לגיל, לתפקיד במגרש  ולפי רמת הביצועים הפיזיולוגיים של כל מתאמן. הביצועים הפיזיולוגיים נמדדים מדעית בעזרת מערכות ממוחשבות. המערכות מספקות לנו את הנתונים המדעיים תוך השוואה למדדים בכל תחומי הספורט בעולם הכדורגל ומהווים נדבך מאוד חשוב בקביעת תוכנית האימונים של קינטיקס.

 

לדברי דר' ברק הבסיס להצלחת השחקן בכל עונת משחקים היא תקופת ההכנה. תכנית זו המתקיימת כבר 14 שנה ברציפות במכוני קינטיקס, מתחילה בחודש יוני הקרוב ותכין את השחקן באופן מיטבי לעונה הקרובה. ההכנה הגופנית כוללת 9 מפגשים של 75 דקות במשך 3 שבועות, הכוללים אימונים במגרש כדורגל, באולם פרקט גדול וממוזג, חול ים וכן אימוני בריכה. כחלק מההכנה כל שחקן יבצע מבדקים פיזיולוגיים ממוחשבים שיכללו מבדקי מהירות, זריזות, כח מתפרץ, מהירות תגובה. המבדקים יבוצעו באמצעות מערכות המדידה המשוכללות בעולם. בנוסף, שחקנים שישתתפו בהכנה יקבלו הנחיות לפגרה שלפני ההכנה, מערך אימונים למניעת פציעות ולשמירת הכושר הגופני וכן תפריטי תזונה מותאמים לכדורגלנים.

 

התכנים המקצועיים כוללים לימוד יציאה מהמקום, לימוד ותרגול שינויי כיוון, לימוד ושיפור ביצועי מהירות, לימוד ושיפור כל סוגי הניתור, שיפור השליטה השרירית, שיפור שיווי משקל סטטי ודינאמי, קואורדינציה מורכבת, שיפור אתלטיות וזריזות וכל זאת עם ובלי כדור. עם סיום ההכנה הצוות המקצועי של המכון ממשיך בליווי השחקן לאורך כל עונת המשחקים ונותן לשחקן מעטפת מדעית ספורטיבית הכוללת: מעקבי GPS+ניתוח מדעי לכל משחק, בדיקות דם ואחוזי שומן, תוכנית עבודה עצמית ברמה יומיומית, תפריטי תזונה לכדורגלנים, מבדקים ומעקבים פיזיולוגיים שיטתיים לכל המערכות המעורבות בכדורגל וכמובן, גולת הכותרת - אימונים אישיים צמודים עם טובי אנשי המקצוע והציוד המתקדם בעולם האימון.

 

אני מאמין כי שחקן שיוסיף לשבוע האימונים שלו עוד יחידות אימון ממוקדות פיזיולוגיה במכוני קינטיקס על סמך ביצועיו האישיים ובהתאם לגילו ,ישפר דרמטית את ביצועיו. מדובר בתוכנית יומית, שבועית חודשית, עונתית ורב שנתית,תוך שימוש בטכנולוגיה ובאמצעים ממוחשבים. בנוסף אנו מצוידים במערכת איזוקינטית ממוחשבת המשמשת לאבחון שיפור ובקרה של כלל יכולות הכוח הנדרשות לכדורגלן. המערכות ברשת קינטיקס מאפשרות בניה גופנית ביעילות ובאפון מדעי, ולכן לא חסכנו באמצעים ורכשנו לכל הסניפים שלנו את המערכות המתקדמות ביותר בתחום בכדי להשיג את המטרות הפיזיולוגיות של השחקנים.

 

"מדובר בשינוי תפיסה הן של השחקן וכן של המשפחה" ! בואו להגשים את החלום !

 

לחצו על הלינק:   https://youtu.be/4t-81R-dJz0

 

צפו בווידאו:

הוסף תגובה
תגובות
  1. דעה (מאמן 24-05-2019, 11:02)
    בקיצור חרטה רק לעשות כסף על חשבון ההורים המסכנים שרוצים שהילד יהיה שחקן