סיכום עונה: נבחרת ליגה א' צפון

ליגה א' צפון הסתיימה, הפועל אום אל פאחם עלתה לליגה הלאומית, שפרעם, ירושלים ונשר ירדו לליגה ב'... אבל מי היה השחקן המצטיין של העונה? מי מאמן העונה? מי תגלית העונה? ומי בנבחרת הכי טובה של הצפון? שלב הסיכומים של ליגה א' צפון הגיע, שווה לראות...

  • על ידי: אוהד רון
  • 01-06-2019
  • 11:56

זינדין זידאן, המאמן המעוטר של אלופת אירופה, ריאל מדריד, אמר שהדבר הכי קשה למאמן זה בחירת ההרכב. אז לנו, באתר "גולר", המשימה הייתה עוד יותר קשה, כי על הצוות שלנו היה לבחור את נבחרת העונה. בעזרת צוות הכתבים ולאחר שעות של תיקונים, הורדות והוספות, גיבשנו את נבחרת העונה של ליגה א' צפון. מי שלא נבחר, איתכם הסליחה...

 

שחקן העונה: חיים זיסקינד (הפועל אום אל פאחם)

שוערה של אום אל פאחם, הרבה שנים הוא בליגה א', אבל העונה הוא היה פשוט ענק! שוער שמביא נקודות עם הצלות מרשימות, חיים שוער עם פוטנציאל לליגות הבכירות ועונה הבאה נראה אותו מממש את הפוטנציאל בליגה הלאומית עם אום אל פאחם.

 

חיים זיסקינד, שחקן העונה (מאור אלקסלסי)

 

מאמן העונה: שמעון הדרי (הפועל אום אל פאחם)

מי היה מאמין שבמחזור ה-8 כששמעון הדרי קיבל את הקבוצה לידיו אום אל פאחם הייתה במרחק 5 נקודות מהראשונה. עם משחקי רדיוס ועם סגל שחקנים שרוצה לעזוב, הוא הצליח לייצב את הקבוצה ולהוביל אותה לעליית ליגה מרשימה בפער של 17 נקודות מהשנייה. מאמן מהוותיקים שיש לנו, מאמן שהוא סוג פסיכולוג שמכיר את נפש השחקן ויודע להוציא מכל שחקן ושחקן 120% בכל משחק. מאמן עם כריזמה וניסיון שסוחף את שחקניו להצלחות!

 

מאמן העונה, שמעון הדרי (מאור אלקסלסי)

 

תגלית העונה: סהר דבח ('רובי שפירא' חיפה)

הרבה שחקנים "פרצו" העונה לתודעה והתקדמו יפה. הרבה שחקנים עשו פריצה אדירה ובלטו מעל כולם. קשה היה לנו לבחור מי תגלית העונה אבל מעל כולם היה המגן סהר דבח שהיה הברקה של צוות האימון ב'רובי' שהימר על המגן הצעיר שגדל אומנם במחלקות הנוער של מכבי חיפה, אבל היה חסר ניסיון בכל מה שקשור לבוגרים. קיבל את ההזדמנות ולקח אותה בשתי ידיו. מגן סופר מוכשר, שתוקף ויודע לעשות הגנה בצורה מושלמת. שחקן ששווה להיות בליגות הבכירות.

 

תגלית העונה, סהר דבח (מאור אלקסלסי)

 

העתיד כבר כאן: אלעד בראון ('רובי שפירא' חיפה)

הימור ענק של מיקי קופל המנהל הספורטיבי של 'רובי' על מאמן צעיר ולא מוכר כמו אלעד בראון, הוכיח את עצמו ובענק. אלעד קיבל הזדמנות ואיפה שכולם הרימו גבה, מיקי הלך עם האמת שלו ובעיקר הידע והימר על המאמן הנכון. אלעד לקחת את ההזדמנות בשתי ידיו והוכיח שהוא מאמן אומנם צעיר, אבל סופר מוכשר שיודע לחבר צעירים לקבוצה אחת מצליחה. 

 

אלעד בראון, בעונה הבאה יחד עם הדרי באום אל פאחם (מאור אלקסלסי)

 

שחקנים צעירים שפרצו העונה:

ליעד מרדכי ('רובי שפירא' חיפה): חלוץ בן 21 שכבש 9 שערים - אחד מתגליות ההעונה החולפת. הקשר שכיכב בנוער של מכבי חיפה החליט להגיע לרובי בתחילת העונה והיה אחד המצטיינים במדי הקבוצה. באום אל פאחם עקבו מקרוב במהלך העונה ובעונה הבאה הוא ישחק במדיה של העולה החדשה לליגה הלאומית.

 

איתי מורנו ('רובי שפירא' חיפה): קשר בן 21, שחקן צעיר ומוכשר שמנהל ומנווט את משחק קבוצתו בצורה יוצאת מהכלל. עוד שחקן צעיר מבית היוצר של 'קופל גרופ' שבנה קבוצה של צעירים מוכשרים שרובם ישחקו בליגה הלאומית בעונה הבאה.

 

ים צדוק הקר (עירוני טבריה): קשר אחורי, עוד אחד מתגליות העונה. השחקן שהגיע מהנוער של קרית שמונה, הפך מהר מאוד לשחקן הרכב בקבוצה מעיר הכנרת ופתח ב-24 משחקים העונה - נתון מצוין לשחקן הצעיר שגילה המון מנהיגות במרכז השדה. עוד שחקן שיגיע לרמות הגבוהות.

 

עוד צעירים מוכשרים שכדאי לשים לב ולזכור איפה ראיתם לראשונה בבוגרים: 

אמיר רוסטו (עירוני נשר): מגן שמאלי בן 21 שתוקף ויודע לעשות הגנה מעולה.

יזן מסרי (הפועל כאוכב): המגן השמאלי של כאוכב, שמוכשר ובהחלט צפוי לו עתיד ורוד.

דודו אדרי ('רובי שפירא' חיפה), קשר אחורי רובי חיפה. בונה משחק בחלק האחורי של הקישור.

 

הפריצות של העונה:

ליאור אסמרה (הפועל הרצליה): ליאור שיחק בליגה א' דרום ולאחר שלא מצא מקומו לא באזור ולא בשעריים, עבר להפועל הרצליה. בהרצליה המאמן המצוין מומו ניסטל עשה לו הסבה לתפקיד המגן, והבחור פשוט פורח בתפקידו בהגנה ומשתמש בכישוריו ההתקפיים ותוקף על האגף בצורה מושלמת. 

 

ניר עזריה (מ.ס. טירה): נישל את שלום אדרי הכוכב שלידו כדי לכבוש שערים רבים. ניר שחקן צעיר שכבש 12 שערים העונה - כמות יפה לכל הדעות. 

 

נתנאל טדסה (מ.ס. טירה): טדסה שיחק בעבר בהרצליה והיה תגלית העונה. העונה במדי טירה הוא התקדם להיות אחד השחקנים הבולטים בקבוצתו - התקדמות יפה לשחקן הצעיר. 


הנהלת העונה: הפועל אום אל פאחם
הפועל אום אל פאחם השקיעה משאבים רבים, לקבוצה יש קהל אדיר שתומך בה ומעודד אותה. במחזור ה-10 כשמוריס אוזן הלך הביתה והקבוצה הייתה בפיגור, בעלי הבית של הקבוצה, אבו שלמה ואחמד אבו לעם לא התרגשו, הביאו את המאמן המצוין שמעון הדרי ובשקט שהם הקנו למאמן, הם עשו עליה בלתי נשכחת. שאפו להנהלת הקבוצה שלקראת העונה בליגה הלאומית ההחתמה הראשונה שלהם זה יועץ לבקרה התקציבית. רואים שההנהלה עובדת נכון ויסודי.

 

נבחרת העונה:

שוער: חיים זיסיקנד (הפועל אום אל פאחם)

שחקן העונה שהיה ללא ספק הגורם מספר 1 לעליית הקבוצה לליגה הלאומית! רק להסתכל על כמות השערים שקבוצתו ספגה, ולהבין שהוא השוער הטוב בליגה במרחק רב מהשני. שוער שנחשב עדיין לצעיר ויכול להיות שוער בכיר גם בליגות הבכירות. 

 

הגנה:

סהר דבח ('רובי שפירא' חיפה)

המגן המצוין של רובי גדל במחלקת הנוער של מכבי חיפה, עשה פריצה אדירה העונה והוכיח לכולם שאפשר לבנות עליו. מגן עם יכולות טכניות גבוהות שמתאים לרמות הגבוהות.

 

נדב מוניס (הפועל אום אל פאחם)

בלמה של אום אל פאחם היה בעונה מצוינת. לא סתם הגנת אום אל פאחם סיימה עם הכי מעט ספיגות ולנדב יש חלק לא קטן בזה, ניהל את משחק ההגנה בצורה חכמה עם ניסיון. חזר לקדמת הבמה העונה לאחר כמה עונות בינוניות וטוב יהיה אם פאחם יחתימו אותו לעונה הבאה.

 

עונה מצוינת לנדב מוניס (איתן ידגר)

 

עידן מקדש (באקה אל גרביה)

נקודת האור בהגנת באקה, ידע לייצב את מרכז ההגנה, עשה עונה שקטה וטובה. עידן שחקן חזק בעל ניסיון בליגות הבכירות. הרבה בזכותו קבוצתו הגיעה לגמר הפלייאוף והוא ללא ספק הוכיח שהוא בלם מעל הליגה.

 

עידן מקדש, נקודת האור במשחק ההגנה של באקה (חגאג רחאל)

 

אורי כהן (באקה אל גרביה)

שבעה שערים למגן המצוין של באקה, אבל הרבה יותר בישולים היו למגן, בישולים שהביאו הרבה נקודות לקבוצתו. מגן שעושה הגנה, עושה התקפה וכבש שערים מכריעים, משהו לא רגיל לראות בליגה א'. ללא ספק שהיכולת שהציג מצדיקה ליגה בכירה יותר.

 

אורי כהן, ללא ספק שווה ליגה בכירה יותר (אבי רביבו)

 

קישור:

משה בן לולו (הפועל אום אל פאחם) 

9 שערים כבש קשרה של אום אל פאחם העונה, בישל שערים רבים והיה ממצטייני העונה. 

 

 

משה בן לולו, אחד ממצטייני העונה של אום אל פאחם (חגאג רחאל)

 

מחמוד עבאס (באקה אל גרביה)

שחקנה הוותיק של באקה ולמרות חילוקי הדעות, מחמוד עבאס ידע לשים דברים בצד ולהוביל את קישור באקה. מחמוד היה בורג מרכזי עם שערים חשובים ובישולים מרשימים, שהביאו לקבוצתו הרבה נקודות.

 

בורג מרכזי בקישור של באקה (רמזי אבו אלהיג'א)

 

עבד מורג'אן (הפועל כאוכב)

רבים תוהים ובצדק רב, מה עושה השחקן הזה בליגה א'. שחקן שכל נגיעה שלו היא קסם. ראיית משחק, בעיטה נדירה ושליטה מצוינת בכדור, הפכו אותו ללא מתחרים לבעל הבית כמעט בכל משחק. פשוט שחקן שהוא תאווה לעיניים. הנהיג את הפועל כאוכב והיה ה'אס' האמיתי כשכמעט כל מהלך עבר דרכו.

 

שלום אדרי (מ.ס. טירה)

כוכבה של טירה היה העונה במיטבו. שחקן מוכשר מאד עם שליטה מדהימה בכדור. עושה את חבריו יותר טובים ומאפשר להם לכבוש שערים רבים. בעל הבית של טירה העונה במגרש. 

 

שלום אדרי, כוכב ענק (חגאג רחאל)

 

התקפה:

אוהד קדוסי (באקה אל גרביה)

27 שערים ויכולת מצוינת של חלוץ באקה אל גרביה, הביאו אותו להיות שחקן העונה שלנו אבל בגלל שקבוצתו לא עלתה ליגה הוא יישאר עם התואר הלא רשמי של השחקן הכי טוב של העונה. קדוסי שהגיע עם צפיות, בפועל הגשים אותן ואפילו הוכיח מעבר להכל שהוא החלוץ הכי טוב בליגה.

 

שחקן העונה ה'לא רשמי' של העונה, קדוסי (רמזי אבו אלהיג'א)

 

מועמר קראקה (הפועל אום אל פאחם)

חלוצה של הפועל אום אל פאחם כבש 15 שערים, רובם בחלק המכריע של העונה. אבל אם נחזור לחודש פברואר שבו קראקה עבר "סדרת חינוך" ע"י מאמנו שמעון הדרי, שבסיומה קראקה לקח את עצמו בידיים והוכיח שהוא חלוץ ענק עם שערים מכריעים והוא הביא הרבה נקודות לקבוצתו בעליה הזאת.

 

מועמר קראקה עבר סדרת חינוך ולקח את עצמו בידיים (חגאג רחאל)

 

הרכב שני:

גיא סלם (באקה אל גרבייה)/תומר ליטווק ('רובי שפירא' חיפה)

הגנה:

ליאור אסמרה (הפועל הרצליה)

עידן וייצמן ('רובי שפירא' חיפה)

מנאר דרוואשה   (בני זלפה)

יזן נאסר (הפועל כאוכב)

 

קישור:

רן רול (הפועל אום אל פאחם)

אבירם תורג'מן (הפואל אום אל פאחם)

בר אלסברי (מ.ס. טירה)

גדי מלסה (הפועל אסי גלבוע)

 

התקפה:

אלירן שמש (הפועל הרצליה)

אבי מלכה ('רובי שפירא' חיפה)

 

מאמן נבחרת שניה: אבי סבג (אסי גלבוע)

הוסף תגובה
תגובות
  1. איתי מורנו אתה כוכב (עידן אח שלך היקר 01-06-2019, 13:39)
    מורנו אני בטוח ששנה הבאה תעשה חייל בליגה לאומית אני יודע שמספר קבוצות מליגת העל התענינו בך , אין ספק שזה מקומך ואפילו יותר , בהצלחה אח יקר אוהב אותך . ואין
  2. חיים זיסקינד (מחאמיד ו 01-06-2019, 15:30)
    שוער גדול נתן עונה מצוינת הגורם העיקרי לעלייתו לליגה הלאומית הביא לפחות 25 נקודות אין מה לעשות אוהב אותך זיסקנד שוער גדול ובן אדם 10
  3. לא מגיע לאף שחקן מבקה ובמיוחד בהגנה כישלון צורב מנעו עליה חוץ מהשוער ועואדי (ראמי 01-06-2019, 17:43)
    לא מגיע לאף שחקן מבקה ובמיוחד בהגנה כישלון צורב במשחקים החשובים ובמיוחד נגד מכבי הרצליה גם ההתקפה היתה חלשה מאוד וקדוסי נעלם פתאום מנעו עליה חוץ מהשוער ועואדי
  4. ים צדוק הקר תגלית העונה.לנוכח הבעיות הכלכליות שהיו בטבריההיה שחקן הנשמה בטבריה שנילחם 90 דקות עם כוש (טברייני בנשמה 01-06-2019, 19:40)
  5. מעוז ההגנה של אום אל פחם ! (פנדי 02-06-2019, 07:01)
    משחק ההגנה של אום אל פחם היה מעולה השנה. חייבים להביא עוד בלם קשר בונה משחק ושני חלוצים טובים.זו ליגה קשה...והמטרה השנה היא להשאר בליגה ומטרת המשנה בפלייאוף העליון...!
  6. ספואן זועבי מצטיין העונה 20 בישולים 10 שערין (מוחמד אמארה 03-06-2019, 01:28)
    אתה מושחתים ולא מבינים כלום בכדורגל...איך ספואן לא בנבחרת יא מושחתים,אתר גולר אתם בושה, הכל קומבינית שהסריחה, די נמאסתם
  7. המאמן מומו הבלופר שמכר את הפועל הרצליהשני המאמנים האלה זבלים בן אודיס מכר אותנו לשום ומומו הזבל מכר (גולן לבקע אזבליה 07-06-2019, 12:27)
    אומרים מומו המצוין ואני אומר כמו בן אודיס הבוגד כך גם מומו המזוין שני המאמנים האלהאסור. לתת להם לעבו