הסכמים צריך לכבד! גם שחקנים וגם מועדונים!

טור דעה: לרוב אנחנו שומעים שמועדון לא עומד בחוזה כלפי השחקן והשחקן תובע, אבל האם שחקן שלא עומד בחוזה מול המועדון כדוגמת עאהד עזאם, והגיע לסיכום בע"פ עם 'רובי שפירא' חיפה לא צריך לכבד את ההסכם? עאהד עזאם איכזב את רובי שפירא, בעיקר את האוהדים

  • על ידי: אוהד רון
  • 01-11-2018
  • 10:00

בעונה הקודמת עאהד עזאם היה שחקן במ.ס הפועל רובי שפירא חיפה, והיה חלק מקבוצת אוהדים אשר קלטה אותו בחום ואהבה. עאהד הגיע כשם דבר, ילד הפועל חיפה שהיה מזוהה עם הסמל האדום. האוהדים קיבלו אותו וראו בו כשובר שוויון. עאהד היה שחקן מוביל וקיבל הזדמנות לחזור לקדמת הבמה מהדלת הקדמית לתודעה, לאחר תקופה מאכזבת מבחינתו. 

 

עאהד עזאם חותם ב'רובי' בעונה שעברה 


בקיץ עאהד לקח פסק זמן מכדורגל ובנה לעצמו עסק, פחות היה עסוק בכדרגל וגם לא שמר על חיים ספורטיביים. עאהד פנה ל'רובי' וביקש להצטרף לקבוצה להתאמן ולחזור לכושר. במשך חודשיים ימים עאהד מתאמן עם הקבוצה, עאהד פנה אל מיקי קופל תוך שהם מחפשים מקורות לשלם שכר דומה לעאהד, ובמשך תקופת האימונים קיבל הזדמנות להיבחן בקבוצה בליגת העל בבני יהודה תחת שרביטו של המאמן יוסי אבוקסיס, בתקופת האימון שם נמסר לעאהד שהוא לא בתוכניות ושוב קיבל דלת פתוחה בבוגרים במ.ס רובי שפירא ושוב עלה הנושא להחתימו. 


עאהד שוב התאמן ושוב קיבל פניית פרסה מקבוצה בלאומית בנס ציונה. לאחר שבועיים שוב שוחרר, וחזר שוב פעם נוספת לבית שלו במ.ס הפועל שפירא חיפה בזרועות פתוחות. התאמן וחזר לכושר אימון לאחר קיץ שלם שלא עבד. בשבוע האחרון התקדמה 'רובי' בהסכם מול עאהד בו סיכם טלפונית מול המנהל הספורטיבי את תנאיו, תוך הבנה כי התקציב נמוך מעונה קודמת. 
עאהד הסכים להסדר שהוצע לו וסוכם כי יום לאחר משחק הגביע ישבו ויחתמו על הסכם שעיקרי דבריו סוכמו. עוד סוכם כי אם תגיע פנייה מקבוצה בכירה בליגה הלאומית או ליגת העל, ישוחרר בינואר ואם לא יקבל תוספת משמעותית לשכר עד הפלייאוף.

 

עאהד עזאם, גם שחקנים צריכים לכבד חוזים! (מאור אלקסלסי)

 

בשיחה עם מיקי קופל המנהל הספורטיבי שהיה מופתע לקבל אתמול בשעות הצהריים, קיבל מיקי פנייה מעירוני קרית אתא לשחרר את עאהד עזאם לשורותיהם. קופל היה בדרכו לאימון עם חולצה וצעיף ו על מנת לצלם את עאהד חותם על ההסכם לאחר שסוכמו העקרונות ועאהד הבטיח כי ישחק רק במ.ס רובי שפירא או בהפועל חיפה מליגת העל, ואין לו כוונה לשחק בשום קבוצה תוך הוקרת תודה על תקופה ארוכה בה הוא חזר לכושר והושבח למשחק ללא תמורה, ועוד נתנו לו את האופציות להתאמן עם קבוצות אחרות. 

מיקי קופל הופתע מאוד לקבל עשרות שיחות טלפון בנושא מכל עבר ועבר ללא שיחה מקדימה מעאהד. קופל דרש ממנו התנצלות, פיצוי של 10,000 ש"ח על התקופה שבה התאמן כ-60 ימים ללא תמורה, כולל אימוני כושר, אימונים אישיים ופיזיותרפיה. 

לכאורה, עאהד לא כיבד את המועדון שנתן לו במה לחזור לקדמת הבמה ולא הכין את 'רובי' שהוא עושה פרסה בקריות לקבוצה יריבה לפלייאוף העליון. אני בטוח שהאוהדים של 'רובי' לא יאהבו את המהלך ויכעסו על מהלך חד צדדי. לי ברור שהמרדף אחר כסף הוא המוטיב היחידי שהוביל את עזאם, ולא התחשבות במועדון שנתן לו בית וכבוד. בפנייה שנעשתה ע"י גורמים מקרית אתא הסביר להם מיקי קופל שחס וחלילה אין להם רצון להכשיל אותם ויש להם כבוד ודרך ארץ, דבר שלא היה קיים מצד השחקן. 

 

לבסוף מיקי החליט לשחרר אותו ללא תמורה לאחר התייעצות עם הוועד המנהל שהיה יותר מופתע, כך אומר מיקי קופל המנהל המקצועי של רובי שפירא. 

נמסר לנו ממיקי שיש לו תיעוד לכל הסיפור. מה שעוד נמסר שעאהד איים בתביעה משפטית שלכאורה הייתה לרעתו לאור התיעוד שנמצא בנושא. 

מיקי קופל הוציא תגובה בנושא ואמר: "אנו מאחלים לעירוני קרית אתא בהצלחה בליגה שלנו, ולעאהד מקווים שיילמד לכבד את המושג הסכם שבע"פ".

בבדיקה שנערכה עם גורמים משפטיים עלתה הבחינה האם ל'רובי' מגיע פיצוי כספי על השבחה, ונודע לנו שהקבוצה החליטה לשחררו ללא תמורה אך לא נבהלה מאיומיו המשפטיים של השחקן.

 

***טור זה הינו טור דעה ואין להתייחס אליו מעבר לכך***

עאהד עזאם במדי 'רובי שפירא' בעונה שעברה (מאור אלקסלסי)

הוסף תגובה
תגובות
  1. בושה (אוהד רובי 01-11-2018, 10:20)
    אאהד עזם לא התנהג יפה לרובי וגם לא למיקי שנתן לו 3 חודש להתאמן חינם.
  2. ברח (עזאם עזאם 01-11-2018, 10:46)
    שחקן שקיבל הכל ברובי. עשה משהו שלא עושים גם לא תמורת כסף
  3. מיקי קופל גבר (פלוני 01-11-2018, 10:55)
    אעהד עזאם אתה לא רציני, לא עשית כלום בכדורגל. מיקיק היה הכי גבר
  4. עבודה (אחד שיודיע 01-11-2018, 12:34)
    עכשיו אני מפין למה הוא בליגה א כל היום קופס
  5. שחקן סמרטוט (אבירהם 01-11-2018, 14:54)
    ככה גם נראית הקריירה שלו
  6. לא יפה (צריך להביא פרחים 01-11-2018, 17:05)
    ככה לא מתנהגים