"לאט לאט אנו מנקים את הליגות הנמוכות"

בראיון מיוחד לקראת פתיחת עונת הכדורגל בליגות א,ב,ג,פורס מנהל אגף הליגות החובבניות בהתאחדות לכדורגל אבי לוי את משנתו ואומר:"אנו עושים כמיטב יכולתנו כדי שתוצאות המשחקים ייקבעו על כר הדשא".

  • על ידי: יצחק סולומון
  • 01-10-2010
  • 11:01

"אנחנו עושים ונעשה כמיטב יכולתנו כדי שתוצאות המשחקים ייקבעו על כר הדשא ולא מחוצה לו", אומר מנהל אגף הליגות החובבניות בהתאחדות לכדורגל, אבי לוי, רגע לפני יציאת הליגות הנמוכות לדרך, בראיון מיוחד לאתר גולר. "בשלוש השנים האחרונות לא היו רק דיבורים אלא גם מעשים. נעשה ככל יכולתנו כדי למנוע רינונים ודברים לא ספורטיביים. לאט לאט אנחנו מנקים את הליגות הנמוכות".
כשאבי לוי מדבר על "דיבורים ולא מעשים", הוא גם ממהר לשלוף דוגמאות. "לפני שלוש שנים תפסנו את אנשי איכסל מנסים לשחד את בית"ר חיפה לפני המבחנים ביניהם. את אנשי שפרעם תפסנו כשניסו לשחד את השקמה/ רמת חן. יש אדם שיושב היום בבית הסוהר בגלל הסיפור. כולם זוכרים את הסיפור של העונה שעברה, כשמנענו את עליית עירוני אום אל פאחם ללאומית, ואנשים הורחקו לתקופות ארוכות".
לדברי אבי לוי, "כל הזמן מגיע אלינו מידע. אנשי חברת החקירות ויצמן יער עושים שעות נוספות בשטח אפילו קבענו מענקי מיקום כדי לעודד את הקבוצות להילחם עד המחזור האחרון".


-מענקי המיקום לא כל כך עזרו
"נכון, לכן השנה החלטנו על פלייאוף על הכרטיס למבחנים לליגה הלאומית. מקומות 2-5 יתמודדו על הזכות למבחנים, דבר שלדעתי יוסיף יותר מתח ויותר עניין. זה אומר שהכל יהיה פתוח עד לסוף".


-בזמנו הועלה רעיון לערבב את הליגות כדי למנוע תופעות לא רצויות
"נכון, אבל כרגע זה מוקפא, בעיקר בגלל שיקולים כלכליים. אי אפשר להכביד על הקבוצות ולשים באותה הליגה קבוצה מנתיבות וקבוצה מצפת. אנחנו עדיין שומרים לעצמנו את האופציה הזו, ומי יודע, אולי נשתמש בה בעתיד".
 

אבי לוי(ראשון מימין),"העונה הכל יהיה פתוח עד הסוף".(צילום:אתר goool)

 

-אומרים שהמעשים הלא ספורטיביים הם בעיקר בצפון
"לצערי זה נכון. בדרום אתה כמעט לא שומע דברים כאלה. אני מקווה שהעונה שבשער תהיה ספורטיבית ולא נצטרך לעסוק בדברים שלא קשורים לכדורגל".


בעיה אחרת המעיקה על אנשי ההתאחדות היא העובדה שלחלק בלתי מבוטל מהקבוצות אין עדיין מגרשים מאושרים. כך למשל המגרשים בדליית אל כרמל וברמות מנשה נמצאים בשיפוצים, בעפולה יש מגרש חדש שעדיין לא אושר, בכפר כנא שם ישחקו הפועל ומכבי יש בעיית בטיחות, מכבי אום אל פאחם תארח את משחק הבכורה שלה בבית שאן.
אבי לוי בתגובה: "אני מזכיר את העובדה שגם להפועל עכו בליגת העל אין מגרש והיא נאלצת לשחק בנצרת עילית. יש מגרשים שבתום תקופת השיפוצים יאושרו, יש מגרשים שממתינים לאישור המשטרה. השנה נכנס גורם חדש למשחק, משרד המסחר והתעשייה, שבודק את המגרשים מבחינה בטיחותית.

יש מגרשים שלא בוצע בהם שום שינוי כבר 40 שנה, אותה חומה, אותו חדר הלבשה, אותו יציע. אם היה קורה אסון וחומה הייתה מתמוטטת על ילד כל העולם היה נזעק והיו מקימים ועדת חקירה, לכן טוב שמחמירים.

 

אני יכול לספר על חדרי הלבשה עם כבלים חשמליים שעברו בתוך המקלחות, דבר שיכול לגרום להתחשמלות. השאיפה היא כל הזמן להתקדם, לשפר את התנאים, לטובת השחקנים והקהל".

הוסף תגובה
תגובות