אושר סופית החוק שיזם ח"כ יואל רזבוזוב ('יש עתיד') שמבטל את הביטוחים הכפולים בספורט

חשיפת גולר: אושר החוק הפוטר מביטוח מעל 50 אלף ספורטאים שאינם מקבלים שכר על הפעילות הספורטיבית ומאפשר לספורטאי, המקבל שכר, להציג ביטוח אחר הדומה לביטוח חוק הספורט, ובכך להיות פטור מתשלום על ביטוח נוסף. רזבוזוב: "לקחנו כחצי מיליארד שקלים בשנה, מחברות הביטוח והחזרנו אותם לאזרחים".

  • על ידי: מערכת גולר
  • 28-06-2018
  • 08:09

הלילה, אושר במליאת הכנסת, בקריאה שנייה ושלישית החוק שיזם ח"כ יואל רזבוזוב ('יש עתיד'), אשר מפחית את העלויות העיסוק בספורט ומונע רכישת ביטוח כפול. החוק שבשיתוף פעולה עם ההתאחדות לכדורגל ובעזרת איגודי ספורט נוספים, עבר עוד בטרם תחל ההרשמה לעונת המשחקים הבאה, יחסוך בעיקר לקבוצות מהליגות הנמוכות תקציב רב.

 

כידוע, עלויות ביטוח חוק הספורט מגיעות כיום ממאות שקלים עד לכ- 5000 שקלים בשנה לכל ספורטאי (תלוי בענף הספורט). כמו כן, חוק זה פוטר גם את 3000 הסטודנטים הפעילים באס"א ואת 20 אלף שחקניות ליגות הכדורשת, בתשלום עבור ביטוח זה.

על פי החוק החדש יהיו פטורים מחובת ביטוח כל הספורטאים המשתתפים בפעילות ספורט שאין בעדה תשלום שכר או כל תמורה אחרת – כ-50 אלף ספורטאים במדינת ישראל.

 

בנוסף, אגודת ספורט, ארגון ספורט, התאחדות ואיגוד חובה המחויבים כיום לבטח ספורטאים מסוימים הנוטלים חלק בתחרויות ספורט המאורגנות על ידם או

מטעמם, יהיו פטורים מביטוח כאמור, אם בוטח הספורטאי בביטוח אחר העונה על הדרישות שנקבעו בתקנות חוק הספורט (בלבד שנמסר להם אישור עם הצטרפות הספורטאי לגוף הספורט ובתחילתה של כל עונת ספורט, על כך שהביטוח עונה על הדרישות).

כמו כן, לפי חוק זה ספורטאי יוכל לבטח את עצמו, אך גוף הספורט לא יתנה את החברות של ספורטאי בקבוצה או את השתתפותו בפעילות בכך שיבטח את עצמו.

 

כזכור ח"כ רזבוזוב היה זה שהעביר לפני כשנתיים הצעת חוק שפוטרת מביטוח כפול את תלמידי בתי הספר העוסקים בספורט. בנאומו במליאת הכנסת אמר רזבוזוב: "בשנתיים, לקחנו מחברות הביטוח כחצי מיליארד שנקלים בשנה, והחזרנו את זה לכיס של האזרחים העוסקים בספורט. החוק הנוכחי, פוטר עשרות אלפי אזרחים ואזרחיות מביטוח כפול. כך פטרנו גם את תלמידי מערכת החינוך. החוק שעבר היום הוא צעד נוסף להפחתת העלויות לעוסקים בספורט במדינת ישראל ולעידוד הספורט ואורח חיים בריא וספורטיבי בישראל. אני מודה לכל מי שתמך וסייע באישור החוק כבר עכשיו, בטרם תחילת עונת המשחקים הקרובה, לפני שהספורטאים רוכשים לעצמם את הביטוח השנתי".

 

כל הכבוד לח"כ יואל רזבוזוב על היוזמה והעברת החוק!!!

יואל רזבוזוב, יזם את החוק (באדיבות אתר ONE - שחר גרוס)

הוסף תגובה
תגובות
  1. ביטוח (אלברט 28-06-2018, 14:10)
    יופי מצוין עכשיו שחקנים מליגה נמוכה לא יהיה להם ביטוח על פציעות ממש רעיון גדול
  2. ל1 (לילו 29-06-2018, 11:42)
    ממש לא נכון שחקן בליגות הנמוכות גם מקבל שכר . ובדרך כלל לכל אחד היום יש ביטוח בריאות אישי סך הכול מנעו פה כפל ביטוח .