פראיירים: עירוני טבריה והפועל ירושלים נפרדו בתיקו 1-1

עירוני טבריה אירחה את הפועל ירושלים במטרה להמשיך במומנטום החיובי. חניכיו של אילן סוויסה הובילו משער של לירון אלימלך במחצית הראשונה, אך הייתם חלבי איזן עבור הירושלמים בדקה הראשונה של המחצית השנייה. אין ספור הזדמנויות שלא נוצלו ע״י שחקניו של אילן סוויסה ושער חוקי שנפסל בטענת נבדל, השאיר את התוצאה בעינה עד לסיום. בטבריה יצאו מאוכזבים ובשבוע הבא מחכה להם ״רובי שפירא״

  • על ידי: רועי סימוני
  • 07-10-2017
  • 10:11

המשחק המרכזי של המחזור ה-5 בו נפגשו עירוני טבריה והפועל ירושלים, כאשר קבוצתו של אילן סוויסה שמגיע אחרי שני ננצחונות ליגה רצופים, חיפשה להשיג את הננצחון השלישי ולשם כך בחר המאמן לפתוח עם ההרכב החזק וההתקפי ביותר שלו, שכלל את שלום עקיבא, אביאל גבאי ולירון אלימלך.

 

אופיר עזו, הקפטן של י-ם והמנהיג של הקבוצה (רועי סימוני)

 

בהפועל ירושלים עדיין חיפשו להשיג את ניצחונם הראשון העונה בליגה, והם ידעו שמול טבריה זוהי משימה לא פשוטה בכלל כשהשחקנים הבולטים בהרכב הקבוצה הם: הייתם חלבי וקפטן הקבוצה אופיר עזו מהבודדים שהיה ניתן להכיר בהרכבה של הקבוצה מירושלים .

 

דוד מרטן עדיין מחפש את הניצחון הראשון בליגה (רועי סימוני)

 

השופט לואי ווהבה הוציא את המשחק לדרך לעיני כ-700 צופים. כבר מהפתיחה היה ניתן לראות מי היא הקבוצה הטובה יותר והמקומיים השתלטו על המשחק החל מדקות הפתיחה אך ללא הזדמנות ממשית עד כה. בדקה ה-19 קיבלנו הזדמנות מצוינת לטבריה, כדור עונשין לזכותה של טבריה 20 מטר אלכסונית, שלום עקיבא בועט חזק, הכדור פוגע ביד של אחד משחקני ירושלים אך השופט מורה להמשיך לשחק למורת רוחם של שחקני טבריה. עוברות שש דקות בלבד והלחץ של טבריה משתלם, כדור מצוין של אביאל גבאי שמוסר כדור שטוח לתוך הרחבה שמגיע לכפיר בן דוד, שבנגיעה אחת משאיר ללירון אלימלך, האחרון בועט מקרוב שטוח ופנימה 1-0 לטבריה!

 

שער יפה של לירון אלמילך (רועי סימוני)

 

המקומיים מחפשים את השער השני בעוד האורחים מירושלים מתגוננים, בדקה ה-34 עקיבא מתקדם באין מפריע ומשחרר פצצה מ-25 מטרים, הכדור חולף סמוך לקורה ויוצא החוצה. חולפות שתי דקות וסוף סוף הזדמנות ראשונה לאורחים, טעות בהגנת טבריה שולחת את הכדור להייתם חלבי שמתקדם ובועט שטוח, אך עדי תדמור לא מתקשה וקולט את הכדור.

 

בדקה ה-42 רגע מעורר מחלוקת, חילופי מסירות בין כפיר בן דוד לאביאל גבאי, האחרון מגיע מול השוער וגם כובש אך הקוון בהחלטה תמוהה למדי מרים את הדגל לנבדל והשער נפסל.

המחצית מסתיימת ביתרון של טבריה שיכולה רק להצטער שלא השכילה לכבוש לפחות עוד שער אחד, חניכיו של דוד מרטן נראים חסרי אונים מול ההתקפות של הקבוצה הביתית ורק אופיר עזו הראה ניצוצות.

 

בטבריה חיפשו לכבוש כבר בפתיחת המחצית השנייה אך לאורחים מירושלים היו תוכניות אחרות, דקה למן פתיחת המחצית השנייה כדור חופשי לזכותה של ירושלים, אופיר עזו מגביה כדור מדויק לתוך הרחבה, הייתם חלבי עולה גבוה ונוגח אחורה ופנימה וקובע שוויון 1-1.

 

 

בדקה ה-52 ראינו הזדמנות ראשונה של טבריה במחצית השנייה, לירון אלימלך בכדור גאוני מוצא את כפיר בן דוד בתוך הרחבה, אך בן דוד בועט מזווית קשה החוצה. חולפות להם ארבע דקות ושוב הזדמנות מצוינת, התקפה קטלנית עם דאבל פס נהדר בין לירון אלימלך ושלום עקיבא, האחרון נכנס לרחבה ומשחרר פצצה אך השוער הודף נהדר.

 

 

בדקה ה-60, שערוריית שיפוט גרועה ביותר, כדור רוחב מצוין של שלום עקיבא מגיע לכפיר בן דוד שעם העקב כובש ורץ לחגוג, אך שוב הקוון מרים את הדגל והשער נפסל בטענה לנבדל. טעות קשה מאוד של הקוון!

 

שתי החלטות מעוררות מחלוקת של צוות השיפוט (רועי סימוני)

 

ככל שהדקות חולפות ניתן לראות רק קבוצה אחת על המגרש והיא עירוני טבריה שמחפשת את שער היתרון בכל מצב, כעבור 20 דקות מפתיחת המחצית השנייה, שוב התקפה טובה של טבריה ואושרי טוויל שנכנס שתי דקות לפני כן, מקבל כדור על סף הרחבה ובועט חזק סנטימטרים מעל המשקוף.

 

חמש דקות לסיום טבריה לוחצת ולוחצת אך לא מצליחה להשיג את השער השני, אביאל גבאי מוסר כדור נהדר ללירון אלימלך שנותר לבדו אך אלימלך נוגח אחורה והחוצה. על סף שריקת הסיום נשרק לזכותה של טבריה כדור חופשי על סוף הרחבה, שלום עקיבא בעט חזק אך לא מדויק והחוצה ועד לסיום לא נרשמו הזדמנויות לשתי הקבוצות והם נפרדות בתיקו 1-1.

 

בעירוני טבריה יכולים להיות מאוכזבים מכך שלא הצליחו לנצח משחק ביתי מול קבוצה שברוב שלבי המשחק לא היוותה יריב, אילולא החמצות של שחקניו של אילן סוויסה וטעויות שיפוט קשות, הם היו משיגים את ה-3 נקודות. בשבוע הבא מצפה להם קרב צמרת מול ״רובי שפירא״.

בהפועל ירושלים יכולים להתנחם מכך שיש להם שחקנים כמו אופיר עזו והייתם חלבי בקבוצה, כי ככה גם הישארות בליגה תיחשב עבורם כהישג, להוציא תיקו בטבריה זה יכול להחשב עבורם כניצחון, אך עם יכולת כזאת לא תספיק להם בהמשך.

 

אילן סוויסה אמר בסיום: ״חבל שלא השכלנו לנצח את המשחק הזה. שלטנו בכל המשחק והגענו לאינספור מצבים שעם קצת ריכוז התוצאה הייתה הרבה יותר גבוהה לטובתינו. גם טעויות השיפוט היו לרעתנו, פסלו לנו שער חוקי לחלוטין של אביאל גבאי ומנעו מאיתנו לעלות ליתרון. ירושלים בהזדמנות אולי היחידה שלהם כבוש את הגול והוציאו נקודה, אני לוקח הרבה דברים טובים מהמשחק הזה ואנחנו כבר מסתכלים למשחק הבא נגד ״רובי שפירא״ ואני מקווה שנתקן כבר שם״.

עידן ויצמן יכול להיות מאוכזב מכך שקבוצתו לא ניצחה (רועי סימוני)

הוסף תגובה
תגובות
  1. רק זיסקינד יביא שלום (מומו ניסטל מעפולה 07-10-2017, 11:03)
  2. בית שאן (אבי 07-10-2017, 19:26)
    יסלחו לי טברייה.אתם חלשים להחריד.גם הפליאוף בסימן שאלה.
  3. בית שאן (גדי 07-10-2017, 19:53)
    טברייה קבוצה פח.תיקו בבית עם הקבוצה הכי חלשה.לכו תמכרו תותים בשוק יותר טוב לכם.ביזיון
  4. יורם (יורם 07-10-2017, 20:14)
    אנחנו קבוצה חלשה ולא מחוברת.מדברים על עלייה?רק שנגיע בכלל לפליאוף.בושה וחרפה.הנהלה עבריינים
  5. 2 קוונים מניאקים חרצו את גורל המשחק!!!! (אוהד עירוני טבריה 07-10-2017, 20:17)
    חבל .מי שראה את המשחק לאורך כל המשחק רק קבוצה אחת הייתה על המגרש וזוהי טבריה.
  6. בית שאן (אבי 07-10-2017, 20:30)
    אתם מלכלכים על בית שאן?נחייה וניראה.מי יסיים גבוה יותר.קבוצה פח.יום שישי הפסד לרובי.פותחים אותכם
  7. אני קורה לצוות השיפוט לצפות בתקציר בפייסבוק חוג אוהדי טבריה,ולהווכח שפסלו... (אוהד 07-10-2017, 20:44)
    סתם 2 שערים חוקיים!! חבל ,החוסר המזל הזה שוב פעם בוגד בנו כמו בשנה שעברה. ניצחון שהיה לנו בכיס .חבל השופטים חורצים גורל משחק איזה מרגיז איזה מעצבן!!!
  8. שפירא (מוטי 08-10-2017, 12:22)
    לעלות ליגה?חחח.תעלו אוליי לשיכון 'ד.עלובים
  9. בית שאן (גל 08-10-2017, 12:48)
    קבוצה זקנה בראשות עקיבא הסבא.בית שאן אימפריית הצפון עוד תדבר חזק.ימים יגידו