עושים סדר: ליגה ב' דרום א'

טור דעה: השבוע נעשה סדר בליגה ב' דרום א', אין מישהו שמכיר את הליגה הזו טוב ממני... ונראה אם הידע הזה גם שווה תוצאות בשטח. ננחש מי תעלה...? מי תהיינה בפלייאוף העליון...? מי בפלייאוף התחתון...? ומי תרד ליגה...?

  • על ידי: אורן יחזקאל
  • 02-10-2017
  • 11:28

שמשון כפר קאסם

שמשון כפר קאסם תעלה ליגה! ואני אומר את זה באופן חד משמעי. היא תעלה ליגה לא בגלל שהם כאלה גדולים, אלא בגלל היו"ר איהאב סרסור, השקט שהוא נותן למועדון אני מאחל לכל קבוצה. בדרך כלל תיקו אחד במקומות האלה וכל הקבוצה משתוללת, אבל פה יש אדם שעובד בשכל ומתחזק עם הזמן. איהאב יודע שהוא חייב עוד קשר אחורי ועוד שחקן כנף כדי לעלות ליגה, ואם הוא לא יעלה במוח הוא יעלה בכוח ויביא עוד שחקנים. איהאב צריך לדעת שהגיע לו להפסיד לאור יהודה והוא גנב תיקו בגלל שיש לו שני סופר סטארים יוסף אבו לאבן וסאלם אבו סיאם. בסופו של דבר זה יהיה קשה, יהיה מייגע, אבל גם יהיה מתוק ושמשון כפר קאסם תחגוג עלייה.

 

מ.כ. אור יהודה

אור יהודה קבוצה מצוינת והשבוע הוכיחו את זה מול כפר קאסם כאשר שלטו לחלוטין במשחק. אור יהודה צריכה את ארנון טמיר, כי בתפקיד שלו הוא ללא ספק הכי טוב בליגה, הקבוצה תקום ותיפול עליו. יעקב טל מאמן של ליגה א' וכולם יודעים שזה עניין של זמן עד שיגיע לשם, גם אם לא העונה אז באחת מהעונות הבאות. מאמן יסודי עם קצב אימון גבוה מאוד אפילו במונחים של ליגה א'. יעקב גם הפנים לראשונה שבשביל לעלות ליגה מהמקום הראשון גם צריך לתקוף מדי פעם ולא רק להתגונן, השנה בניגוד לשנים עברו יש לחץ גדול באור יהודה לעלות מהמקום הראשון ופחות מזה יהווה כישלון. לראשונה התחילו לשלם באור יהודה סכומים גבוהים לשחקנים והבהירו חד משמעית שרוצים את המקום הראשון.

לטעמי בניית הסגל באור יהודה לא הייתה מספיק טובה ולראייה אין שם שחקנים שהיו מבוקשים בקבוצות צמרת, בניית הסגל תהיה בעוכריהם ותספיק למקום השני, הרבה תלוי בשוער שלהם שהוא ללא ספק השוער הטוב בליגה - עדי בויטר. הפלייאוף בעונה שעברה קצת עיוור את האנשים שם וגרם להם לשכוח את העונה החלשה שהם עברו (מקום 4 ויכולת לא טובה במשחקים מול קבוצות הצמרת), במשחקי הנוקאאוט יעקב טל הוא סוג של שחמטאי, והוא בדרך כלל ינצח משחקים כאלה כמו שעשה בעבר עם בית"ר רמת גן ואור יהודה. אור יהודה תסיים בפלייאוף ותיתן פייט עד הסוף.

 

יעקב טל מאמן שיגיע לליגה א'! (רמי גרידיש)

 

צעירי טייבה

שנת מבחן לצביקה לוי. מאמן מאוד מוכשר ויסודי, מי שמכיר אותו מקרוב יודע שהוא סוג של אוהד בוזגלו, הוא יודע מה השחקן היריב אכל לארוחת בוקר, בחור שעובד סביב הקבוצה 24/7, הכל טוב ויפה אבל בצעירי טייבה בשקט בשקט נבנתה קבוצה מצויינת, צביקה לוי קיבל כל מה שהוא ביקש והכי חשוב קיבל חופש פעולה. צעירי טייבה זה מקום נפלא לעבוד בו כאשר סאמר ואבו הילאל נותנים למאמן כל מה שמבקש ובתמורה הם רוצים תוצאות. צביקה לוי זה מאמן שמכוון גבוה ובקבוצה רוצים לעלות מהמקום הראשון, להערכתי הם יסיימו במקומות 1-3. צעירי טייבה יהיו בפלייאוף זה אני מבטיח להם, אבל בשביל לעלות מהמקום הראשון חסר עוד משהו קטן והם גם יודעים את זה.

 

שמשון תל אביב

גילוי נאות... יש לי חלק בבניית הקבוצה וזו הקבוצה שאני אוהד. בעל הבית רועי עובדיה הוא החבר הכי טוב שלי, אבל לא אחסוך בביקורת. קודם כל בוא נבין שלשמשון יש את ההתקפה הטובה בליגה, רפי סגל (אחרי יוסף אבו לאבן השחקן הטוב בליגה), קורל אזולאי (שחקן של מספרים ומאני טיים, שערים של נקודות לא של גארבג טיים) ונאור הלוי (כוכב כדורגל), זה 60-70 שערים לבד במידה והם לא נפצעים, נשמע הזוי ? תבדקו אותי.

מדהים איך שמשון בתקציב נמוך מאוד יחסית בנתה סגל כזה, אבל כדורגל לא משחקים רק בצד אחד אלא גם בהגנה ושמשון חייבת בלם באופן בהול (לראייה 3-3 השבוע וגולים של גנון). אחרי העונה האדירה של שמעון וקנין בעונה הקודמת, העונה כבר יש ציפיות ופחות מפלייאוף יהיה כישלון, עם התקפה כזאת אי אפשר לא להיות בפלייאוף בתוספת של רון כהן בקישור הם אמורים להיות פקטור משמעותי בצמרת.

 

צביקה לוי, מאמן מוכשר ויסודי. ירצה לעלות את טייבה לליגה א. (צילום: איתן ידגר.)

 

עירוני בית דגן

בית דגן אומנם עלתה מליגה ג' אבל צפו להפתעות... ברגע שהמאמן שלך נמצא בכל משחק בליגה, משקיע, בודק שחקנים, הולך למשחקים, חי כדורגל 24/7, אז גם התוצאות מגיעות. יהודה זגורי איש של עבודה קשה וביחד החיבור שלו עם ישראל ספיר זה סוג של ריקוד סלואו, הם משלימים אחד את השני ויהיו הפתעת העונה וישתחלו לפלייאוף העליון. צחי שרון (שוער ענק), חי ספיר (אל תעשו פאולים מול בית דגן, בועט חופשיות פנטסטי) וניב חנוכה מהווים שלד שיכול להיות משמעותי בליגה הזו במשך שנים.

 

בני יפו

עדי לוי הגיע לשקם את ההריסות מהשנה הקודמת ולדעתי גם יצליח, בני יפו תתמודד על ההעפלה לפלייאוף ויש סיכוי טוב שתצליח גם. שוב מאמן מאוד יסודי והתוצאות יהיו בהתאם. רמי מנצור עבר גיהנום בשנה האחרונה ולא הרבה באשמתו, כולם שיגעו אותו, השנה אני מקווה שיקשיב רק לעצמו ולמאמן שלו.

 

שמשון בני טייבה

הם אומנם עלו מליגה ג' אבל יהיו הפתעת העונה וייתנו קרב אמיתי בדרך לפלייאוף העליון, בילאל באדיר הוא נכס לליגה הזאת וכולנו מברכים שהוא איתנו כי הוא מוסיף צבע ועניין. הקבוצה שלו מתחזקת והצירוף של תומר חן הוא ללא ספק הצהרת כוונות. מאמון עאמר ויוסף משלימים שלישייה קטלנית שמבינה כדורגל יותר מרוב הקבוצות בליגה.

 

בילאל בדיר מוסיף צבע לליגה (תאמר סרסור)

 

שועאע כפר קאסם

אחמד סרסור קיבל הזדמנות פז ולדעתי גם ייקח אותה בשתי ידיים .הוא התחיל בצורה פנטסטית בניצחון 4-1, והראה שיש טביעת אצבע של מאמן. בכפר קאסם צריכים לעשות עונה פיננסית ולחפש להבריק עם 2-3 שחקנים צעירים שיהוו את השלד לעונה הבאה. ברגע שאין סיכוי לעלות, חשוב לבנות שלד לעונה הבאה. הפוטנציאל גדול במקום הזה, ובשנה הקרובה להיות במרכז הטבלה תהיה הצלחה מבחינת אחמד סרסור, כי הסגל שלו לא מספיק טוב להיות בפלייאוף העליון אלא אם כן הם יתחזקו.

 

איחוד בני ג'ת

לא הרבה יודעים אבל מוחמד עוודי היה שחקן גדול ובתור מאמן הוא הולך להיות יותר גדול, מאמן שכל היום חי כדורגל, בג'ת שנה הבאה יכוונו לעלייה והעונה הם צריכים להתחיל בבנייה ולא להביא שחקנים סתם אלא לבחור אותם בזכוכית מגדלת. השלד של מור זאבי, מיכאל וקסלר ושחף נעימי, הוא סגל טוב מאוד אבל חייבים לחזק בשחקן שובר שוויון - זה לא יספיק לפלייאוף עליון. תהיו בטוחים שמוחמד עוודי יעשה את העבודה ויעביר עונה שקטה בלי להסתבך בתחתית.

 

עמישב פתח תקווה

כשאתם מסתכלים בטבלה ורואים את עמישב פתח תקווה מתחת לקו האדום אתם משפשפים עיניים, אני דווקא לא, אני אפילו מחייך. כשאתה מתנהל בצורה מסוימת יש לזה השלכות והתוצאות לא מאחרות לבוא. הסגל שם קטסטרופלי והשינוי בעמדת המאמן לא מספיק, אפ הם לא יתעשתו בזמן יסיימו בפלייאוף התחתון. מועדון כמו עמישב שווה ליגה א' וחבל שהוא בתחתית ליגה ב'. גולן שטרית ושמעון אבו חייבים להיכנס ולקחת את הקבוצה לידיים אחרת יהיה מאוחר. לא ככה בונים סגל - זו קבוצה שבסיטואציה מסוימת יכולה גם לסיים פלייאוף תחתון, כשאמרתי את זה בתחילת העונה צחקו עליי, כרגע הם עם 4 מתוך 12, כי אי אפשר לא לנצח את רואי חשבון לא משנה גם אם יעלו רק 9 שחקנים השבוע.

 

הפועל קרית אונו

קרית אונו זה סימן שאלה מבחינתי, אני לא מבין מה מועדון כזה מסודר עושה בליגה ב' ולמה הוא אף פעם לא מאיים על ליגה א'. גם השנה הוא לא יאיים על ליגה א' לצערי, אמנון וייס עושה עבודה יסודית אבל משהו במקום הזה הוא לא ברור מבחינתי. יש שם את כל התנאים להצליח - מגרש ביתי, תמיכה מהעירייה, ומשום מה לא מגיעים לצמרת הגבוהה, אני מאחל להם וגם בטוח שאמנון וייס יוביל אותם לעונה שקטה.

 

אמנון וייס יעשה עונה שקטה עם קריית אונו (איתן ידגר)

 

הפועל נחלת יהודה

מועדון החברים של נחלת יהודה הוא מועדון מאוד מסודר ונוח לשחקן כדורגל. אין דרישות, אין ציפיות, אין מתח ויש כסף בזמן כמו שעון. השנה הצירוף של רועי אליהו בתוספת של יניב סבג שהוא ללא ספק אנדררייטד בליגה הזאת(!) ייתנו לנחלת עונה שקטה באמצע, ללא הסתבכות בתחתית ואפילו יוכלו לדגדג את הצמרת בסיטואציה מסוימת. דודי בכר קיבל הזדמנות פז לתקן את הירידה הביזיונית עם בית"ר רמת גן בשנה שעברה, והאמת הוא לא האשם היחידי בירידה הזו למרות שהיא רשומה על שמו.

 

בית"ר פתח תקווה

רציתי לרשום שבית"ר פתח תקווה תהיה מועמדת לירידה אבל אז ראיתי את ההחתמה של דור אזולאי ופה נגמר הסיפור. אני לא מבין איך אור יהודה, שמשון כפר קאסם או כל קבוצה אחרת לא התאבדו על שחקן כזה, דור אזולאי שחקן ליגה לאומית ליגיטימי והגיע לפה רק בגלל בעיות בהגעה לאימונים, תוסיפו לזה את שלומי קצר ורמי צבי שאלה אנשי מאני טיים, ותבינו שבית"ר פתח תקווה לא ירדו ליגה חד משמעית.

 

הפועל פרדסיה

בהפועל פרדסיה בנו קבוצה נחמדה, אבל המועדון הזה כל שנה יהיה מסובך בתחתית. השנה יהיו ללא ספק בפלייאוף התחתון אבל לא ירדו מהמקום האחרון. אם הם לא יחזקו את הסגל הם יהיו במקומות 12-15 בוודאות .

 

א.ס. חולון מור

אני עדיין בהלם מההפסד שלהם בשישי האחרון לחוג של רואה חשבון הפסד כזה צריך לזעזע את המערכת ולתת לדדה חומר למחשבה. ברגע שאתה מפסיד לחוג אתה צריך לעשות בדק בית, כל שחקן שהיה על המגרש בשישי צריך לשבת עם עצמו ולחשוב אם מגיע לו ללבוש חולצה של שחקן כדורגל. חולון יהיו בפלייאוף התחתון בוודאות אבל מהמקום האחרון לא ירדו ליגה.

 

רואה חשבון

האמת שאני עדיין בהלם מהניצחון השבוע, הייתי בטוח שלראשונה בליגה ב' קבוצה תסיים עם 0 נקודות, גדי סולומוביץ הקים קבוצה נהדרת, ברגע שהוא הלך הקבוצה הפכה לחוג. אין כסף ובקושי מתאמנים. אני מציע לשחקנים שם לא לבזות את עצמם ולחפש קבוצת כדורגל, רואה חשבון תרד ליגה מהמקום האחרון ולא באשמתם! אי אפשר לבנות ככה קבוצה לליגה ב'. רחמים על המאמן שלומי גולנזר שאין לו הרבה מה לעשות, השחקנים של רואה חשבון בטח יקראו את זה ויגידו לעצמם שאני מבלבל את המוח, אבל הנה אני מודיע לכם, לכל השחקנים אם לא תרדו ליגה מהמקום האחרון אני בא לכל אחד ואחד מכם ומצדיע לו. אין שום סיכוי שהחוג הזה ישרוד בליגה ב' למרות הניצחון השבוע. רואה חשבון בסגל הנוכחי זו קבוצת אמצע טבלה בליגה ג'.

חשוב לי לציין שעמית קמחזי, עומרי כהן, נופר, בר, ליאב ובעיקר יונתן פרידמן הם שחקנים ששווים יותר ממקום אחרון, וכתם ירידה לליגה ג' שללא ספק ילווה אותם בתום העונה.

הוסף תגובה
תגובות
  1. גאון אורן כל מילה בסלע (טל 02-10-2017, 12:27)
    רק שמשון כפר קאסם
  2. אור יהודה הקבוצה הכי טובה רק חבל שאין לה מגרש ביתי כרגע (adir 02-10-2017, 13:10)
  3. הזוי (דני 02-10-2017, 15:18)
    תגיד לי אתה איך אתה יכול להגיד על עמישב את מה שכתבת ששחקנים שאתה מייצג היו בקבוצה ועמישב שחררו אותם
  4. סתום (אתה 02-10-2017, 15:23)
    אתה סתום אולי השחקנים שלך לא מגיעים לאימונים בגלל זה לא אכפת לך ביתר לקחה אותו בושה לכדורגל
  5. שחקן ברוח תל אביב (אורדן 02-10-2017, 15:32)
    תבוא ללחוץ לנו את היד בסוף העונה ☺️
  6. קצת עובדות (אמיר 02-10-2017, 16:17)
    השנה שתי קבוצות יורדות ליגה ישירות ומקומות 13-14 בלבד בפלייאוף תחתון , תעשה שיעורי בית , לפני שאתה מפרסם כתבה .
  7. עמישב (גיא 02-10-2017, 16:53)
    עם מאמן שבנה את הקבוצה הזו ואתה שותף לביזיון הזה יטמבל( עם השחקנים שהבאת לו ימטומטם)
  8. אדם סרסור ולא אחמד סרסור (אוהד שועאע 02-10-2017, 17:10)
  9. חבל על השטויות שכתבת (אחד שמכיר את הליגה 02-10-2017, 18:09)
    אין ספק שאתה נמצא בלעיגות הנמוכות כבר לא מעט זמן ושמך הולך לפניך [לטוב ולרע] אני באמת מאחל לך המון הצלחה בתפקיד שלקחת על עצמך כסוכן שחקנים אבל בקשר לתחזיות שלך רק אומר לך שמחכים לך כמה כובעים בצלחת אז שיהיה לך בתאבון .
  10. מכרת לוקשים לכפר קאסם (מתעניין 02-10-2017, 18:26)
    אז היא תעלה ליגה? אור יהודה ב30% תקציב עושה להם קונצרט כבר פעמיים. תשמור את הכתבה ותאכל את הכובע.
  11. למר אורן יחזקאל (רחביה 02-10-2017, 19:18)
    היית שחקן מצוין אך הכתבות שלך מנותקות מהמציאות ועושות לך נזק אם ברצונך לקדם שחקנים שאותם אתה מייצג.
  12. למר אורן יחזקאל (רחביה 02-10-2017, 19:18)
    היית שחקן מצוין אך הכתבות שלך מנותקות מהמציאות ועושות לך נזק אם ברצונך לקדם שחקנים שאותם אתה מייצג.
  13. אור יהודה עולה בהליכה ואולי שמשון תא תדגדג אותה (עמוס 02-10-2017, 21:03)
  14. קודם תראה (שאול 02-10-2017, 21:35)
    קודם לפני שאתה אומר אור יהודה לא תעלה ליגה האיתה צריך להיות במשחק של הגביע שניצחנו 3 אחד האיתה אומר אחרת בנתיים אנחנו נותנים תצוגה הכי טובה בליגה בלי השמצות
  15. גועל נפש (שמעון 02-10-2017, 22:06)
    מה קרה אורן יחזאקל חסר לך כסף אז הלכת לכפר קסם תתביש אתה צריך להיות אחד משלנו אתה עירקי אתה צריך ללכת אם אור יהודה קבוצה בלי תקציב אבל אם נשמה לא חשוב אנחנו נדבר בסוף הליגה אחי
  16. גועל נפש (שמעון 02-10-2017, 22:06)
    מה קרה אורן יחזאקל חסר לך כסף אז הלכת לכפר קסם תתביש אתה צריך להיות אחד משלנו אתה עירקי אתה צריך ללכת אם אור יהודה קבוצה בלי תקציב אבל אם נשמה לא חשוב אנחנו נדבר בסוף הליגה אחי
  17. אור יהודה תככנונו להפסד (לזרוס בדם 05-10-2017, 11:06)
    אור יהודה חלשה מחר הניצחון שלנו
  18. שועאע כפר קאסם (בדיר 14-10-2017, 18:50)
    תהיה אפתעה העונה