האם הסוכן של חן ידען עצר לו את ההתקדמות?

דעה: על פי מקורות שהגיעו לאתר גולר, חן ידען הקשר המוכשר היה יכול לשחק בחצי מקבוצות הליגה הלאומית לאחר הפלייאוף אשתקד עם טבריה, אבל הכוונה של סוכנו, ככל הנראה הביאה אותו למבחנים באשקלון ולהיות מוצע להרבה קבוצות שבסוף לא הציעו לו חוזה שווה, ובעיקר החזירה אותו לליגה א'. האם הסוכן "הרס" לחן את ההתקדמות? האם שווה לקחת סוכן ולהתייעץ איתו כשכל מה שהוא מחפש זה את הכסף? שווה מחשבה..

  • על ידי: אלי שבת
  • 05-08-2017
  • 17:18

זהירות: "הגרושניקים". תופעת סוכני השחקנים תפסה תאוצה במיוחד בשנים האחרונות, אם בעבר הלא רחוק הכרנו מספר מצומצם של סוכני שחקנים מובילים בתחום, כאלה שמילה שלהם הייתה "ברזל" ובעלת משקל אצל המאמנים הבכירים ובעלי המועדונים, אני מדבר על שמות כמו פיני זהבי, דודו דהאן, ג'קי דהן, אבי נימני, דדה חדד האחים קצב ואפילו עידו קרן וישראל אברג'יל מהדור הדש... הרי שהיום אנו עדים לתופעת "הסוכנים החדשים", אלה שאני מכנה אותם "גרושניקים", אותם אלה שמתיימרים להיות סוכני שחקנים, למרות שאין להם שום סמכות ולא כל תעודה או הכשרה לעסוק בתחום. 

 

השיטה היא בדרך כלל דומה לכולם, הם מצליחים לשכנע שחקנים מליגות נמוכות לתת להם לגיטימציה בלעדית מול הקבוצות, תוך פיזור שיברי שקרים וחצאי אמת לאוויר, לפעמים הם גם מצליחים להשיג חוזה, אבל כאשר הם לא מצליחים הם גורמים נזק בלתי הפיך לשחקן. ואני מכוון במיוחד לשחקנים הצעירים, אלו בעלי הכישרון, שרק צריכים את הבמה הנכונה על מנת להציג את היכולות שלהם בליגה גבוהה, אלו חייבים להיזהר מאותם "גרושניקים" שהמילה שלהם במועדונים משתי הליגות הבכירות שוויה כקליפת השום - ובמהלך הניסיונות שלהם להשיג חוזה מציעים את השחקן לכל קבוצה שרק תהיה מוכנה לענות לטלפון. 

 

חן ידען, חייב לקחת את נושא ההתקדמות לידיים שלו ולא להסתמך על עצות של סוכנים....(צילום: רמי גרידיש)

 

לשחקן הם מספרים שהעיסקה תפורה, וכל שנותר זה להגיע ולחתום, כאשר בפועל, אין ממש בדברים, ומסתבר שהשחקן מתבקש לעבור כמה ימי התרשמות, שזה בסדר, אבל חשוב לשים את הדברים על דיוקם ולמנוע עוגמת נפש מהשחקן, שמעמדו נפגע לאחר שלא הסכים להתאמן, והדברים יוצאים החוצה כאילו שהשחקן לא הרשים. מקרה בולט להמחשה, קרה במהלך החודש וחצי האחרונים, בעניינו של שחקן טבריה חן ידען.

 

שחקן כישרוני לכל הדעות בן 23, עם כל הסיבות הנכונות לעשות את קפיצת המדרגה המתבקשת, לאחר עונה פנטסטית בליגה א' צפון, סחב את עירוני טבריה עד לגמר הפלייאוף מול כפר קאסם, בגמר כבש שער נהדר אך לצערו זה לא הספיק לטבריה, שהפסידה בסופו של דבר ונשארה בליגה א', באותו זמן, ידען הפך לשם הכי חם בעונת המלפפונים, והיה ברור לכולם שהגיע זמנו לליגות הגבוהות, כבר באותו היום קיבל השחקן פניה מקבוצה לאומית להגיע כשחקן הרכש הראשון ובסכום נאה לכל הדעות, אני לא אומר שמיד היה עליו לקפוץ על המציאה, וזה בסדר לבדוק את כל האופציות שהיו על השולחן והיו לא מעט! פה נכנס המימד של ה-"סוכן". אין לי צל של ספק שאם ידען היה מבין את המשמעיות, של החלטות לא נכונות, בזמן ובגיל קריטי, שבו הוא נמצא, הוא לבטח לא היה מפקיר את גורלו אצל אחד מה-"גרושניקים" עליהם אני מדבר, אבל בתמימותו התפשר על דמויי סוכנים מפוקפקים לכאורה, שנראה היה שמה שהניע אותם, זה רק הקופון שהם ציפו לגזור ולא טובתו המקצועית של השחקן. אותם סוכנים העבירו איתו חודש חובבני עד שערורייתי, שבמהלכו הרגיש לא פעם שמספרים לו סיפורים ובפועל לא קורה כלום.

 

פה נאלץ השחקן לקבל החלטה אמיצה ובחר לתת עוד עונה בקבוצת צמרת בליגה א', והיו לו הצעות מכל קבוצות הצמרת בשני המחוזות, ליהנות משכר בהרבה יותר גדול מאשר בליגה הלאומית ולהוכיח את יכולתו שוב, רק שהפעם המון עיניים יעקבו אחריו עד לינואר והסוכן הבא שלו יהיה רק מהשורה הראשונה, כזה שמסתכל לעבר העתיד ולא לעבר העשירי לחודש. אותו סוכן, ברוב חוצפתו, לאחר שהבין שחן חתם באיכסל, שאל את השחקן למה חתמת שם? אם היית מחכה הייתי יכול לגזור קופון מהעיסקה הזאת. פה רואים בבירור שהסוכן שלא הביא את העסקה ולא היה קשור אליה רצה אך ורק בטותבתו ובקופון שלו האישי.

 

שחקנים יקרים, תבינו, לא כל מי שהחליט ביום בהיר שהוא סוכן שחקנים, הוא באמת כזה. היו זהירים, אל תפקירו את עתידכם המקצועי והכלכלי בידיי אחד מ"הגרושניקים", ישנם כאלה סוכנים שבאמת יודעים את העבודה ומאוד מנוסים, שעושים עבודה נהדרת, עם רזומה לא קטן של חוזים ארוכי תווך לשחקנים צעירים בקבוצות המובילות של הכדורגל הישראלי, עם מבט אל העתיד.

 

שיהיה בהצלחה!

 

***טור זה הינו טור דיעה בלבד ואין להתייחס אליו מעבר לכזה

חן ידען, האם בגלל סוכנו הוא לא התקדם? צילום: רמי גרידיש)

הוסף תגובה
תגובות
  1. אנשים מתפתים לכסף (רק כסף 05-08-2017, 17:56)
  2. סתם בלוף (א 05-08-2017, 18:07)
    הבעיה היא קודם כל שמאמנם מפחדים לקחת את השחקנים הטובים מליגה א ללא קשר לסוכני השחקנים בעיה בתפיסה . דבר נוסף זה שאין סוכן אחד שלא חושב על כסף כולל כל השמות בכתבה . אני חושב שמאמנם מליגה לאומית וליגת העל לא מספיק מגיעים לראות משחקים בליגה א " יותר קל לקחת שחקן זר מחול או שחקן שאין לו מספרים אבל שיחק בליגת העל או בליגה לאומית " . רק באנגליה קבוצה יכולה לקחת שחקן מליגה 5 ולשלם לו כסף פה בארץ עושים טובה לשחקן מליגה א והשחקן חותם על שכר של 3000 שקל בחודש בושה ובגלל זה אותם שחקנים חוזרים לליגה א. בקיצור כדורגל בלוף .
  3. חנן פדידה * (שחקן 05-08-2017, 18:32)
  4. אסולין אסולין אסולין (אסולין 06-08-2017, 01:21)