עונת המשחקים 2016/2017 הסתיימה לה, אך כעת החלו משחקי רדיפת המשכורות

אתר "גולר" שוב עוזר לשחקנים בליגות הנמוכות! עו"ד אוהד כהן, בין עורכיה דין היחידים בארץ שחווה על בשרו את מוסר התשלומים של הליגות הנמוכות, מייעץ לשחקני הליגות הנמוכות כיצד להתמודד עם אי תשלום שכר לאחר תום העונה, ובפרט כיצד לערוך הסכם בתחילתה של עונת משחקים חדשה

  • על ידי: אוהד כהן
  • 23-06-2017
  • 17:28

בניגוד לליגת העל והליגה הלאומית בכדורגל שמוגדרות כליגות מקצועניות ופועל יוצא מכך, כי במסגרתן פועלת הרשות לבקרת התקציבים, המצב בליגות הנמוכות בכל הנושא למוסר תשלומים, חוזי התקשרות, ושמירה על הזכויות המגיעות לשחקנים/עובדים נמצאת בדכי רע.

 

האינטרס המובהק של המשלמים בתחום הכדורגל הוא לגרום לשחקנים להאמין כי אינם שווי זכויות לעובדים רגילים במשק. הדבר הזה חמור ושגוי מיסודו. הלנת שכר הינה עבירה על החוק לא משנה באיזו ליגה מדובר או באיזה סכום. אסור לשחקנים לוותר על כספים שמגיעים להםף כי המציאות היא שיש דרכים רבות לגבות את החוב, דרכים שאינם יקרות ובעלות סיכויים גבוהים להצלחה. 

 

להלן מספר דרכים אפשריות לפעולה:

1. התאחדות לכדורגל - ניתן לפנות לגוף זה ומרבית הסכסוכים מסתיימים בפשרה על דרך הבוררות.

2. לשכת הוצאה לפועל - במידה ומדובר בחוזה חתום בכתב ניתן לפנות ישירות ללשכה ולהתחיל לפעול באמצעותה לגביית החוב.

3. בית משפט לענייני עבודה - הגשת תביעה בבית המשפט הינה דרך אפקטיבית ביותר כיוון שהתביעה מוגשת בתוספת הוצאות והפרשים, דבר אשר מעלה חשש אצל הקבוצה החייבת לשלם בסופו של דבר תשלום גבוה בהרבה יותר. גם כאן מרבית הסכסוכים מסתיימים בפשרה.

 

מהי הדרך היעילה ביותר לגביית החוב?

אין דרך יעילה ביותר, כל הדרכים יעילות ומניסיוני כולם בסוף משלמים. יש צורך בבדיקה מקיפה של כל מקרה לגופו והתאמת ההליך המתאים ביותר עבורה.

 

האם יש לך טיפים לשחקנים על מנת שיהיה להם קל יותר בגביית החוב בבוא היום?

יש לי טיפ מאוד חשוב והוא להחתים את העמותה עצמה על החוזה עם הח.פ/ע.ר שלה. ברגע שהח.פ/ ע.ר חתומים על גבי החוזה, הדבר מאפשר לעורך דין לפנות ישירות להוצאה לפועל ובכך להבטיח את התשלום בלי קשר למתרחש בקבוצה. אם אין ח.פ/ע.ר, עורך הדין יאלץ לפנות להתאחדות לכדורגל בזריזות האפשרית על מנת לבקש פסק בוררות טרם רישום הקבוצה לעונה הבאה (בדרך כלל באמצע חודש אוגוסט).

 

טיפ נוסף הוא להקפיד על חתימה על טופס 101 וקבלת תלושי השכר בפועל במהלך העונה. החתימה על הטפסים הללו מאפשרת לעורך דין פנייה לגביית הכסף גם במקרה של התפרקות העמותה ישירות מהמוסד לביטוח לאומי.

 

טיפ נוסף הוא להבחין בין מציאות החוק לבין טענות שונות ומשונות של קבוצות שכל מטרתן דחיית תשלומים לשחקנים. במקרים רבים הקבוצות ממציאות לעצמן חוקים הנוגדים את החוק במדינת ישראל ולכן אין להם שום תחולה. יש לשים לב כי לא דוחים את התשלום על מנת למשוך זמן, דבר היכול לפגוע משמעותית בשחקן. המלצה שלי לפנות בהקדם האפשרי להתחלת הליך וכתב התראה לקבוצה.

 

לא לכל שחקן יש עורך דין ולכן בפועל לא הרבה חותמים על חוזים מול הקבוצה, האם יש פתרון לכך?

הפתרון הטוב ביותר הוא לפנות לעורך דין טרם חתימת החוזה לצורך ניסוח הסכם בכתב אשר יגן על השחקן מפני אי נעימויות עתידיות. אסור לשחקנים לזלזל בעצמם ובזמנם, השחקנים משקיעים רבות במשחק ובקבוצה ומהווים עובדים לכל דבר. ניסוח הסכם הוא הדבר היחיד החשוב שעליהם לדאוג על מנת לדאוג לעצמם.

 

כיצד ניתן לתבוע חוזה שהוסכם בעל פה בלבד?

חוזה בעל פה הינו חוזה לכל דבר. גם אם נכרת הסכם בעל פה אני מציע לכל שחקן לתעד כל תקבול כסף שקיבל במהלך העונה ולהקליט את השיחה ואת הסיכומים, דברים אלו יעזרו בהוכחת קיומו של החוזה שזה המכשול העיקרי בדרך לגביית החוב.

 

לסיכום, לצערי לא קיים גוף מיוחד ואחיד לעזרה בנושא עבור השחקנים, אף על פי שמספר השחקנים בליגות הנמוכות גבוה מאוד ויש בכך צורך. אני מקווה שבעתיד ימצא פתרון לבעייתיות הזו, ויוסדר גוף מיוחד מקביל לבקרה התקציבית של הליגות המקצועניות.

 

 

עו"ד אוהד כהן. שחקני הליגות הנמוכות יכולים ליהנות משירותיו.

 

עו"ד אוהד כהן הינו מומחה לדיני ספורט, מייצג שחקנים רבים הן בשלב סגירת ההסכם עם הקבוצה והן בהליכי בוררות. ראו – https://www.ocohenlaw.com/

https://www.facebook.com/ohadcohenadv

 

***יש לכם שאלות לעו"ד אוהד כהן?  צרו קשר במייל של אתר גולר:  http://goler1000@walla.com

בכל הליך משפטי או אחר מומלץ לפנות לעו"ד להתייעצות ולהמשך הטיפול.

הוסף תגובה
תגובות
  1. מקצוען אמיתי! תותח (טיקר 23-06-2017, 19:07)
  2. יופי של כתבה (שחקן ליגה ב 23-06-2017, 19:11)
    כל השנים ויתרתי בסוף שנה לקבוצות די נמאס!! רק לתבוע רק ככה לומדים אנשים
  3. ניהול תקין זה חשוב . (אסף בוכניק 23-06-2017, 19:47)
    כמה נכון , ניהול תקין והתעניינות של השחקן עצמו בכל הנעשה עם מה צריך להיות משולם ומעוגן כחוק זה חשוב מאוד , אוהד כהן שאפו על המקצועיות .
  4. מקצוען אמיתי, כל מילה ומילה אמת לא לפחד לתבוע!! (שחקן ליגה א' 23-06-2017, 20:21)
    נעזרתי כבר בשירותיו של עו״ד אוהד כהן בעבר למול קבוצה בליגה א׳, רדפתי אחרי הקבוצה במשך חודשים ארוכים. לאחר טיפול של אוהד תוך חודש קיבלתי את מלוא כספי!!!
  5. עורך דין (סרוסי 23-06-2017, 21:51)
    עורך דין מצוין
  6. סרוסי (בטחח 23-06-2017, 21:52)
    עורך דין מצוין זמין בכול שעות היום אני אישית נהנתי משירותיו
  7. הפועל אדומים אשדוד הנוכלים (טוני 24-06-2017, 00:17)
    עבדו עלינו בעיניים הבטיחו לנו כסף בסוף קיבלנו אבנים ,בושההשל מועדון לא להתקרב
  8. גאון בתחום (שחקן בליגה 24-06-2017, 10:21)
    הוציא לי את כול הכסף... ממליץ בחום..