ביטוח חובה במסגרת רישום קבוצה בהתאחדות לכדורגל

מהו ביטוח חובה? מתי ניתן לתבוע את הביטוח? מה עושים אם שחקן נפצע ורוצה לתבוע, אך מאידך לא רוצה לפגוע בקבוצה שלו? ומהם הסכומים שמגיעים לכם עבור תביעות על פציעות מסוימות. עו"ד אסף כהן עוזר לכם למצוא תשובות

  • על ידי: עו"ד אסף כהן
  • 19-02-2016
  • 10:23

מהו ביטוח כדורגלנים? מתי ישנה תחולה לביטוח? את מי תובעים ומהם הסכומים שבהם? אם כן ובהמשך ישיר למאמרנו הקודם, כאשר שחקן נפגע/ נפצע במסגרת קבוצתו הוא זכאי לפיצוי כספי וזאת מכוח פוליסת ביטוח תאונות אישיות אשר כל קבוצה מחוייבת לה במסגרת רישומה  במוסד ההתאחדות לכדורגל.

 

מהו ביטוח כדורגלנים/תאונות אישיות? 
ביטוח תאונות אישיות נעשה ע"י הקבוצות במסגרת שני ארגונים עיקריים , הראשון הינו "מרכז הפועל" והשני הינו "מרכז מכבי" , כל קבוצה ובחירתה שלה , ישנם כמה חברות ביטוח אשר מבטחות את הקבוצות אשר המרכזיות שבהן הינן "הראל חברה לביטוח" ו-"איילון חברה לביטוח".


מתי ניתן לתבוע את חברת הביטוח?
אם כן חשוב לציין כי לא כל פציעה במסגרת אימון/משחק מקנה לשחקן עילה לתביעה כנגד חברת הביטוח, על רגל אחת אומר כי בכדי "לקנות" זכות אשר תאפשר לתבוע את חברת הביטוח על הפגיעה להיות ממשית וברוב המקרים תגרום למצב בו השחקן מושבת מאימונים וממשחקים לתקופה מסויימת. זיכרו, לא כל פציעה מזכה בתביעה כנגד חברת הביטוח בפוליסות אלו!

 

עו"ד אסף כהן


את מי תובעים?
שאלה זו עולה אצל הרבה מלקוחותינו, אתן סיטואציה בה שחקן נפצע במהלך אימון/משחק וקרע את המינסקוס בברכו. שחקן זה גדל במועדון, אוהב את המועדון ולא רוצה לפגוע כלל במועדון. יתרה מכך, המועדון ממשיך לשלם לשחקן את משכורתו על אף שהשחקן אינו משחק או מתאמן. שחקן זה מגיע אל משרדינו ומעוניין בפיצוי, אך כזה שלא יפגע בקבוצה. שימו לב, כאשר שחקן תובע את חברת הביטוח של הקבוצה, השחקן אינו תובע את הקבוצה באופן אישי והקבוצה לא ניזוקה כלל מתביעה זו (פרט לפרמיית שחקנים שעולה מעט לשנה הבאה) הקבוצות משלמות אלפי שקלים בכל שנה בכדי לבטח את השחקנים וכי זהו תנאי אחד מבין רבים לרישומה של הקבוצה במוסד ההתאחדות לכדורגל, לכן אל חשש לתבוע! אם נפצעתם, מגיע לכם פיצוי!

 

מהם סכומי הביטוח?
פרמיית הביטוח שנעשית ע"י הקבוצות בד"כ זהות בסכומיהם וכי כוללות מרכיבים שונים של פיצויים, לדוגמא כיסוי טיפולי פיזיותרפיה ושיקום עד סך של 9,560 ש"ח, כיסוי על טיפולי שיניים (הכוונה היא כמובן לא לטיפול שורש אלא לטיפול הנובע מפציעה) עד סכום מסויים, כיסוי על ימי אי כושר (ימי מחלה מהרופא) ועוד.. המרכיב העיקרי של תביעות אלו הינו מרכיב אחוזי הנכות שנגרמו לשחקן כתוצאה מהתאונה, בקצרה אומר כי סכום הביטוח המירבי עומד על 287,000 ש"ח ל-100% נכות , על כן ובהתאם לכך עו"ד המבין בתחום ידע להעריך בחוות דעת מסודרת את אחוזי הנכות המתאימים בכדי לקבל את סכום הפיצויי המקסימלי בגין הפציעה. 
                                                                                                  
 בברכה עו"ד כהן אסף. 
משרדינו מתמחה בתביעות נזקי גוף ספורטאים.          
טל- 072-2128686. מייל assaf2886@gmail.com    

עו"ד אסף כהן, העו"ד שמתמחה בתביעות נזקי גוף ספורטאים.

הוסף תגובה
תגובות