עמרי כהן: "מאמין שיש לי עוד כמה שנים טובות בכדורגל"

עמרי כהן אחד הבלמים הטובים בליגות הנמוכות חזר אחרי פציעה קשה לעונה מצוינת בה הוליך את אור יהודה למקום הרביעי בטבלה (ליגה ב' דרום א'), ומסכם את העונה ואת התכניות שלו להמשך הדרך

  • על ידי: מערכת גולר
  • 24-07-2016
  • 09:23

עמרי כהן נחשב במשך שנים רבות לאחד הבלמים הטובים ביותר והחביבים ביותר בליגות הנמוכות. לפני כשנתיים הקים עמרי את שמשון תל אביב מחדש אבל סבל מפציעה קשה שהצריכה ניתוח והאבחנה הייתה שכנראה עליו לסיים את הקריירה. עמרי לא ויתר ולאחר עבודה קשה ומאומצת, חזר לכר הדשא והיה אחד השחקנים המצטיינים באור יהודה ובליגה בכלל.

 

עמרי, לפני כשנה עברת פציעה קשה מאוד ברגל, מה גרם לך לא לוותר ולחזור בכושר מצוין לעונה הקודמת?

"מי שמכיר אותי יודע שאני מקצוען ברמה הגבוהה ביותר. אחת התכונות הטובות שלי היא שאני לעולם לא מוותר ומרים ידיים. לצערי עברתי בגיל מאוחר את הפציעה הקשה והרצינית ביותר בקריירה שלי כשהשריר הארבע ראשי שלי פשוט נתלש מגיד הברך. שיחקתי עם רגל אחת במשך חצי עונה בשמשון תל אביב אותה הקמתי מחדש, אבל בפעם הראשונה בחיי הפציעה הכריעה אותי ונאלצתי לעבור ניתוח לא קל עם אחוזי הצלחה נמוכים ביותר".

עמרי המשיך וסיפר על תהליך השיקום אותו עבר: "כבר מהיום הראשון שחזרתי הביתה מבית החולים ירדתי לחדר כושר ובמשך חודשיים התאמנתי ככל יכולתי עם רגל מקובעת בחדר כושר והליכות עם סד וקביים. לאחר מכן חזרתי לליגת החופים וה'פוצ'יוולי' שעזרו לי מאוד לחזק את רגלי הפצועה ורק חיכיתי להצעות שאיחרו להגיע".

 

לאחר פציעה קשה עמרי כהן חזר במלוא המרץ (לירן דורף)

 

אז איך נוצר החיבור עם אור יהודה ?

"למעשה בקיץ הקודם ובעיקר בעקבות הפציעה לא קיבלתי הצעות בפעם הראשונה בחיי חוץ מהצעה אחת דווקא מליגה א', הצעה שלא כל כך התאימה לי מבחינת עבודה והמרחק. ישבתי בבית התאמנתי קשה וחיכיתי לטלפון המיוחל.  צחי שרון השוער וחברי הטוב חתם באור יהודה והציע להם אותי. במהלך שהותי בחו"ל קיבלתי טלפון מיעקב טל שהאמין בי ורצה לצרף אותי לקבוצה ולא היססתי לרגע ואפילו קיצרתי את חופשתי על מנת לחזור לאימונים".

עמרי הוסיף ואמר: "לקח לי קצת זמן לחזור לכושר ליכולת ולרגש עם הדשא והכדור אבל מהר מאוד נכנסתי מחדש לעניינים. אור יהודה היה המקום המושלם בשבילי לבצע קאמבק. הרבה חברה צעירים שהיו צריכים את המנהיגות שלי במגרש ומחוצה לו. אימונים ברמה הגבוהה ביותר ושקט תעשייתי מצד ההנהלה. צוות האימון בראשות יעקב טל, אריק שביט ויאיר אילוז העבירו לנו אימונים ברמה הגבוהה ביותר שניתן והציג סטנדרטים גבוהים לקבוצה ולשחקנים. החיבור עם הקבוצה ובמיוחד עם יעקב טל המאמן היה מושלם בשבילי ואני חושב שעשיתי את עבודתי במגרש בצורה הטובה ביותר שניתן".

 

איך תסכם את העונה של אור יהודה ושלך בכלל ?

"אור יהודה בנתה בעונה שעברה קבוצה חדשה לגמרי ולקח לנו זמן עד שהתחברנו. אחרי פתיחה טובה בא חודש של משבר אבל תמיד האמנתי שמקומנו בצמרת, ובאמת לאחר המשבר בא רצף מדהים של 15 משחקים ללא הפסד, ניצחונות מדהימים ומרשימים עד שהבטחנו את מקומנו בפלייאוף העליון, אך לצערי במשחק הראשון של הפלייאוף הפסדנו לכפר קאסם. אבל אם להיות מציאותיים לא היינו מספיק טובים כדי לעלות ליגה בעונה שעברה, אך אני חושב שהפתענו רבים בכך שהגענו למקום הרביעי ולפלייאוף העליון אחרי שנים רבות שאור יהודה ניצלה ברגע האחרון מירידת ליגה".

ואיך תסכם את השנה שלך?

"אני חושב שהייתה לי עונה טובה מאוד ואף יותר. הגנת אור יהודה הייתה השלישית בטיבה בליגה ואני חושב שיש לי חלק בזה. שמרתי על יציבות לאורך כל העונה ועשיתי את התפקיד שלי בצורה הטובה ביותר שיכולתי כדי לספק את הצוות המקצועי, את חבריי לקבוצה ואת אוהדי אור יהודה שחזרו למגרשים השנה".

 

עמרי כהן לאחר אחד הניצחונות החשובים במדי אור יהודה (איתן ידגר)

 

מה התכניות שלך לעונה הקרובה? אתה ממשיך באור יהודה?

"יש לי מספר הצעות ביניהן גם להמשיך באור יהודה שמכוונת השנה לעלייה ואני צריך לשבת עם עצמי טוב ולחשוב למצוא את ההצעה שהכי מתאימה לי מבחינה מקצועית וכלכלית. אני תמיד שואף לשחק בקבוצה שיש לה שאיפות גבוהות וגם השנה אני אשמח לשחק בקבוצה שתתמודד על עלייה ואוכל לתרום לה. אני עדיין מלא תשוקה, רצון, יכולת וכושר גופני כדי להוביל קבוצה לרמות הגבוהות בליגה ואני אשמח לחבור לקבוצה שהחיבור ביננו יהיה הדדי".

 

מה אתה עושה בימים אלו ואיך אתה שומר על כושר כל כך גבוה בגיל שלך ?

"כמו כל שנה אני משחק בליגת הכדורגל חופים ובליגת ה'פוצ'יוולי' בארץ ובאירופה. בליגת החופים אני משחק בקבוצת יניב חולון שנקראת על שמו של שחקן העבר חיים ירמיהו ז"ל. כמו כן אני שחקן מקצועני ויושב ראש התאחדות משחק ה'פוצ'יוולי' בישראל ובקיץ  זה אנחנו הופכים להתאחדות רשמית לכל דבר ומפתחים את הספורט המדהים הזה ועורכים טורנירים רבים בישראל ואפילו שולחים קבוצה שתייצג את ישראל במשחקי הראווה באולימפיאדה".

עמרי הוסיף ונתן עוד מידע על ליגת ה'פוצ'יוולי': "אני אישית  ממשיך לשחק בטורנירים בישראל ובקרוב מאוד אני יוצא למסע אירופאי לייצג את ישראל במגוון טורנירים ואליפויות אירופה ועולם, אני מקווה לזכות באחד מהמקומות הראשונים כמו בשנה שעברה ולהביא כבוד וגאווה למדינה ולמשחק

אין ספק שחלק גדול מכוחי ומכושרי הגבוה נובע מזה שאני גם בחודשי הקיץ מתאמן קשה, שלוש פעמים ביום, ונמצא במסגרות תחרותיות שגורמים לי לשמור על כושר להתאמן יותר קשה ולהמשיך להתקדם ולהשתפר גם בגילי".

 

עוד כמה שנים עמרי כהן ימשיך להתרוצץ במגרשי הליגות הנמוכות ?

"כל עוד יש לי רצון, תשוקה, רעב בלתי נגמר, כושר גופני ויכולת גבוה אני אמשיך לשחק. ברגע שאני כבר לא אהנה ולא אתפרנס מזה כנראה שהגיע הזמן לעבור הלאה. אבל מאמין שיש לי עוד כמה שנים טובות על כר הדשא ואני אשמח לרשום עוד עליית ליגה אחת או אולי יותר לפני שאעבור הלאה אבל בינתיים תמשיכו "לסבול" אותי במגרשים השונים".

צילום: לירן דורף

הוסף תגובה
תגובות
  1. כל הכבוד (ינקו 24-07-2016, 10:08)
    שחקן טוב בהצלחה לך ולקבוצה תישאר העונה עולים ליגה עושים מתקן חדש עים רכש
  2. עולים ליגה (ינקו 24-07-2016, 13:45)
    מברוק לאור יהודה הגיע הזמן לעלות ליגה א מתקן חדש רכש טוב וקדימה למשימה מברוק א
  3. לאור יהודה אחלה אצטדיון וחרא משטח עקום עם עליות ומרדות ודשא מת לא מתאים אפילו לליגה ב' (שישקו 24-07-2016, 16:50)
    קבוצה שרוצה לעלות ואתם בהחלט טובים ויכולים לעלות צריכה כר דשא נורמלי ללא שקעים גאיות קרחות ועשבים כדי שתהיה אפשרות לתת פס נורמלי שיגיע למטרה חבל שבמתקן כזה טוב יחסית לליגה נמוכה לא מסדרים את האדמה והדשא הגמורים.
  4. בחור מדהים ומסור (יוסי 25-07-2016, 00:23)
    לוקה מאוד בטכניקה וזאת בעיה קשה