סיכום הסיבוב הראשון בליגה א׳ צפון

שנת 2022 בפתח וגם הסיבוב הראשון הסתיים בליגה א׳ דרום, ואין ספק שבשלב הזה של העונה יש לנו כבר תמונת מצב של הקבוצות. רגע לפני שיתחיל הסיבוב השני בליגה א׳ צפון, זה הזמן לסכם את הסיבוב, לבחור את הקבוצות שעשו סיבוב נהדר, השחקנים והמאמנים המצטיינים וגם את המאכזבים. הכל בסיכום שלפניכם

  • על ידי: לירן ביטון
  • 04-01-2022
  • 16:37

קבוצת הסיבוב (עירוני טבריה)

איזה קבוצה אדירה אמיר כהן ושמעון הדרי בנו בטבריה, אולי את אחד מהסגלים הכי מסקרנים שהיו פה בשנים האחרונות כשהמטרה ברורה והיא לסיים את העונה הנוכחית בעליית ליגה. ואם נודה על האמת, לא נראה לנו שיש קבוצה שתפריע לה, כי הליגה הזאת היא עירוני טבריה ועוד 17 קבוצות, וגם שאר הקבוצות שעשו סיבוב מצוין ונושפות בעורפה של טבריה לא בדיוק מצהירות על עלייה.

 

טבריה נבנתה בתקציב גבוה, ומשכה אליה את השמות הכי גדולים בליגה א׳ צפון , יחד עם מס׳ שמות ששיחקו בעבר בליגות הגבוהות ורשמה סיבוב מרשים מאוד. טבריה סוגרת את הסיבוב במקום הראשון בטבלה עם 34 נקודות ופותחת פער של 4 נקודות בצמרת, כשהיא רושמת 9 ניצחונות, 7 תוצאות תיקו והפסד אחד.

 

אמיר כהן עמד על הקווים מתפתיחת העונה ועשה שם עבודה נהדרת, ובצעד לא מובן יש לומר פוטר כשהקבוצה במקום הראשון. לפני מס׳ מחזורים הגיע אלירן חודדה ובינתיים המאזן שלו לא מרשים מספיק, ומאז הגעתו הקבוצה מציגה חוסר יציבות עם תבוסה בגביע, הפסד נוסף בליגה, תיקו וניצחון דחוק. נקווה שטבריה לא תהרוס לעצמה את מה שבנתה בסיבוב הראשון ותמשיך את הדרך לעליית ליגה גם בסיבוב השני.

 

האם טבריה תסיים את העונה בעליית ליגה? (צילום: עודד חסין|)

 

הפתעת הסיבוב (מכבי טמרה)

אחרי עונה נהדרת אשתקד בפתיחת העונה הנוכחית, לא היה ברור לנו אם מכבי טמרה בכלל תפתח את העונה עקב בעיות כלכליות, אבל בסופו של דבר טמרה רשמה סיבוב מרשים מאוד ואפשר להגיד מעל המצופה.

 

במועדון שמו למטרה בסה״כ להבטיח הישארות בליגה, והקבוצה ממוקמת בסיום הסיבוב במקום הרביעי עם 29 נקודות , כשהיא רושמת לאורך הסיבוב 8 ניצחונות, 5 תוצאות תיקו, ו4 הפסדים. טמרה היא הקבוצה שהנחילהה לעירוני טבריה החזקה את הפסדה הראשונה העונה בליגה. 

 

ואיך אפשר שלא לעשות עונה נהדרת כבסגל של הקבוצה יש שחקנים כמו לוהאב כיאל, חאלד חלאיילה שמכוונים על המגרש את השחקנים הצעירים והרעבים שעושים עבודה נהדרת על המגרש. מי שמנצח על כל ההצלחה הזאת הוא ללא ספק פטריסיו סייג, שלקח בשתי ידיים קבוצה שלא היה ברור לאן היא הולכת העונה ועשה פלאים. 

 

תפנית הסיבוב ( הפועל מגדל העמק)

מגדל העמק פתחה בצורה לא טובה את הסיבוב הראשון, ואף הספידו אותה מפתיחת העונה ועל פניו היה נראה שהיא עושה את הדרך הבטוחה לליגה ב׳, אבל למגדל העמק היה מאמן מצוין בדמותו של עומרי ביטון, שהצליח לייצב את השורות ולעזור לקבוצה לקחת נקודות חשובות.  

 

מגדל העמק מסיימת את הסיבוב הראשון במקום ה-13 עם 21 נקודות ורושמת 5 ניצחונות, 6 הפסדים ו6 תוצאות תיקו. אז נכון הקבוצה עדין לא בחוף מבטחים והכל צפוף שם למטה, אנחנו רק יכולים לקוות שמי שתפס את מקומו של ביטון על הקווים ידע לשמר את מה שנעשה בסיבוב הראשון. 

 

עומרי ביטון, עשה עבודה נהדרת במגדל העמק (צילום: חגאג ראחל)

 

אכזבת הסיבוב (מ.ס טירה, רובי שפירא)

מ.ס טירה בנתה העונה את אחד מהסגלים הכי מרשימים בליגה, כדי להמשיך את המטרה מהעונה הקודמת אחרי שפספסה עליית ליגה, אך משום מה הדברים לא התחברו וטירה לא הצליחה לעמוד במטרות שהיא הציבה לעצמה העונה. חיים סירוטקין פתא את העונה עם הקבוצה, אחריו הגיע חיים לוי שהחליט לעזוב ואז בא נועם שוהם שלקח על עצמו אתגר לא פשוט. 

 

טירה סבלה מחוסר חיבור, מכת פציעות של שחקנים משמעותיים ובעיקר חוסר מזל. אבל לטירה יש את עבד טיטי שאף פעם לא מרים ידיים והוא מבצע שינויים בהרכב, משחרר שחקנים ומחתים לא מעט חיזוקים משמעותיים, כשהמרשים מביניהם הוא שלום אדרי, שהגיע מליגת העל לקדנציה נוספת במדי טירה.

 

טירה מסיימת את הסיבוב הראשון במקום ה-8 עם 24 נקודות, ובטירה מאמינים שהקבוצה תהיה חלק ממאבקי העלייה בסיבוב השני. 

 

לא ברור מה קרה הסיבוב ברובי שפירא, אבל בטוח שקורה שם משהו לא טוב. רובי שפירא זה אחד המועדונים הכי מסקרנים בצפון, שבנה סגל מרשים מאוד במטרה להתמודד בחלק העליון של הטבלה.

 

אך לאורך כל הסיבוב הראשון הבעיות הכלכליות השפיעו משמעותית על הקבוצה, ולבסוף שחקנים בכירים שוחררו וגם אלעד בראון המאמן שמחובר למועדון החליט לשים את המפתחות וללכת.

 

רובי שפירא מסיימת את הסיבוב הראשון במקום ה-12 עם 21 נקודות, אבל ממחזור למחזור זה נראה לא טוב ולא מן הנמנע שהיא תתמודד על ירידת ליגה, ואנחנו רק נקווה בשביל המועדון הזה שהוא יצליח להתאושש בסיבוב השני. 

 

המצב ברובי שפירא גרם לאלעד בראון להתפטר (צילום: חגאג ראחל)

 

הגנת הסיבוב (הפועל בועיינה, עירוני טבריה)

בשקט בשקט ועם הרבה צניעות, הפועל בועיינה עושה עונה נהדרת מבחינתה מעל לציפיות והיא אחת מהקבוצות הכי אטרקטיביות בליגה, כשהיא מציגה את ההגנה הטובה ביותר של ליגה א׳ צפון בתום הסיבוב הראשון, כשהיא סופגת תשעה שערים בלבד.

 

סיפור הצלחה של בועיינה העונה עומד בעיקר בזכות ההגנה המרשימה של הקבוצה, ואם בבועיינה ידעו לשמר את היכולת ההגנתית בסיבוב השני ללא ספק מקומה מובטח בפלייאוף העליון. 

 

כדי לבנות קבוצה לעליית ליגה צריך לדאוג שכל החוליות יתפקדו כמו שצריך, ועירוני טבריה בעיקר מציגה את אחת מההגנות הטובות בליגה, כשהיא סופגת 11 שערים בלבד לאורך כל הסיבוב הראשון. עם אסף רז בשער, ושחקנים כמו אביתר ברק שגדל במכבי חיפה, ישראל ראש ששיחק ברמות הגבוהות, שרון לוי אחד מהבלמים הטובים בליגה. טבריה עושה מסע עלייה נהדר וזה הרבה בזכות ההגנה של הקבוצה. 

 

התקפת הסיבוב (מ.ס טירה)

למרות שבטירה מאוכזבים מהמקום שבו הקבוצה סיימה את הסיבוב הראשון, ולצד הביקורות על ההגנה החלשה. אחת מנקודות האור של הקבוצה היא ללא ספק ההתקפה של הקבוצה, שלפני המספרים עשתה עבודה נהדרת לאורך הסיבוב הראשון שנסגר עם 32 כיבושים.

 

מלך השערים של הקבוצה עד כה הוא ניר עזריה עם 7 כיבושים, בראא קאסם שכבש 5 שערים ליגה לאורך הסיבוב, אופיר טקיאר וויאם עמאש שכבשו שלושה שערים כל אחד מהם, ושחקנים נוספים. לקראת הסיבוב השני היא התחזקה בשחקנים מרשימים כמו: אנואר מוראד ושלום אדרי.

 

גם הרצליה וטבריה שמובילות את הטבלה מציגות חלק התקפי איכותי מאוד עם 29 כיבושים כל אחת מהן, כאשר לכל אחת מהקבוצות יש בסגל שחקני התקפה מרשימים מאוד שמשדרגים אותן משמעותית, ומובילים את הקבוצות לסיים את הסיבוב הראשון בחלק העליון של הטבלה.

 

שלום אדרי חוזר לטירה, וישדרג את הקבוצה בסיבוב השני (צילום: חגאג ראחל)

 

הנהלת הסיבוב (עירוני טבריה, הפועל הרצליה)

כדי שמועדון כדורגל יעשה עונה מוצלחת ושקטה, צריך שתהיה לו הנהלה טובה שנותנת תמיכה לצוות המקצועי ובעיקר שקט. טבריה עושה עונה חלומית , זאת אחרי שבעונה הקודמת הקבוצה הייתה רגל וחצי בליגה ב׳.

 

קבוצת דורות בראשותם של אריה קלמנזון ומיקי ביתן לקחו את הקבוצה בשתי ידיים, כאשר הם הצהירו כי הם רוצים לראות את הקבוצה מעיר הכנרת בסיום העונה הזאת בליגה הלאומית. הם העמידו תקציב גדול ביחס לליגה, נתנו את כל התנאים הנדרשים לקבוצה כדי להצליח ובעיקר העניקו הרבה שקט שאפו!

 

גם הנהלת הרצליה עושה עבודה נהדרת בראשותם של אלי ג'מיל וניר שטרית, שנותנים הרבה שקט ותמיכה לקבוצה והתוצאות לא איחרו לבוא. גם בפתיחת העונה כשהרצליה לא הרשימה, הצמד תמכו במאמן ארז בנודיס והעניקו לקבוצה את כל התנאים הטובים ביותר כדי להצליח. 

 

הכישלון של הסיבוב (הפועל איכסל)

מה קרה להפועל איכסל? זה נראה שכולם כבר מזמן שכחו שרק לפני עונה אחת הקבוצה הזאת הייתה בליגה הלאומית, ונראה שהקבוצה בכלל לא הופיעה לעונה הזאת וחבל!

 

בעבר איכסל עשתה עונות טובות בליגה א׳ צפון, ולכן גם הצליחה להעפיל לליגה הלאומית, אבל נראה שהעובדה שירדה לליגה א׳ כי לא הצליחה להעמיד התחייבויות כפי שנדרש ממנה, השפיע רבות על המועדון שסוגר את הסיבוב הראשון במקום האחרון בטבלה, מקום שממנו יורדים לליגה ב׳.

 

איכסל מסיימת את הסיבוב עם 16 נקודות בלבד, כאשר לאורך הסיבוב היא רשמה 5 ניצחונות, 11 הפסדים ותוצאת תיקו אחת. לאיכסל יש את ההגנה הגרוע בליגה, שספגה 35 שערים לאורך הסיבוב הראשון ואם באיכסל לא יתעוררו בסיבוב השני הקבוצה תרד ליגה עונה שנייה ברציפות. 

 

תגלית הסיבוב- מאמן (עומר לוינזון)

מה לא אמרו על נשר בתחילת העונה? שהיא הקבוצה הגרועה בליגה, שהיא יורדת בטוחה ולא הפסיקו להספיד אותה, אבל בנשר יש את עומר לוינזון, אחד מהמאמנים המוכשרים בליגה. לקבוצתו הייתה פתיחת עונה רעה מאוד, אבל לוינזון לקח את הקבוצה בשתי ידיים והוביל אותה לשיפור משמעותי מאוד.

 

בנשר יש לא מעט שחקנים צעירים ואיכותיים, היא משחקת כדורגל חיובי, ללא רגשי נחיתות ומסיימת את הסיבוב הראשון במקום ה-10 בטבלה עם 22 נקודות, לאחר שרשמה 6 ניצחונות, 4 הפסדים ו7 תוצאות תיקו, ובעיקר לא עשתה חיים קלים לליגה. אם נשר תמשיך באותה יכולת בסיבוב השני היא תבטיח הישארות לעונה נוספת ואולי תסיים את העונה במקום גבוה יותר. 

 

עומר לוינזון. תגלית הסיבוב הראשון (צילום: חגאג ראחל)

 

תגלית הסיבוב- שחקנים 

הסיבוב הראשון סיפק לנו הרבה עניין וגם כמה תגליות של שחקנים צעירים שפורחים בקבוצותיהם. לעירוני טבריה יש את אביתר ברק, קשר אחורי שגדל במכבי חיפה ויכול לתפקד גם כבלם. הוא הגיע בתחילת העונה כשיש שחקנים מנוסים יותר על העמדה שלו, והוכיח שמגיע לו קרדיט. 

 

לשנייה בטבלה הרצליה יש את יהב חיו חמו,שחקן כנף צעיר ומוכשר מאוד. הוא הספיק מתחילת העונה לכבוש שני שערים ועומד על כעשרה בישולים. גם המגן של טמרה טנוס בנא, שגדל בבני סכנין עושה עבודה נהדרת בהגנה, הוא מהיר וחזק ורושם סיבוב ראשון נהדר.

 

גם בעירוני נשר יש לא מעט תגליות, עמית בר בוגר מחלקת הנוער עושה עבודה נהדרת בחלק ההגנתי, והקשר ההתקפי יגל פרץ, טכני ומהיר מאוד ומרשים על המגרש.

 

יגל פרץ, תגלית העונה? מהכוכבים של עירוני נשר העונה. (צילום: חגאג ראחל) 

 

מאמן הסיבוב (ארז בנודיס)

איזה סיבוב ענק עשה ארז בנודיס עם הפועל הרצליה, ולחשוב שבתחילת העונה הקבוצה דשדשה ולא היה ברור לאן מועדות פנייה. בשקט ועם הרבה צניעות, בנודיס בנה את אחת הקבוצות האטרקטיביות בליגה, לא בתקציב גדול אבל עם הרבה החלטות נכונות כאשר ההחתמות שעשה העונה התאימו לקבוצה כמו כפפה ליד. בנודיס מוכיח כל פעם מחדש שהוא אחד מהמאמנים הטובים בליגה א׳.

 

הרצליה היא בין הקבוצות היחידות שבאמת נושפת בעורפה של עירוני טבריה, והיא מסיימת את הסיבוב הראשון במקום השני בטבלה עם 30 נקודות, כאשר טבריה נמצאת בפער של ארבע נקודות מהרצליה. לאורך כל הסיבוב הרצליה רשמה 9 ניצחונות, 3 תוצאות תיקו ו5 הפסדים, וההצלחה של הרצליה היא בזכות המאמן המוערך בנודיס.

 

אם הרצליה תהיה חכמה היא תתחזק במקומות הנכונים במהלך חלון ההעברות של ינואר, ותתמודד חזק בצמרת. 

 

ארז בנודיס, מאמן הסיבוב רושם סיבוב ראשון נהדר עם הרצליה (צילום: חגאג ראחל)

 

נבחרת הסיבוב:

שחקני הסיבוב:  עידן דוד ואופיר מזרחי

 

שוער:

ולדימיר ליבשיץ (הפועל בועיינה)

ההגנה הכי טובה בליגה צריך גם שוער טוב, וולדימיר ליבשיץ עושה עבודה נהדרת בין קורות השער של בועיינה והוא בורג מרכזי בהצלחת הקבוצה העונה.

 

הגנה:

ישראל ראש (עירוני טבריה)

ראש הוא נכס לעירוני טבריה העונה, בשקט ועם הרבה צניעות הוא מביא איתו את כל הניסיון שלו למגרש, מנהיג את ההגנה של טבריה ומהווה נכס חשוב במסע העלייה שלה. 

 

ישראל ראש, בורג מרכזי בהגנת טבריה (צילום: עודד חסין)

 

עבד חמודה (הפועל בועיינה)

איזה בלם מוכשר יש להפועל בועיינה, עבד חמודה שעושה עבודה נהדרת במרכז ההגנה של הקבוצה ומוביל את ההגנה הטובה בליגה. חמודה נחשב לבלם טכני ומהיר מאוד, שנועל את ההגנה ומציג הרבה ביטחון על המגרש.

 

איימן עלי (טייבה)

מגנה הימני של טייבה, רושם עונה אישית נהדרת ופורח במדי קבוצתו. הוא מציג יכולת נהדרת גם בהגנה וגם בהתקפה, כשהוא מסיים את הסיבוב הראשון עם ארבעה כיבושים ולא מעט בישולים.

 

קישור:

אופיר מזרחי (עירוני טבריה)

ההחתמה הטובה ביותר שטבריה עשתה העונה היא ללא ספק אופיר מזרחי, איזה שחקן כמה איכות ואיזה כיייף לראות שחקן כזה בליגה א׳. מזרחי שדרג משמעותית את טבריה, והוא בורג מרכזי בהצלחתה כשהוא סוגר את הסיבוב הראשון עם 8 שערים בכל המסגרות.

 

שחקן הסיבוב אופיר מזרחי (צילום: עודד חסין)

 

עבד מוראג׳ן (הפועל כאוכב)

מורג׳אן הוא ללא ספק אחד הקשרים הכי טובים בליגה א׳ צפון, והוא השחקן הכי בולט של כאוכב בעונות האחרונות. הוא סוגר סיבוב ראשון נהדר עם עשרה כיבושים בכל המסגרות.

 

חן ידען (רובי שפירא) 

רובי שפירא אומנם רושמת סיבוב ראשון מאכזב, אבל אחת מהנקודות האור של הקבוצה הוא ללא ספק חן ידען, שרושם עונה אישית נהדרת לצד הבעיות הכלכליות הוא כובש 7 שערים חשובים בכל המסגרות, ומציג יכולת טובה על המגרש. 

 

מחמוד עבאס (בני פרדיס)

פרדיס פתחה את העונה בצורה מדשדשת ואף סומנה כיורדת הבטוחה. מי ששדרג משמעותית את הקבוצה וגרם לה להתאושש מעט, הוא אחד הקשרים הטובים בליגה מחמוד עבאס, שרק משתבח מעונה לעונה. עבאס עושה עבודה נהדרת בפרדיס כמאמן שחקן, ואם פרדיס תישאר בליגה זה יהיה הרבה בזכותו.

 

האס של פרדיס, מחמוד עבאס עושה עבודה נהדרת על המגרש (צילום: מוחמד אמארה)

 

חאלד חלאיילה (מכבי טמרה)

איזה כייף לראות ששחקן כמו חאלד חלאיילה עדין מככב על המגרש, ולמרות גילו הוא רק משתבח עם השנים. חלאיילה שחקן מנוסה מאוד ששיחק ברמות הגבוהות מביא איתו את הניסיון שלו, משמש כמנהיג על המגרש ומכוון את השחקנים הצעירים בטמרה.

 

התקפה: 

עידן דוד (הפועל הרצליה)

מלך השערים של הליגה עידן דוד, רושם בסיבוב הראשון 11 כיבושים והוא אחראי על נקודות חשובות שקבוצתו לקחה העונה. דוד הוא מסוג השחקנים שכל מועדון כדורגל צריך, הוא מחוייב, מציג יכולת טובה וגם יודע לספק מספרים.

 

עידן דוד, שחקן הסיבוב מנהיג את הרצליה על המגרש (צילום: יח״צ)

 

באסל שעבאן (מכבי צור שלום/אתא)

החלוץ המוכשר של צור שלום נותן על על המגרש וגם כובש שערים. את הסיבוב הראשון הוא מסיים עם לא פחות מתשעה שערים בכל המסגרות, מטריד רבות את הגנת הקבוצות והביא נקודות חשובות לקבוצתו.

 

הוסף תגובה
תגובות
  1. למה?כי עלו על הבלוף של אמיר כהן (הנהלת הסיבוב טבריה! 04-01-2022, 19:34)
    איפה יש עוד קבוצה בעולם שמפטרת מאמן שהקבוצה שלו מקום ראשון? איפה יש הנהלה שפה אחד כל השחקנים החליטו!! ועשו תקדים שיעיפו את אמיר כהן!!! זאת קבוצה בריאה
  2. שוער פרדיס (מחמד 04-01-2022, 19:52)
    איך דוד בן לולו לא שוער הסיבוב? שמר בקבוצה שספגה הרבה גולים על רשת נקייה 6 פעמים ושוער המחזור 4 פעמים יכלתם לתת לו זה לא מכבד
  3. אין קבוצת הסיבוב אולי אכזבת הסיבוב (אמיר 04-01-2022, 20:38)
    טבריה אכזבת הסיבוב. עם סגל ותקציב כזה לאור חולשת הליגה היו צריכים להיות 20 הפרש בדיחה
  4. אמיר כהן (מיקוש 04-01-2022, 21:29)
    הסיכום על טבריה נכתב עי....אמיר כהן מחובר ומקושר לעיתונאים טחחן.מוניפולטור.בטבריה הוא לא יאמן יותר זה ברור לכולםםםםם
  5. תודה רבה . (יוחאי 04-01-2022, 21:46)
    עומרי ביטון המאמן הטוב בליגה א ׳ ! כבר אמרנו לא ?
  6. אתם רק מדברים (אוהד 05-01-2022, 06:27)
    כול היום מדברים על אבריה כול השחקנים שם כבר שבעים לא רעב לא נלחמים חא רעבים תפסיקו כבר להגיד טבריה עולה בקלות זה חא נכון יש קבוצות טובות