קריאת השכמה : על מעמד המאמן בליגה א' צפון

טור דעה : עוד בטרם סיום הסיבוב הראשון בליגה א' צפון, לא פחות מ-17 מאמנים עזבו או הועזבו וכרגע נראה שהיד עוד נטויה. בעונה בה ארבע קבוצות ינשרו לליגה ב', נראה שכמעט כל קבוצות הליגה איבדו כיוון ודרך. חייבים לעצור את זה לפני שנגיע למספרים אסטרונומיים

  • על ידי: אורי בבליקי
  • 23-12-2021
  • 19:56

טור דעה : מה משותף להפועל הרצליה, הפועל כפר כנא ועירוני נשר? הן הקבוצות היחידות בליגה א' צפון שהחלו את הקיץ עם מאמן שעדיין נשאר בתפקיד. כמו שזה נראה העונה בליגה א' צפון, גם בנודיס, פאיד חסון ועומר לוינזון לא יכולים לנוח על זרי הדפנה כשהם רואים מה מתחולל בליגה. לא פחות מ-17 מאמנים הספיקו להיפרד מהקבוצות שלהם, חלק מסיבות מקצועיות וחלק גדול מידי ממה שנקרא - סיבות אישיות.

 

ואלה שמות, מוריס אוזן, מומו ניסטל ונזי עודה עזבו את תפקידם עוד טרם המחזור הראשון, אמיר כהן פוטר מטבריה על אף שהוביל את טבריה לפסגה וללא הפסדי ליגה, עודד קוטר, שהוביל את כאוכב אשתקד להישגים, כשל מקצועית ופוטר, מ.ס טירה של טיטי כבר נפרדה מחיים סירוטקין וחיים לוי, הישאם זועבי עזב וחזר, עיסא נוג'ידאת בחר לעזוב את טייבה לאחר שהובס מול רובי שפירא, עומרי ביטון  התפטר ממגדל העמק לאחר עימות מתוקשר עם אחיו של קפטן הקבוצה, קובי דנינו נפרד מצור שלום בעקבות תוצאות מאכזבות, חנא פרהוד ומומו ניסטל לא שרדו בזלפה, אדהם זועבי נפרד מפרדיס לאחר שנים במערכת, נביל אבו הלאל לא היה שבע רצון מסגל שחקניו בערערה ועזב, מוחמד עוודי ובאקה כבר לא ביחד לאחר שהמאמן נפרד מסיבות אישיות וחוסאם אבו סלאח הצעיר כבר לא באיכסל.

 

חיים סירוטקין. מ.ס טירה כבר נפרדה משני מאמנים. (צילום : חגאג רחאל)

 

מדובר בנתון מטורף לחלוטין ונראה שהיד קלה על ההדק . בעונה כל כך לחוצה בה כל קבוצה כמעט יכולה למצוא עצמה מועמדת ראשית לירידה, נראה שהמאמנים וההנהלות פשוט איבדו את הראש ואת הדרך.כולם חייבים לזכור שמדובר בעונה ארוכה בה קודם כל חייבים לשמור על יציבות וביטחון. קבוצות ממהרות מידי לייצר ''זעזוע' וברוב המקרים זה לא מייצר תוצאות.

 

קחו לדוגמה את העולה החדשה עירוני נשר. הקבוצה פתחה את העונה בצורה רעה מאוד שכללה הפסדים בדקות הסיום ושסימנו את נשר כמועמדת ראשית לירידה. במקום לוותר על עומר לוינזון הצעיר, הנהלת הקבוצה שידרה שקט תעשייתי, ביצעה שינויים נקודתיים בסגל השחקנים, נתנה גיבוי מלא למאמן והתוצאות הגיעו בהתאם - נשר ולוינזון חיברו ניצחונות וכרגע היא קבוצה שאף אחת לא רוצה לפגוש.

 

עומר לוינזון קיבל שקט תעשייתי והביא תוצאות (צילום : חגאג רחאל)

 

ומנגד, אפשר לראות שהקבוצות שביצעו את הזעזוע לא מתרוממות, מ.ס טירה החליפה שני מאמנים נכון לכרגע היא מתקשה לייצר תוצאות ויציבות, צור שלום וזלפה גם כן מתקשה לברוח מהתחתית.

 

לסיכום, המשוואה ברורה מתמיד, ראשם של המאמנים הוא הכי קל והכי זמין, אבל זה לא בהכרח מה שהקבוצות צריכות תמיד, כדי להצליח צריך לתת גם את התנאים והשקט, בטח שרוב הסגלים העונה מתבססים על שחקנים צעירים שעושים את צעדיהם הראשונים בבוגרים. ומילה למאמנים, זו חוכמה קטנה מאוד לברוח שקצת קשה אבל מאמנים גדולים נמדדים כשקשה, ומי שרוצה יום אחד לפרוץ לרמות הגבוהות יהיה חייב לדעת לעמוד בלחצים.

 

טור זה נכתב על דעתו הבלעדית של הכתב.

אמיר כהן פוטר מטבריה על אף שהוביל את הקבוצה לפסגה (צילום : עודד חסין)

הוסף תגובה
תגובות
  1. אמיר כהן פנוי (מיקוש 23-12-2021, 20:50)
    רבותי אמיר כהן פנוי קחו אותו לפרק את הקבוצה הבאה בליגה כולנו יודעים שמי שעומד מאחורי הטור הזה זה אמיר עצמו... תחבולן.טחחן ואלוף ישראל בפירוק קבוצות לגורמים. אנו הטבריינים מבקשים ממך אמיר רד מטבריה ואל תזכיר על דל שפתייך את טבריה יותר תיתבייש!!!
  2. מזלזלים באטלגנצייה של אוהדי טבריה? (טבריה אימפרייה 23-12-2021, 20:58)
    מס 1 אתה איש חכם כנראה.
  3. טמרה (אחמד 23-12-2021, 21:50)
    אמיר את לא קשור לכדורגל לא תחפש מה לעשות במקום ....
  4. אמיר (אלי 23-12-2021, 23:04)
    אמיר כהן כל דבר טוב אתה הורס אתה וכדורגל רחוקים
  5. שלומי אוחנה (כתבה נכונה 24-12-2021, 00:05)
    במגזר מפטרים ללא תנאי. אמיר כהן לא היה צריך להיות מפוטר עשה את העבודה שמעון הדרי חפר לו מומו ניסטל שהצליח בזלפה ולא מובן למה .המאמן הצעיר עומרי ביטון לדעתי אחד המאמנים הכי טובים בליגה א׳. עודד קוטר מדהים יחזור לאמן רק קבוצת צמרת וקובי דנינו אם לא היה רברבן היה מזמן מצליח כי יש לו המון כדורגל
  6. מאיר אמזלג מגיב סדרתי (מאיר אמזלג 24-12-2021, 06:44)
    מאיר אמיר כבר הבין שאתה עומד אחרי כל התגובות. ככה זה טברייני משועממם שגר ברמת גן ואין לו עבודה. המתנפחים התפנצרו חחח. אמיר לא סופר אותך. כותב: טברייני שחושב שעשו עוול לאמיר אנשים כמוך. צדק תרדוף צדק
  7. הדרי חייב ללכת הביתה (בן חמו 24-12-2021, 07:17)
    ברגע שמאמן שמוגדר מנהל מקצועי מפטר מאמן במקום הראשון וללא הפסדים. הוא הראשון ללכת.
  8. אולטרס טבריה (גילה 24-12-2021, 07:18)
    אמיר מאמן מצוין. היה מה שהיה עם הדרי וזה אחרינו. אמיר אל תתייחס למאיר אמזלג. הר והר לא נפגשים אוהבים
  9. תתרום לנזקקים יותר טוב (למיקי ביתן 24-12-2021, 07:20)
    הדרי שחט לך את הכיס וזה לא הסוף תמשיך להקשיב לו
  10. פח אשפה ירוק (השכן 24-12-2021, 10:00)
    זה רק אומר ,שמי-שמנהל את הקבוצות ,הם עסקנים גרידים טמעים, שחושבים רק הכיס שלהם, ואין להם זיקה לספורט ,על אל שהם היו שחני כדורגל. בד"כ, הם כלבי השמירה של ראשי ערים ומועצות בעירייה
  11. אמיר כהן פנוי (מיקוש 24-12-2021, 10:07)
    לכל קבוצות הליגה אמיר כהן פנוי .השיעמום עלה לו לראש קחו אותו בגרושים לאמן.אלוף הפירוקים ושימו לב לתגובה 6 שאמיר כתב