הצעד הראשון ללאומית: טירה ניצחה את ריינה

לאחר שרשמה עונה סדירה יוצאת מן הכלל והוכיחה שהיא הקבוצה הטובה ביותר בשתי המחוזות, החבורה של חיים סירוטקין פתחה את משחקי הפלייאוף ברגל ימין כשגברה 0-2 על בני ריינה, שהרבתה להחמיץ ונענשה. ראול גרשומוב (67) ודור מלכה המחליף (87) כבשו והשאירו את הנקודות בטירה. חיים סירוטקין: ''היה קשה לנשום מרוב לחץ.'' אדהם האדיה: ''ביטלנו את טירה, מסתכל קדימה ליום שלישי.''

  • על ידי: אורי בבליקי
  • 17-04-2021
  • 10:28

מ.ס טירה אירחה את בני ריינה למשחק ליגה במסגרת המחזור הראשון של משחקי הפלייאוף על הכרטיס לליגה הלאומית. שתי הקבוצות הגיעו למאני טיים אחרי עונה סדירה מאתגרת, כשטירה הוכיחה שהיא הקבוצה הטובה ביותר בשתי המחוזות והבטיחה עלייה מוקדמת. יחד עם זאת היא לא הרשימה בשלושת משחקיה האחרונים, וככל הנראה זוהי ירידת מתח לצורך עלייה, כשהקבוצה כבר הבטיחה את מקומה בפלייאוף והמשחקים לא היו חשובים גם לא הנקודות שהתאפסו עם פתיחת הפלייאוף. מנגד, ריינה עברה כמה תהפוכות במהלך הסדירה כשעיסא נוג'ידאת הוחלף באדהם האדיה שהוביל את ריינה לפלייאוף.

 

לקראת משחק הפלייאוף הראשון טירה ערכה שינוי בין קורות השער, לאור העובדה שהשוער אסף רז נפצע ומחלים מפציעה, בטירה החליטו לא לסכן את השוער המנוסה ולתת לו לנוח. מי שתפס את מקומו הוא דודו בן לולו הצעיר. 

 

פתיחת המשחק היה מהוססת מאוד ושתי הקבוצות מיעטו להגיע למצבים במחצית הראשונה. בדקה ה-17 ניר עזריה היה קרוב לכבוש, אך פספס את המסגרת בכמה סנטימטרים. עשר דקות לשריקת המחצית ריינה הגיעה למצב הבקעה ראשון, ריף מסיקה בעט טוב מכ-20 מטרים, אך דודו בן לולו הצעיר הגיב יפה. בדקה ה-40 השוער הצעיר שוב הרשים כשעצר את אמיר אבו ניל במצב של גול בטוח. מחצית נהדרת לבן לולו.

 

שרון לוי מול מתנאל טדסה (צילום : חגאג רחאל)

 

ריינה פתחה בסערה את המחצית השניה כששלחה הרבה שחקנים קדימה וחיפשה את היתרון, בדקה ה-55 סלים עמאש הרים יפה לאשרף רבאח שהתמהמה ואיבד את הכדור. חמש דקות מאוחר יותר ריף מסיקה השתלט על כדור קרן בתוך הרחבה , אך בעט גבוה.

 

הקבוצות באו אגרסיביות למפגש (צילום : חגאג רחאל)

 

ריינה הגיעה ליותר מצבים והרבה להחמיץ, ובניגוד למהלך המשחק, דווקא טירה הייתה זו שעלתה ליתרון. בדקה ה-67 כדור קרן של מתנאל טדסה פגש את ראשו של ראול גרשומוב שניצל תרדמת בהגנת ריינה, נגח פנימה וקבע 1-0 טירה.

 

טירה חגגה שער חשוב (צילום : חגאג רחאל)

 

לאחר השער ריינה המשיכה ללחוץ והגיעה לכמה מצבים קורצים, ריף מסיקה השאיר כדור גדול לסלים עמאש שממרחק קטן פספס את הכדור, בדקה ה-80 שאקר סאקר בעט חלש לידיים של השוער הצעיר.

 

מוחמד מחאג'נה נוגח בכדור (צילום : חגאג רחאל)

 

בדקות הסיום נראה שריינה התעייפה וטירה הייתה חכמה וניצלה זאת. בדקה ה-87 טירה הכפילה! כובש השער ראול גרשומוב קיבל כדור, מצא את עידו גונן בין החורים, האחרון רשם בישול אדיר לאחר שהניח את הכדור נהדר לדור מלכה שעלה כמחליף, ואפשר לו לגלגל אותו בעדינות לרשת ריינה. עד לשריקת הסיום עידו גונן רשם דקות מצוינות כשכמעט הגדיל את ההיתרון עבור טירה, גם מתנאל טדסה ניסה לכבוש ונעצר.  המשחק הסתיים בתוצאה 0-2 למ.ס טירה שפתחה ברגל ימין את משחקי הפלייאוף.

 

שחקני ריינה מאוכזבים בסיום (צילום : חגאג רחאל)

 

אחד המצטיינים של טירה הוא השוער הצעיר דודו בן לולו שרשם הופעה נהדרת בשער! בשלישי הקרוב טירוף הפלייאוף העליון ממשיך! בני ריינה תארח את מכבי טמרה וטירה תארח את הפועל כאוכב החזקה.

 

חיים סירוטקין בסיום : ''היה משחק פלייאוף טיפוסי והיה קשה לנשום מרוב מתח. ידענו שיש חשיבות אדירה בניצחון במחזור הראשון ואני שמח שעשינו את זה. מגיעה מילה טובה לריינה שהייתה מצוינת, זה מעצים את גודל הניצחון. נקווה שהניצחון ייתן ביטחון לשחקנים לקראת המשחק הבא.  

 

מאמנה של טירה התייחס לשוערו הצעיר, דוד בן לולו : ''מאוד שמח על ההופעה שלו היום, הוא קטף את המחמאות בצדק ובזכות ואני שולח לו המון תודה.''

 

אדהם האדיה בסיום : ''עד לדקה ה-70 היריבה לא הייתה קיימת, באנו לידי ביטוי וביטלנו את היריבה החזקה ומנענו מהם ליצור מצבים. ספגנו ממצב נייח, זה קורה, ריינה נתנה משחק טוב, היה חסר לנו ריכוז בהתקפה. אני מסתכל קדימה, יש עוד חמישה משחקים והרבה נקודות בקופה.''

טירה רשמה ניצחון חשוב בפלייאוף (צילום : מחסאן נסאר)

הוסף תגובה
תגובות
  1. "ביטלנו והפסדנו" המערך החדש של האדייה (סעיד מטירה 17-04-2021, 13:10)
    ביטלנו והפסדנו . ???? , פעם ראשונה שומע ניתוח כזה , אולי אפשר ללמד אותו בבתי ספר לכדורגל ????????
  2. טירה ריינה (סמיר מטר 17-04-2021, 13:38)
    האדיה כנראה היה במשחק אחר . במחצית הראשונה פספס עזריה את השער בסנטימטרים . אחרי 15 דקות רן רול פספס את הכדור בשנים מטר מבשער . דטסה לבד מול השוער פסםס . גנון עם הזדמנות מצויינת שפוספסה . שאלתי אלייך האדיה ; איך בטלתם את טירה ?
  3. עמאשה ועייאשה (אוהד הקבוצה 19-04-2021, 05:03)
    פגשתי אותם במהלך אימוני הקבוצה מ.ס. טירה ובמהלך המשחקים . איזה שחקנים איגואסטים . עמאשה עדיין חושב א