תחזית ליגה א׳ צפון מחזור ה-15: לירן ביטון מארחת את יובל שטרית

ליגה א׳ צפון ממשיכה להפתיע ולייצר דרמות, ולמרות שטירה וכואכב כבר הבטיחו את מקומן בפלייאוף מחכה לנו מחזור מסקרן במיוחד. השבוע החלטתי לארח את יובל שטרית, מאמנה לשעבר של זלפה, וכעת מאמן הנוער של הפועל איכסל. יובל נחשב למאמן צעיר ומוכשר מאוד, שהעלה תוך שנתיים את הנוער של איכסל ואסי גלבוע ליגה. אומנם הדברים לא התחברו בזלפה, אך אין לי ספק שאנחנו נראה אותו שוב על הקווים בליגה א׳ ובליגות בכירות יותר. יובל חושב שכפר כנא והרצליה יסיימו בתיקו, ושטייבה תפתיע ותגבר על כואכב. שאר התחזית למשחקים ממתינה לכם בכתבה

  • על ידי: לירן ביטון
  • 24-03-2021
  • 08:29

 

התחזית:

 

בני פרדיס- מג׳דל כרום:

לירן: פרדיס היא אחת מהקבוצות הטובות העונה, והיא ממוקמת במקום הרביעי אבל מגיעה למשחק במומנטום לא טוב אחרי שני הפסדים רצופים לטירה וטמרה החזקות! מנגד, מג׳דל כרום המאכזבת קבורה עמוק בתחתית הטבלה עם 4 נקודות בלבד, ובסכנת ירידה מממשית ואחרי ארבעה מחזורים ללא ניצחון, אך במצב רוח מרומם לאחר תיקו עם הרצליה ומוכיחה שלמרות המיקום שלה היא יריבה עיקשת. אני אלך על תיקו.

 

יובל: פרדיס קבוצה טובה אשר לא מצליחה לשמור על יציבות בעונה הזו, מארחת את מג'דל כרום שנמצאת עם רגל וחצי בליגה ב'. לפרדיס גם הביתיות וגם האיכות, ולכן היא תנצח.

ֿ

הפועל כפר כנא- הפועל הרצליה:

לירן: משחק צמוד בין שתי הקבוצות שתופסות את המקום החמישי והשישי, כשהרצליה בהפרש של נקודה אחת מכפר כנא. החבורה של ואסים עבאס מגיעה אחרי שלושה מחזורים ללא ניצחון ובמומנטום לא טוב, אך לה יתרון הביתיות. מנגד הרצליה, פתחה לא טוב את העונה, אבל יש לה את מומו ניסטל שיצב את השורות והתוצאות לא איחרו לבוא והיא לא הפסידה כבר ארבעה מחזורים. אך הקבוצה עדין לא יציבה מספיק כשמצד אחד היא מתפוצצת על בועיינה , ובמחזור לאחר מכן עושה תיקו עם מג׳דל כרום נועלת הטבלה. שתי הקבוצות יבואו להילחם על המגרש במטרה לקחת נקודות, אבל אני צופה משחק שוויוני שיסתיים בתיקו.

 

יובל: שתי קבוצות שוות ברמתן ותעיד על כך גם הטבלה. כפר כנא עם יתרון ביתיות תפגוש מנגד את הרצליה של מומו ניסטל שלה ההגנה השנייה בטיבה בליגה. תיקו.

 

איך יסתיים המפגש בין כפר כנא להרצליה? (צילום: דן יידוב) 

 

 

מ.ס צעירי טייבה- הפועל כואב:

לירן: טייבה ממוקמת במקום הרביעי עם מאזן של 17 נקודות כמו יריבותיה הצמודות באקה השלישית ומגדל העמק החמישית, ומוכיחה שהיא יריבה שקשה לנצח. מנגד, בשקט בשקט ועם הרבה צניעות עודד קוטר הצליח לבנות בכאוכב תלכיד מנצח, ולהוביל אותו ישירות לפלייאוף בפער של 9 נקודות מריינה שבמקום השני ומגיע לו שאפו אדיר! הקבוצה כבר השיגה את מטרתה הראשונה בדרך לעלייה, וזה הזמן שלה להוריד עומס משחקני ההרכב המובילים וגם לשתף את שאר הסגל. אני לא מאמינה שכאוכב תוריד רגל מהגז, והיא תרצה לנצח במשחק הזה וגם במחזורים שאחרי שיהוו בשבילה הכנה מצוינת לפלייאוף. ניחוש שלי: כאוכב ניצחה בסיבוב הקודם, וגם עכשיו היא תרשום ניצחון. 

 

יובל: טייבה עם נצחון חשוב מבחינתה על זלפה במחזור האחרון, תארח את כאוכב שמבטיחה השבוע את השתתפותה בפלייאוף העלייה. (שאפו למאמן עודד קוטר שעם לא מעט שחקני בית אלמוניים  וקבוצה מאוד ממושמעת הגנתית מצליח להשיג כרטיס לפלייאוף העליה). כאוכב יוצאת לאחד המגרשים הקשים בליגה. אני צופה הפתעה וניצחון של טייבה. 

 

מכבי טמרה- עירוני טבריה:

לירן: טמרה נבנתה בתקציב גדול עם יומרות להגיע לפלייאוף, אך הדברים לא התחברו ואיזה מזל שהבינו את זה מהר וידעו לבצע זעזוע בזמן בעמדת המאמן. מאז הגעתו של אמיר כהן, טמרה נראית אחרת! הוא הצליח לייצב את הקבוצה, לעבוד איתה טקטית, לעשות הכנות נכונות לקראת כל יריבה והכי חשוב גם לקדם צעירים ומנצח את פרדיס. מנגד טבריה, עם סגל איכותי, אך בתקופה לא טובה והיא בטח לא תיכננה להיות במיקום הזה בשלב הזה של העונה. הקבוצה מעיר הכנרת עם חמישה מחזורים ללא ניצחון, ואחרי פרידה מהמאמן מוריס אוזן. מי שיתפוס את מקומו, הוא השחקן עידן ויצמן שקיבל כעת את המושכות ומכאן נאחל לו הרבה הצלחה! עידן שחקן מנוסה מאוד, שיכול להביא הרבה ערך מוסף לקבוצה ויהיה מעניין לראות אותו על הקווים. ניחוש שלי: יקח זמן לטבריה להתאושש, וזה יסתיים בניצחון קליל לאמיר כהן וטמרה.

 

יובל: אמיר כהן מייצב את השורות בטמרה ומנצח בפרדיס, בטבריה היו עסוקים השבוע בחילופי המאמנים. טמרה יודעת שאסור לה למעוד בכדי לעמוד במטרות ובבית היא בהחלט עדיפה וגם תנצח. 

 

עידן ויצמן יעמוד על הקווים לראשונה מול טמרה (צילום: מאור אלקסלסי) 

 

מכבי צור שלום- הפועל בועיינה:

לירן: צור שלום מעודדת אחרי ניצחון על טבריה החלשה, אך הקבוצה מאכזבת מפתיחת העונה מדשדשת בליגה, ונמצאת מקום אחד לפני אחרון. במועדון רוצים להתרחק מהתחתית הבוערת של הבית, ויכולים להתנחם בדבר אחד שיש להם מאמן מנוסה כמו חיים לוי שאני בטוחה שישאיר אותה בליגה. מנגד בועיינה השלישית בטבלה שחולמת על מקום בפלייאוף, ויש לה פיראס גנאים סגן מלך השערים של הליגה, שמציג יכולת הרבה מעל הליגה ולדעתי היא גם תנצח במשחק. 

 

יובל:צור שלום רוצה לברוח מהמקום אשר מוביל למבחנים, בועיינה ופארס גנאים (7 שערים ב4 משחקים) חזק במאבק על מיקום בפלייאוף העלייה, וגם תנצח במשחק.

 

מ.ס דבוריה- בני ערערה:

לירן: קרב תחתית לוהט במיוחד בבית ב׳, שתי הקבוצות מאכזבות מפתיחת העונה, ונכון לעכשיו נמצאות בחלק התחתון ומועמדות לירידת ליגה, כשדבוריה נמצאת בהפרש של נקודה אחת בלבד מערערה. למרות המיקום בטבלה דבוריה קבוצה עיקשת, ולא עושה חיים קלים לאף קבוצה. מנגד ערערה שקבורה עמוק בתחתית מגיעה אחרי מחזור חופשי, כשלפניו רשמה ארבעה מחזורים ללא ניצחון והיה לה מספיק זמן כדי להתאושש ולהתכונן למפגש הזה. שתי הקבוצות חייבות להתעורר ולקחת נקודות כדי להישאר בליגה. אך כיאה לקרב תחתית מהסוג הזה אני צופה תיקו מאופס ללא שערים. 

 

יובל: שתי קבוצות שמפתיחת העונה רוצות רק לשרוד בליגה. הקבוצה המפסידה במפגש הזה תהפוך להיות המועמדת העיקרית לירידה. יתרון קל לדבוריה במגרשה הביתי. תיקו.

 

 

האם ערערה תרשום ניצחון על דבוריה? (צילום: עודד חסין) 

 

הפועל מגדל העמק- בני זלפה:

לירן: איזה ניצחון מפתיע מגדל העמק רשמה במחזור האחרון על ריינה החזקה, ומדהים לראות את העבודה של עומרי ביטון שחוצב מים מן הסלע במגדל העמק, ועושה עבודה נפלאה בעונתו הראשון כמאמן בוגרים. זלפה ביצעה זעזוע בעמדת המאמן, ולא בטוח שזה הפתרון למצבה. היא כבר שבעה מחזורים ללא ניצחון וגם המאמן החדש חנא פרהוד לא מצליח עדין להביא לשינוי. זלפה סופגת המון והיא חייבת לשפר את ההגנה ולהתחיל לצבור נקודות אם היא רוצה לדבר על הישארות. ניחוש שלי: למגדל העמק יתרון הביתיות, והיא תמשיך את המומנטום החיובי ותרשום ניצחון עם כמה שערים. 

 

יובל: מגדל העמק עם לא מעט מזל ובעיקר עם לב גדול משיגה ניצחון הירואי על ריינה החזקה במחזור האחרון, בזלפה יודעים שחייבים לאגור נקודות דווקא בשבוע בו דבוריה וערערה נפגשות בינהן. הנקודות הרבה יותר חשובות לזלפה ולכן היא גם תהיה זו שתנצח.

 

האם מגדל העמק תמשיך את המומנטום החיובי? (צילום: חגאג ראחל) 

 

רובי שפירא חיפה-בני ריינה: 

לירן: ריינה נמצאת במקום השני מרחק של 9 נקודות מהמוליכה כאוכב, ועושה עונה נהדרת. למרות ההפסד המפתיע למגדל העמק. לריינה יש סגל טוב ואיכותי והמיקום שלה בטבלה לא משקר. מנגד רובי שפירא חיפה, קבוצה צעירה עם כמה שחקנים מנוסים, אך עדין מדשדשת בליגה ומגיעה למשחק אחרי הפסד לבאקה ולאקס אלעד בראון. ריינה רוצה לשמור על המקום השני ולחזור למסלול הניצחונות, ולדעתי היא גם תעשה זאת על חשבונה של רובי.

 

יובל: כל קבוצה שמגיעה למשחק נגד ריינה מגיעה במוטיבציית שיא. ריינה כמו תמיד תלויה בעיקר בעצמה אך חייבת להיות יותר מרוכזת בחלק הקדמי והמשחק גם יסתיים בניצחון שלה. 

הוסף תגובה
תגובות
  1. הרצליה חלשים בטוח מפסידים (הרצליה 24-03-2021, 13:12)