"מי שנתן את המקפצה לקריירה שלי זה יובל נעים, ובגללו הגעתי לאדומים"

כש "אדומים" אשדוד החליטו להחתים את הבלם המנוסה אבי מלכה, זו ללא ספק הייתה הצהרת כוונות של הקבוצה לעלות ליגה. לצד שחקנים כמו יוסי אסייג ואוהדי קדוסי, אשדוד האדומה הפכה לאחת מהקבוצות האטרקטיביות ביותר בליגה. מלכה שנחשב לאחד הבלמים הטובים, הגיע לאדומים בעקבות יובל נעים איתו שיתף פעולה בעבר, במטרה לחזק את החלק ההגנתי ולרשום עלייה

  • על ידי: לירן ביטון
  • 13-10-2020
  • 15:53

מלכה, אחת מההחתמות המרשימות שנרשמו באדומים העונה, גדל במחלקות הנוער של בית"ר באר שבע, ושיחק בקבוצות כמו בית"ר טובורק ומכבי הרצליה.בנוסף, הוא שיחק בהפועל אשקלון תחת יובל נעים, איתה הספיק לעלות ליגה וגם לרדת איתה ללאומית. אחרי עונה בקטמון, הבלם המנוסה החליט לפנות לאתגר חדש, לשתף פעולה עם מאמנו המוערך ולהצטרף לקבוצה שנבנתה העונה באדומים אשדוד, שהחליטה ללכת על כל קופה במטרה לעלות ליגה. "הגעתי לאדומים בעקבות יובל נעים, ידעתי שאחרי הזמן שלי בקטמון אני אצטרך לחפש בית חם וטוב בשביל לחזור לעצמי" אמר מלכה והוסיף: "היו לי הצעות מהליגה הלאומית, יכולתי להישאר, אבל תמיד אני הולך לפני התחושות שלי. אחרי השיחה עם יאיר ויובל, יחד עם האתגר של לעלות קבוצה ליגה החלטתי לרדת לליגה א'.

 

אבי ספר לנו על הקבוצה שנבנתה השנה באדומים..

"הספקתי להיות בסה"כ שלושה שבועות בקבוצה, הסגל עוד לא הושלם. הביאו שחקנים עם וותק וניסיון , שחקנים שעלו ליגה ומלמדים אותי דבר אחד או שניים אפילו בגיל שלי. ידעתי שלפני שיצאנו לסגר שהקבוצה עדין בבנייה, אבל תהיה קבוצה חזקה. כולנו מחכים לפתיחת הליגה כדי להתחיל את האתגר הזה"

 

בגלל הרצון של הקבוצה רוצה לעלות ליגה, יש התייחסות לאדומים כאל קבוצת "גלאקטיקוס", לפעמים זה עובד ומביא תוצאות לפעמים לא.

מה אתה חושב על זה?  

"גלאקטיקוס לא מדבר אלי! כי אם שחקנים שהם בעלי וותק וניסיון לא ירוצו על המגרש, לא יהיו תוצאות ושום דבר לא ילך. בסופו של דבר אנחנו יודעים למה באנו, ורצינו להתחיל את הליגה כדי להראות שהאדומים אשדוד כן רוצה ללכת גבוה ולעלות ליגה. הייתי בקבוצות בסגנון הזה, לפעמים זה הולך ולפעמים לא, בדיבורים זה לא ילך וצריך לעבוד על המגרש."

 

מלכה: " לא משנה איפה יובל נמצא, העבודה שלו בכל מקום היא אותו דבר" (צילום: דדי ברק)

 

מלכה, שיחק תחת יובל נעים במשך שלוש עונות בהפועל אשקלון, שירדה גם היא בעונה הקודמת לליגה א' דרום ותשחק בבית ב'. הבלם המנוסה מכיר מקרוב את פילוסופיית המשחק הידועה של יובל נעים, הם הספיקו לעלות ליגה עם אשקלון אבל גם לרשום יחד ירידה, וכעת כשתי עונות אחרי הם מתאחדים מחדש לשיתוף פעולה במטרה לעלות את האדומים לליגת המשנה.

 

"מה שטוב ביובל זה לא משנה איפה הוא נמצא, העבודה שלו בכל מקום היא אותו דבר" אמר מלכה והוסיף: " יובל אוהב את השחקנים שמתחברים לאופי שלו, כפי שכולם יודעים הוא לא מאמן קל יש לו דרישות גבוהות , ובגלל זה השנה הוא הביא הרבה שחקנים ששיחקו תחתיו ויודעים לאן הם באו. תמיד ידעתי שמי שנתן לי את המקפצה לקריירה שלי זה יובל נעים, ובגללו הגעתי לאדומים."

 

אז איך אתה שומר על כושר בתקופה הזאת?

"אני מתאמן, עושה ריצות מנסה לשמור על המשקל ולאכול נכון. אם היינו יודעים מה האופק לגבי החזרה המצב היה יותר טוב, אבל כרגע זה דורש ממני להתנהג בצורה הכי מקצוענית ולשמור על הגוף שלי כי אני לא ילד, ולשמחתי אני לא עוצר לשנייה כדי לחזור הכי חזק שיש."

 

השכר בליגה א' בשנים האחרונות  לא נופל מהליגה הלאומית, אתם מרגישים כשחקנים מנוסים שקופחתם בעקבות משבר הקורונה?

"אין ספק שליגה לאומית השתנתה ורמת השכר ירדה מאוד במיוחד לשחקנים הוותיקים, גם עכשיו עם הקורונה יש שחקנים וותיקים שלא מצאו את עצמם מבחינת שכר וירדו לליגה א'. גם לי היו בעבר חששות לרדת לליגה א', ורציתי להישאר בקבוצות הכי מקצועניות שיש. אם הייתי מסתכל במהלך הקריירה על כסף אז הייתי במקומות אחרים לגמרי, העדפתי ללכת אחרי אתגרים ומאמנים שאהבו אותי. אני לא מרגיש שירדתי לאדומים בגלל הכסף, היו לי הצעות דומות גם בקבוצות אחרות. אני יודע שאני כבר לא אתעשר מכדורגל, היה לי חיבור עם האדומים ואנחנו סה"כ רוצים להתפרנס יפה ולעשות את העבודה שלנו."

 

לסיום: "המצב לא פשוט, כולם חוששים מהקורונה שתהיה הידבקות ונשב בבית, שיסגרו אותנו או יעצרו אותנו. נצטרך לעבור את זה , ואני מקווה שמקבלי החלטות בממשלה וההתאחדות יבינו שליגה א' היא לא רחוקה מלהיות כמו ליגה לאומית, גם שם יש שחקנים שמתפרנסים לא רק מכדורגל, ואני מקווה שנחזור כמה שיותר מהר."

 

אבי מלכה רוצה לעלות ליגה עם האדומים (צילום: מדיה האדומים)

הוסף תגובה
תגובות
  1. צהוב (חיים 13-10-2020, 18:58)
    כמה אפשר ללקק בכתבה אחת חכה שלא תקבל משכורת ניראה איך תדבר
  2. אבי תעיף (אדום 14-10-2020, 07:06)
    אדון אבי מלכה אתה שחקן טוב אבל רק לשיטה של יובל בום !תעיף !תרחיק !זה לא גאווה לעשות כתבה כזו עם שיטת משחק כזו !
  3. אין ליגה (לצמי 14-10-2020, 09:54)
    איו כדורגל בכל הליגות בעונה הבאה זה בדוק הבריאות לפני הכול הכדורגל שולי לחלוטין תפסיקו לבלבל את המו