מ.ס דימונה מתכוננת לליגה א'

אחרי שרשמה עליה לליגה א' עם סיום הליגות, מ.ס דימונה ממשיכה בהכנות לעונה הבאה. הקבוצה ששמה למטרה להשאיר את הסגל מהעונה הקודמת, עדיין לא הגיעה עם השחקנים להסדר ועד כה לא עשתה החתמה משמעותית ותואמת את ליגה א' דרום החזקה. לקבוצה יעמוד תקציב של 1.2 מיליון, ויהיה מעניין לראות אם תצליח להעמיד קבוצה אטרקטיבית וראויה לליגה

  • על ידי: לירן ביטון
  • 14-06-2020
  • 08:38

מ.ס דימונה ממשיכה בהכנות לקראת פתיחת העונה בליגה א', שלרשותה יעמוד העונה תקציב של 1.2 מיליון ש"ח, ולפתיחת הליגה 600 אלף ש"ח. הקבוצה שמה למטרה להחתים את מרבית הסגל מהעונה הקודמת, אך טרם הגיעה להבנות עם השחקנים עקב חילוקי דעות כספיים. הנהלת הקבוצה שהייתה נתונה לחסדיו של ראש העיר מר בני ביטון שיעמיד תקציב ראוי לליגה א',  ניהלה מו"מ מול השחקנים יחד עם סגן ראש העיר ארמונד לנקרי, שאינו קשור לכדורגל ובא מטעם ראש העיר לנהל את הפן הכספי. הם הסבירו לשחקנים כי יהיה קיצוץ משמעותי בשכרם, מנגד השחקנים הגיעו בדרישות לא גבוהות ותואמות את המשכורות שקיבלו בעונה הקודמת, אך הם לא הגיעו לעמק השווה.

 

למרות הצמצום בתקציב עד כה מ.ס דימונה הייתה עסוקה בלהחתים שחקנים כדי להרחיב את הסגל בליגה א', במקום לבנות שלד קבוצתי ואח"כ להתעסק בהרחבתו, ולא ברור אם אלו השחקנים שיובילו את הקבוצה. עד כה הוחתמו: נועם דיעי ששיחק אשתקד בהכח עמידר רמת גן, סולימאן אבו כף הצעיר שממשיך לקדנציה נוספת במועדון, הקשר ההתקפי בן ה-20 רועי אללוף ששיחק בעונה הקודמת במ.ס באר שבע, השוער גל נבון שעלה עם הקבוצה ליגה ימשיך לעונה נוספת וישמש כשוער ראשון, השוער אפיק מדלסי שחזר לקדנציה נוספת במועדון ישמש כשוער שני וניב מלכה בן ה-18 ששיחק במדי ירוחם בעונה הקודמת. 

 

השוער גל נבון, יעמוד בין קורות הקבוצה גם בעונה הבאה (צילום: יח"צ)

 

למרות שבמועדון הספיקו להחתים כמה שחקנים, עד כה לא נעשה שום החתמה משמעותית שמתאימה לליגה א'. ובזמן שקבוצות אחרות בונות את עצמן לקראת העונה הבאה, בדימונה טרם הצליחו להגיע להסדר עם השחקנים מהעונה הקודמת שהפכו לשחקני בית בשנים האחרונות במועדון, ומקבלים הצעות מקבוצות אחרות. שמעון ביטון המאמן עם עבר בקבוצות בליגות הנמוכות כמו מרחבים וערד בשנים עברו, לא מכיר מקרוב את ליגה א' החזקה של השנים האחרונות, ומרבית ניסיונו מושתת על קבוצות נוער. הוא מכיר את מחלקות הנוער של הפועל באר שבע מקרוב, ומנסה להביא למועדון שחקנים עם פוטנציאל שגדלו בהפועל באר שבע, אך חסר להם דבר אחד והוא הניסיון רב השנים שיש לשחקנים בקבוצות אחרות בליגה, ואם לא יהיו לידם במגרש שחקנים כאלה דימונה עלולה להיות בשר תותחים בליגה א'.

 

הקשר ההתקפי הצעיר רועי אללוף, יצטרף לסגל של מ.ס דימונה (באדיבות מועדון ספורט דימונה)

 

שחקן מהעונה הקודמת של מ.ס דימונה בתגובה: "לא ברור אם אמשיך לשחק בקבוצה בעונה הבאה למרות שיש לי אהבה גדולה למועדון. אני מאוד מעריך את ההנהלה, אבל יש תחושה שהם לא מבינים לקראת מה הם באים, ליגה א' זה לא ליגה ב'."

שחקן נוסף שישב למו"מ עם ההנהלה: "הסכומים שהם מציעים לשחקנים הם אבסורדים, ואולי רק שחקנים צעירים בתחילת דרכם יסכימו לשחק בסכומים כאלה. מאוד הייתי רוצה להמשיך בקבוצה בעונה הבאה כי דימונה בשבילי זה בית, אבל הם יצטרכו לבוא לקראתנו."

 

לסיכום: מרבית האנשים שמנהלים את הקבוצה בדימונה לא מכירים את ליגה א' דרום שמתחזקת משנה לשנה ומושכת אליה שחקנים מהליגות הגבוהות יותר. מ.ס דימונה מנסה לעשות קיצוץ כספי משמעותי, אך זה יהיה בעוכריה אחרי שהשחקנים שהעלו אותה ליגה, התרגלו למשכורות גבוהות. יש חוסר יציבות בהחלטות ההנהלה במשא ומתן, תחילה הם הציעו סכומים מסוימים וללא נקודות, אחר כך פתחו את האופציות להוסיף נקודות לחוזים של שחקנים מסוימים. מ.ס דימונה משלמת על כך שלקבוצה אין מחלקת נוער מסודרת, והיא די רקובה מהשורש במשך שנים. קבוצת הנוער מאחדת שחקנים של שלוש קבוצות (נוער/נערים א'+ ב'), וגם השחקנים המקומיים הבודדים שעלו לבוגרים, לא מקבלים קרדיט בקבוצה שמפחדת לסמוך על שחקנים צעירים.

המועדון נשען על כך שיהיה קיצוץ רוחבי בכל קבוצות הליגה עקב משבר הקורונה, זה נכון, אך עדיין הקבוצות הגדולות שמכירות את הליגה מקרוב ימצאו את הדרך להגיע להסדר עם שחקנים, כדי להעמיד קבוצות ראויות. הבעיה הכי גדולה של דימונה היא המיקום הגיאוגרפי שלה, והיא תתקשה למצוא שחקנים ראויים לליגה א' שיגיעו לשחק בה, מלבד הסגל שהעלה אותה ליגה ופליטי מחלקות הנוער של הפועל באר שבע.

האם יצליחו לתקוע יתד בליגה בעונה הבאה? ימים יגידו. 

האם שחקני מ.ס דימונה מהעונה הקודמת ימשיכו בעונה הבאה? (דן בונבידה)

הוסף תגובה
תגובות
  1. דיי לבלבל את המוח (אלי 14-06-2020, 09:53)
    שהשחקנים ירדו לקרקע ויפנימו את המצב במדינה מי שרוצה לשחק בבקשה ומי שלא רוצה הדלת פתוחה לכול שחקן יש תחליף
  2. דימונה יורדת בטוחה (דימונה יורדת בטוחה 14-06-2020, 16:07)
    לא למדו מטעויות עבר
  3. בזבוז נוראי של כספי ציבור (אין בעיר מה לאכול ....בושה וחרפה 14-06-2020, 16:11)
  4. חבל על הקבוצה (חבל על הקבוצה 14-06-2020, 16:34)
    בתור אוהד כדורגל בליגות הנמכות. יצא לי לראות את דימונה שנה שעברה אני חושב שהם קבוצה מצוינת ואם ישאירו את הסגל שהעלה אותם ליגה הם בוודאי לא ירדו ליגה כי זה סגל שחקנים משובח מאוד עם כמות כשרונות שלדעתי שווה ליגה לאומית ומעלה
  5. במקום להחתים שחקנים באותו רמה או פחות ממנה עדיף להשאיר את הסגל הקיים עם חיזוק של של (שמעון בן עטר 14-06-2020, 18:25)
  6. ירידה בטוחה (אוהד דימונה 15-06-2020, 00:58)
    ההנהלה עושה מה שהיא רוצה, בשביל שחקנים מסוימים הם התאמצו לא רצו את מושיקו אביטן ועכשיו הופכים עולמות כל הבלוף יצוף בקרוב הכל מסריח שם