"היו לי הצעות מקבוצות בליגה, בחרתי להמשיך במכבי יבנה"

לא מעט שאלות נעו סביב עזיבתו של אביחי ממן, את מכבי קביליו יפו. איך שחקן שנחשב כסמל הקבוצה בוחר לעבור לשחק ביריבה מהליגה? אחרי שנה מוצלחת במכבי יבנה, ורגע לפני שיפתח במדי הקבוצה עוד עונת כדורגל, הקשר הצעיר והמוכשר מסכם עונת מלאת תהפוכות שהסתיימה הרחק מהפלייאוף... עונה על השאלות סביב עזיבתו ומספר שלמכבי יפו יש תמיד מקום חם בלב שלו

  • על ידי: ‫לירן ביטון‬‎
  • 12-07-2019
  • 11:25

אביחי ממן, (25) גדל באקדמיה של מ.ס אשדוד, הוא שיחק עונה במרמורק שכמעט הסתיימה בעליית ליגה, ולאחר מכן שיחק במשך ארבע שנים במכבי יפו מתוכן שנתיים קפטן ראשי והפך להיות אחד מסמלי הקבוצה. בעונה הקודמת החליט הקשר החלטה מפתיעה לעזוב את הקבוצה שהפכה עבורו לבית, "הייתי שם גם ברגעים הטובים וגם באלו שלא, אביחי לא שוכח את מה שהמועדון עשה בשבילו", ההחלטה הזאת גרמה להרבה אנשים לתהות מדוע החליט לעזוב את מכבי יפו? ממן, החל ללמוד לימודי הנדסה בשילוב עם קריירת הכדורגל ולא הצליח לשלב את הלימודים עם שגרת האימונים במכבי יפו ולכן בחר לעזוב את הקבוצה. "ארבע שנים שיחקתי במועדון, מכבי יפו תמיד בליבי". 

 

אחרי שהשאיר מאחוריו שנים יפות ביפו, את העונה הקודמת הוא פתח במדי מכבי יבנה והיה לאחד השחקנים הבולטים בקבוצה. את העונה אשתקד הוא מסכם כאכזבה ברמה האישית וחוסר מזל שקבוצתו בסופו של דבר לא הצליחה להתברג בפלייאוף העליון. הקשר המוכשר שהחזיק בכמה הצעות מקבוצות אחרות בליגה עם חוזה בשכר גבוהה יותר, בחר להמשיך ביבנה,חות חשוב לי עניין המשכורת הגבוהה, אלא ההתנהלות מול אותו מועדון שאני נמצא בו", ומקווה שהעונה הבאה בקבוצה תהיה מוצלחת יותר ברמה האישית והקבוצתית.

 

מעבר לכך שהיית קפטן מכבי יפו, היית נחשב כסמל של מכבי יפו, מה גרם לך לעזוב את הקבוצה ולהגיע ליבנה?

"אחרי שנה שלמה שבה דיי שתקתי ואני אענה לכל מי שביקש תשובה לגבי סיבת העזיבה שלי. אני שמח לפתוח שנה שנייה בלימודי הנדסת תוכנה בעיר מגוריי, מי שמבין מעט יודע שאלו לימודים טובעניים, מבחינת מערכת שעות וקושי המקצוע עצמו. מכבי יפו תמיד בליבי, 4 שנים שיחקתי במועדון ומעבר לכך נפל בחלקי לשמש כקפטן שלו. הייתי שם כשכמעט ירדנו ליגה והגול שלי חתום על הישארותו בליגה, הייתי שם כאשר הקבוצה התחילה עונה לאחר מכן במקום ה14 ועשינו את הבלתי יאומן עד הגעה למקום שלישי בסוף העונה, הייתי שם כאשר הגענו לגמר מחוזות ואחרי פציעה לא פשוטה וניסיון לעשות הכל כדי לחזור לשלבים המכריעים, פשוט הייתי! גם ברגעים הטובים וגם באלו שלא, קל לשכוח את מה שאביחי עשה למועדון, אבל אביחי לא שוכח את מה שהמועדון עשה בשבילו".

 

אביחי ממן, "ליפו יש תמיד מקום חם בלב שלי" (מני בן ארי)

 

איך אתה מסכם את העונה שלך ביבנה ברמה האישית והקבוצתית?

"העונה האחרונה הייתה מלאת תהפוכות, כזו שהתחילה עם אורי קרגולה ובנה את הקבוצה בצלמו לכזו שפיני עייש לקח ועשה הכל כדי שמכבי יבנה תסיים במקום המגיע לה. ברמה האישית קצת מאוכזב, היו משחקים שהבאתי את המנהיגות והווינריות שמאפיינת אותי, אבל אני מצפה מעצמי שזה יהיה לאורך כל העונה ולא לפרקים".

 

האם הגשמתם את המטרות שלכם?

"המטרה בעונה הקודמת הייתה להיות קבוצה שנותנת מעצמה הכל, למענה ובעיקר לאוהדים, ואני די שמח שזה היה לכמות משחקים גדולה מהעונה".

 

מה היה חסר למכבי יבנה כדי להתברג בסופו של דבר בפלייאוף?

"מזל, מזל ומזל! אם מדובר בחוסר המזל שהיה עם נבו מזרחי ודניאל בלומנפלד בתחילת העונה, או אם מדובר בגולים שלא אפיינו את איך שהקבוצה נבנתה. אין מילה אחרת להגדיר את החיסרון שהיה למכבי יבנה חוץ מחוסר מזל".

 

היו רגעי קושי במהלך העונה?

"היו ולא מעט, אם זה בהפסד לכ.קאסם בתחילת עונה במשחק הראשון ואח"כ העזיבה של אורי שדי טלטלה את המערכת והיד עוד נטויה, אבל מה שאני יכול לומר זה שפיני וההנהלה עשו המון בשביל זה שהקבוצה תחזור במהרה למסלול הישר".

 

אביחי ממן, "בעונה הקודמת היה חסר ליבנה הרבה מזל" (מני בן ארי)

 

מה התכונה הכי דומיננטית שלך על המגרש?

"הדומיננטיות שלי באה מול החברה הצעירים מחוץ למגרש, אני דיי קרוב לגיל של אלו שעלו מהנוער +, אני יודע לתת להם את העצות שלי היו חסרות בגיל שלהם. במגרש הדומיננטיות מגיעה לידי ביטוי במשחק ראש מעולה, אגרסיביות, להיות במקום הנכון ובזמן הנכון ובעיקר באנרגיות ובמנהיגות".

 

היכן אתה צפוי לשחק בעונה הבאה? האם אתה צפוי להמשיך במכבי יבנה?

"היו לי לא מעט הצעות מקבוצות בליגה, גבוהות מבחינה כספית ומי שמכיר אותי יודע, פחות חשוב לי עניין המשכורת הגבוהה, אלא ההתנהלות מול אותו מועדון שאני נמצא בו. במכבי יבנה יש אנשים טובים וחמים, אם מדובר בהנהלה, או קוקי שעושה המון בשביל השחקנים ובעיקר עידן שהראה עד כמה הוא רוצה שאשאר ואהיה חלק מהפאזל, אני מאחל שתהיה עונה מוצלחת, בריאה ובעיקר מהנה".

אביחי ממן הקשר המצוין ימשיך לעונה נוספת ביבנה (קרדיט: עמוד הפייסבוק מכבי יבנה)

הוסף תגובה
תגובות
  1. בהצלחה אחלה שחקן (שערוקי 12-07-2019, 12:56)
    אוהבים אותך בשעריים
  2. הפחד שלי היה (מיכאל 12-07-2019, 15:18)
    שתחזור ליפו .לא הגענו איתך לשום מקום .וגם יבנה לא הגיעו אתך לשום מקום .אתה שחקן בינוני ביום הכי טוב
  3. טוב ביבנה (הדוקטור 12-07-2019, 18:49)
    סבבה ביבנה הרבה פחממות
  4. לוקה בטכניקה (יוחאי 12-07-2019, 19:25)
    שחק ארבע שנים ביפו. מחלץ ומוסר ליריב.. מלבד הבלחותו פה ושם בינוני מאוד
  5. אתם לא אוהדים שלנו (היידה יפו 12-07-2019, 21:57)
    קל לכם לדבר על הדברים הפחות טובים לוזרים שכמותכם אביחי שחקן נשמה שיודע להביא את מה שטוב בו יא אפסים
  6. למגיב מספר 2 (מקורב לאביחי ממן 13-07-2019, 09:37)
    אוהד יפו שאמר שפחדת שאביחי יחזור ליפו בגלל שלא הגעתם איתו לשום מקום יש לי שאלה אלייך יש שחקן שכן הגיע אתכם לליגות הגבוהות ? בגלל אוהדים כמוך תישארו בליגה א עוד 20 שנה
  7. רוב אוהדי יפו (אחד 13-07-2019, 15:06)
    לא מבינים בכדורגל. אפילו חוקי שיפוט בסיסיים הם לא יודעים. זה בלם אחורי, זה קדמי, למה אין חלוץ.