תחזית ליגה א' דרום בחסות ה"סאנסה", מחזור 8: אוהד רון מארח את ארז נעמן

השבוע החלטתי לארח את חברי הטוב ארז נעמן. ארז למי ששכח היה כתב בכיר באתר גולר, משם הפך לכתב בכיר ב"וואן" וכיום הינו הדובר של הפועל ת"א. ארז מכיר את ליגה א יותר טוב מהרבה אנשים וחושב שיבנה קבוצתו האהובה תעלה ליגה וכמובן תנצח השבוע את שעריים המפורקת. כפ"ס תנצח את יפו האנמית, אשדוד והכח ינצחו ללא מאמץ את יריבותיהן. אבל מה לגבי שאר המשחקים? מי שינצח בתחזית יהנה מארוחה זוגית ב"סאסנה"- הסושי בר בטיילת ראשון לציון.

  • על ידי: אוהד רון
  • 01-11-2018
  • 19:24

ארז, מה אתה חושב על ליגה א' העונה לעומת העבר?

"אני חושב שבניגוד לשנים עברו, בהן בתחילת השנה היית יכול לסמן עולה ודאית שלרוב גם הייתה מסיימת במקום הראשון – מלבד מקרים בודדים, כעת יש ליגה די שוויונית עם הרבה קבוצות טובות שיכולות להפתיע ולהעפיל לליגה הלאומית מהמקום הראשון. מה שבטוח, תהיה מלחמה גדולה על מקומות 2-5 בכל מקרה".

 

מי לדעתך תתמודדנה על העלייה ומי תתמודדנה על הפלייאוף?

"לדעתי מכבי יבנה, קבוצתי האהודה, תעלה בסופו של דבר מהמקום הראשון. הניסיון מלמד שכפר קאסם נשברת בשלב מסוים בכל עונה, על אף פתיחות עונה מדהימות שכבר ראינו ממנה. זו קבוצה ללא יותר מדי חוסן מנטאלי שהפסד אחד יכול להוביל שם לזעזוע. אגב, אם כפר קאסם תשנה את זה, תצליח להחזיק עונה שלמה בלי נפילות שכאלה, היא גם תגשים את החלום ותעפיל לליגה השנייה בארץ. היא ללא ספק ראויה".

 

שחקני מכבי יבנה, יעלו מהמקום הראשון? צילום: מני בן ארי. 

 

בתור דובר הפועל ת"א, יש שחקנים מליגה א' שיכולים להתברג בליגת העל?

"קטונתי מלדבר מקצועית ואני משתדל להימנע מכך כמה שיותר. כמובן שיש שחקנים שאני אוהב במיוחד כמו אביחי ממן, שהוא לוחם אדיר. בנוסף לאוהד אדלשטיין שכבש אתמול שער מרהיב בגביע, תמיד אהבתי אותו. יוסי אסייג יכול ללמד הרבה חלוצים בארץ איך להניח את הכדור ברשת ועוד רבים וטובים. מה שכן אני יכול להגיד, בתור אחד שראה המון משחקים בליגות הנמוכות וגם בילה את העונה החולפת בליגה הלאומית, ההבדל בין כל ליגה הוא עצום – מבחינת כל האלמנטים".

 

ונעבור למשחקים:

בית"ר כפ"ס - מכבי יפו

אוהד: כפ"ס חיים בסרט שהם קבוצה טובה והפסידו השבוע למכבי יבנה, אבל איך אמרו לי: "תוצאה לא משקפת"... נראה לי הם צריכים להתעורר על עצמם ולא להמציא לעצמם ניחומים. כפ"ס קבוצה חלשה מאד ואם לא יתעוררו הם ירדו לי. מכבי יפו עשו תוצאה נפלאה שבוע שעבר נגד כפר קאסם החזקה. יפו עדיפה על כפ"ס אבל בכל משחק שאני זוכר, חיים סירוטקין תמיד מנצח את יפו, גם כשהוא לא צריך את הנקודות. אולי זה עניין של אופי אצל יפו? מקווה שיפתיעו הפעם למרות שאני חושב שהמשחק קרוב יותר לתיקו. הימור שלי: תיקו.

ארז: פעם זה היה משחק צמרת טיפוסי בין שתי קבוצות שקראו תיגר על העלייה, היום קצת פחות. כפ"ס בעונה קשה מאוד, עם תקציב נמוך וסגל שחקנים בינוני, חייבת להתחיל להביא נקודות אחרת היא תסתבך בתחתית. מול מכבי יפו הנמרצת (אך די אנמית) כפ"ס תנצח את המשחק. 

 

האם רוני אוואט ינצח את חיים סירוטקין? (גיא צמח)

 

מכבי שעריים - מכבי יבנה

אוהד: כל ה"פסטיבל" שיש סביב שעריים לא עושה טוב לקבוצה, הנהלה שלהם, לדעתי, אין מושג בניהול מועדון, אני מבין שהם רוצים להיות מאוזנים בתקציב אבל למה לא חשבו על זה בפתיחת העונה? ואם כבר נתקלתם בבעיה כזאת, שאחד הספונסרים החליט כנראה לא לתמוך יותר, הם היו צריכים להמתין עם ההחלטה לשחרר שחקנים ולחפש במקביל ספונסרים אחרים חדשים ויציבים. כי להצלחה יש הרבה אבות, והרבה אנשים היו יכולים לעזור לקבוצה כשיש הצלחה. אבל אין להם כנראה מושג בניהול קבוצה, אין להם נסיון ועכשיו הקבוצה שלהם תתמודד נגד הירידה. שעריים קבוצה חזקה בהגנה עם שוער מהבכירים בליגה, אבל איך שחקן יכול לשחק במצב שנוצר? יבנה קבוצה יציבה, מסודרת יפה בהגנה ועוקצת בהתקפה. הימור שלי: יבנה עדיפה על שעריים ולכן הם ינצחו.

ארז: ניצחון קליל ליבנה לאחר התפטרותו של מוסא בן חיים מכבי שעריים נותרה ללא מאמן ויהיה לה קשה מאוד מול החבורה המאומנת של קרגולה. שעריים לא הקבוצה החלשה שהייתה אשתקד, כאשר קצב צבירת הנקודות שלה משביע רצון, אבל יבנה זה סיפור אחר לגמרי וזה יסתיים בניצחון חלק לצהובים-כחולים. 

 

עירוני קריית גת - 'ירמיהו' חולון

אוהד: קריית גת ספגה מהלומה קשה בגביע השבוע כשהורחקו לה 4 שחקנים כולל השוער, ואם הם היו יודעים הם היו מעדיפים להפסיד 10-0 ולא לקבל מורחקים רבים כל כך. חולון קבוצה שמקשה על היריב וקשה לכבוש מולה. ליאל סספורטס מקריית גת נמצא בכושר מעולה ואני מאמין שיכבוש. אוהד: קריית גת ינצחו ויכפרו על ההפסד בגביע. 

ארז: משחק הגביע עשה הרבה נזק לקריית גת לאחר שספגה ארבע הרחקות. למרות זאת, המארחת יכולה עדיין לשמור על עמידה נכונה עם מאמנה שלומי משה, שעושה עבודה מצוינת עד עכשיו, ולהוציא תיקו מירמיהו חולון - שבינתיים נראית כמו קבוצה שמצליחה מעבר לציפיות. חולון, שרגילה להסתדר ולצאת למתפרצות, תצטרך להיות זאת שיוזמת ומול העמידה הטקטית של קריית גת – זה יהיה קשה. איקס. אולי אפילו 0:0.

 

שלומי שלמה בנה קבוצה שמקשה על היריב (איתן ידגר)

 

הפועל אדומים אשדוד - הפועל מחנה יהודה

אוהד: האדומים חוזרים למסלול הניצחונות לאחר שהפסידו בבית לפני שבועיים להכח ר"ג, ושבוע שעבר ניצחו את בקעת הירדן בחוץ. שריקי עושה את שלו ולוקח את הקבוצה שלו לצמרת. מנגד מחנה יהודה עדיין ללא החיזוק המתאים להישארות בליגה א', וספק גדול אם יצליחו להישאר בליגה א' ללא חיזוק מתאים. אשדוד עדיפים על מחנה בכל פרמטר ולא רואה משהו מלבד ניצחון לאדומים מאשדוד. הימור שלי: ניצחון לאשדוד.

ארזהמשחק הכי קל לניחוש לטעמי, סוללת שחקני ההתקפה של אשדוד מסוגלים לכבוש בכל רגע נתון מול הקבוצה המתפוררת של הליגה שהולכת להיות ככל הנראה תעתיק של הוד השרון מהעונה שעברה ומסתמן כי כבר ירדה ליגה. ניצחון חלק לאשדוד.

 

'אדומים' אשדוד לא אמורים להתקשות מול מחנה (אבישי אפטקר)

 

בית"ר נורדיה ירושלים - הפועל בקעת הירדן

אוהד: נורדיה חטפה מהלומה גדולה באמצע השבוע כשהורחקו לה 2 שחקנים כשאחד מהם זה החלוץ שמחזיק אותם העונה, אסף גובזה. מעניין יהיה לראות את הקבוצה ללא החלוץ הבכיר שלה, אבל המזל שלהם שהם פוגשים את בקעת הירדן שרק לפני שלושה שבועות אפשר להגיד התחילה את העונה וזה לוקח זמן לגבש קבוצה. נורדיה עדיין עדיפה על בקעת הירדן ולא צפויה להתאמץ מולה. הימור שלי: ניצחון נורדיה.

ארזלאחר 120 דקות בגביע ולאחר שנתנה למאמנה שלומי עמר אוויר לעוד מחזור, תגיע ללא שני שחקנים משמעותיים, ביניהם אסף גובזה הנפלא, פוגשת את נועם שוהם שמנסה לנצח בכל משחק, גם על חשבון ספיגת שערים רבים (22 ספיגות עד כה!). לדעתי, בגלל העייפות בעיקר, ניצחון של הבקעה במשחק רב שערים. 

 

הפועל כפר שלם - הכח עמידר ר"ג

אוהד: כפר שלם קבוצה מפתיעה לטובה העונה. אביחי יחיא בנה קבוצה צעירה עם מספר קטן של וותיקים, ומאמן מהטובים בליגה כמו ויקטור גניש, והקבוצה פשוט כייף לראות אותה מצליחה. הכח ר"ג היא אולי הקבוצה הכי טובה עד כה, משחקת כדורגל מהיר בהתקפה וההגנה שלה חזקה מאד. הכח במומנטום אדיר ורק שהמועדון ידאג לשמור על האווירה הטובה שיש בקבוצה כי הקבוצה הזאת כמו שהיא נראית בשבועות האחרונים היא כנראה הכי טובה בליגה. ההימור שלי: הכח ינצחו את כפר שלם הרבה בגלל שהמשחק ישוחק מחוץ לשכונה. 

ארז: כפר שלם איבדה בשבוע שעבר שתי נקודות חשובות מול מכבי הרצליה עמוק בתוך תוספת הזמן ותתקשה מאוד מול ההתקפה האימתנית של הכח שהעפילה השבוע גם לסיבוב ח' בגביע. כל תוצאה מלבד ניצחון של הכח תהיה הפתעה מרעישה. 

 

שחקני הכח ר"ג, עונה נהדרת הם עושים. צילום: גיא צמח

 

שמשון כפר קאסם - מכבי הרצליה

אוהד: העולה החדשה מכפר קאסם מרגישה מה זה ליגה א'. היא כבר מבינה שהשמות הגדולים שהביאה כנראה ולא מספיק שיש להם שם גדול ומקבלים הרבה כסף, אלא השחקנים שנותנים את הלב והנשמה הם אלה שמצליחים בליגה. שמשון קבוצה חזקה ואולי מהחזקות בליגה, היא תעשה את השינויים שלה, תתחזק במקומות הנכונים עם השחקנים הנכונים ותתמודד בצמרת הגבוהה העונה. הרצליה עם 4 נקודות בשני המשחקים האחרונים, כבר היו שמחים לסיים את העונה. הם גם הרגישו מה זה ליגה א' אבל בהרצליה פשוט לא רצו להשקיע העונה ולכן הסגל חלש. הימור שלי: כפר קאסם בבית עדיפים וינצחו.

ארז אחד המשחקים המעניינים של השבוע כאשר כפר קאסם, שעדיין נמצאת במשבר זהות ולא יודעת אם היא תואמת את הציפיות ממנה ומחכה לשער הבכורה של שלומי ארבייטמן, מול הרצליה של צחי טיאר שלא מצליחה לכבוש שערים (מקום לפני אחרון בליגה, למרות שכבשה 2 שערים במחזור האחרון) ונראה כי היא תשאף לתיקו במשחק הזה. הימור שלי: ארבייטמן כובש, כפר קאסם מנצחת.

 

הפועל אזור - מ.ס. כפר קאסם

אוהד: לפני מספר שבועות צפיתי במשחק הגביע בין אזור לכפר קאסם. המשחק היה בשליטה של כפר קאסם ורק החמצות מנעו תוצאה גבוהה. הם היו עדיפים וניצחו. מנגד, יוסי חכים הוא טקטיקן ענק והוכיח את זה כשהתפטר וחזר, וביצע מספר שינויים ולמעשה כל השחקנים שנשארו החלו לשחק והבינו שכדאי להם לשחק אחרת הם לא יישארו. אזור עם 4 נקודות בשני משחקים האחרונים הקשים שהיו להם. למרות שאזור בבית, כפר קאסם קבוצה עם סגל אולי הכי טוב בליגה והם עדיפים על אזור. הימור שלי: כפר קאסם ינצחו כמו שניצחו בגביע ורק התוצאה תהיה ההבדל. 

ארזאף פעם לא קל לשחק באזור. כפר קאסם מגיעה בביטחון שיא לאחר הניצחון בגביע, אבל במגרש המביש באזור יהיה לה לפתח את המשחק הרגיל שלה ושחקנים טכניים כמו אסייג ואדלשטיין יתקשו בפעולות פשוטות מה שיכול להוביל למשחק פיזי שבסופו נחזה גם בתיקו משמים. איקס.

 

 

כפר קאסם יוצאת למשחק חוץ לא פשוט באזור (גיא צמח)

תחזית ליגה א' דרום בחסות ה"סאנסה", מחזור 8: אוהד רון מארח את ארז נעמן

הוסף תגובה
תגובות
  1. המן נעמן (ג'וני וייסמילר 01-11-2018, 19:58)
  2. יבנה אפורים (הפוסק 01-11-2018, 21:00)
    שעריים תוציא את המיץ ליבנה ,וגם את הנקודות
  3. אוהד מגעיל הייתה מגעיל נשארת (מוטי 01-11-2018, 21:20)
    הייתה הכי מגעיל בשכונה ילד כאפות אתה מוציא את התסכול שלך בכתיבה. זוכר אותך מכופכף על ידי כולם רזה ומכוער לא השתנה כלום מאז
  4. אוהד רון ילד כפות מהשכונה (# 01-11-2018, 23:14)
    אוהד רון ילד כפות מהשכונה
  5. איזה ניצחון (שערוקי 02-11-2018, 15:39)
    שעריים לא מפורקת גולר מפורק
  6. כמה שאתה אפס אלק ניצחון קליל (נעמן הרסת את הפועל תל אביב 02-11-2018, 16:19)
  7. פיייי איזה כתב בכיר!! (יוסי קרח 02-11-2018, 16:26)
    אוהד רון, אתה מחשיב את עצמך מבין בכדורגל?? מתוך 5 משחקים ב-א׳ דרום, נכשלת ב-4!!! תחזור לביה״ס!!!
  8. אוהד רון גאון כדורגל (סמי תשובה 02-11-2018, 17:41)
    חסר הבנה מינימלית. אפילו את המשחק של קרית גת, שהשבוע שיחקה 120 דקות והורחקו לה 19 שחקנים, הוא לא ידע לנחש
  9. אימפריה (שעריים 02-11-2018, 20:22)
    יש ליבנה מזל שזה ניגמר רק 2 ולא 5
  10. פשוט בדיחה (רונן 03-11-2018, 13:43)
    הוא לא פוגע בניחושים ולא רוצה לדבר מקצועית אבל מפרגן לשחקנים מסוימים.