"היה לי חשוב לפרוש בכבוד וזו הייתה השנה הנכונה עבורי לעשות זאת"

כך אמר ציון זקן ששיחק במשך שלוש עונות בקבוצת האוהדים בית"ר 'נורדיה', ונתפס "כסמל" עבור אוהדי הקבוצה. בגיל 37 זקן בחר לתלות את הנעליים ולפרוש ממשחק פעיל. מיד לאחר מכן הוא עבר לעמדת עוזר המאמן. זקן היה אחד השחקנים החשובים ביותר לקבוצה, וכעת הוא חלק מבניית הסגל לקראת העונה הבאה תוך הפקת לקחים מהעונה הקודמת

  • על ידי: לירן ביטון
  • 14-07-2018
  • 13:10

ציון אתה נתפס עבור האוהדים "כסמל" של בית"ר נורדיה, איך התחושה לשמוע את זה?
"זה כבוד גדול בכלל להיות שייך למועדון כמו 'נורדיה'. זה לא סוד שאני מאוד מחובר לקהל, וראו את זה על המגרש בשנים ששיחקתי בנורדיה. הקהל של המועדון הזה זה משהו מיוחד בנוף של הכדורגל בארץ, ומגיע להם קבוצה שמחה ואטרקטיבית שתגיע לליגות הגבוהות."

איך הייתה החוויה לשחק במועדון הזה?
"כיף להיות חלק ולשחק בבית"ר נורדיה, זה מועדון שנותן את כל התנאים והשקט להצליח. הייתה לנו עונה טובה יחסית לשנה ראשונה בליגה א', סיימנו במקום הרביעי שמוביל לפלייאוף עליון. לפי דעתי אם היינו פותחים את העונה טוב גם היינו מתמודדים על העלייה. ברגע שוויקטור גניש הגיע לקבוצה כולם ראו את השינוי."

מה עמד מאחורי ההחלטה לפרוש מכדורגל ולעבור לעמדת עוזר המאמן?
"היה לי חשוב לפרוש בכבוד והבנתי שזאת השנה הנכונה עבורי לעשות זאת. אני פורש אחרי שלוש שנים מדהימות ב'נורדיה' שכללו שתי עליות ליגה, ועונה אחרונה טובה מאוד מבחינה אישית והגעה לפלייאוף העליון. לא היה לי ספק שאמשיך בצוות המקצועי, זה משהו שמעניין אותי וראיתי בזה הזדמנות טובה לעבוד לצד שלומי עמר, וללמוד ממנו בשנה הראשונה שלי כעוזר מאמן."

איך אתה תורם לקבוצה כשחקן מנוסה?
"זה נכון שיש לי המון ניסיון בליגה א', ולכן יש לי מה לתרום גם מהצד של עוזר מאמן. כרגע אנחנו בבנייה של הסגל ואין לי ספק שנעשה עונה טובה גם השנה. בבית"ר נורדיה תמיד שואפים גבוה."

מה היה חסר לכם בעונה הקודמת כדי להגיע למקום טוב יותר?
"אני חושב שפתחנו את העונה בצורה לא טובה וזה פגע בנו. אם היינו פותחים את העונה בצורה טובה, אין לי ספק שהיינו מתמודדים על העלייה מהמקום הראשון. ברגע שויקטור גניש הגיע לקבוצה הוא הצליח לחבר את השחקנים, כי בסה"כ היה לנו סגל טוב ועשינו ריצה יפה שהסתיימה בפלייאוף עליון."

בית"ר נורדיה היא קבוצת אוהדים שמתנגדת לאלימות וגזענות, האם אתה חושב שהיא מצליחה לממש את האג'נדה שמתוכה היא צמחה?
"האנשים ב'נורדיה' הם זן מיוחד במינו, במקום להישאר בבית"ר ירושלים ולשבת בשקט הם קמו ועשו מהלך כדי לתקן את בית"ר מבחוץ. עד כה הם בהחלט מצליחים, ומוכיחים שאפשר לעשות זאת אחרת. 'נורדיה' היא הקבוצה היחידה שהוקמה נגד הגזענות, מפה אני קורא לכולם להגיע למשחקים שלנו ולראות באמת איך צריך להתנהל משחק כדורגל בארץ, מבחינת תרבות קהל ומשפחות ביציע."

מה המטרות לעונה הבאה?
"כרגע מאוד קשה לסמן מטרות מדויקות. אנחנו נמצאים בשלב בניית הסגל ומאוחר יותר נוכל לדעת מה הן המטרות. מה שכן התקציב השנה ירד, אך ננסה להעמיד קבוצה אטרקטיבית שנלחמת על המגרש כי מגיע לקהל שלנו שהוא מספק אחת בארץ קבוצה טובה."
 

ציון זקן (משמאל), "זה הזמן הנכון לפרוש" (גיא צמח)

הוסף תגובה
תגובות
  1. להחזיר את מבשרת לליגה א הקסטל מחכה (שחקן מצויין עוד מיימי הפועל מבשרת ציון 14-07-2018, 15:00)
    ציון תחזור הביתה ותחזיר עטרה ליושנה
  2. קבוצה של עסקנים (נורדייה בלוף 14-07-2018, 15:21)
    גקי בן זקן ושלא יערבבו אתכם האוהדים "המשכילים" של נורדיה
  3. מלך (ציוןן 14-07-2018, 16:29)
    איש יקר שחקן ענק נכס וסמל אמיתי. אוהבים אותך באשדוד
  4. ציון זקן (מעריץ 14-07-2018, 22:43)
    שחקן מס' 1 ואדם גדול
  5. אגדות נרקמות בלילות (אהוד כחילה 14-07-2018, 22:46)
    איזה מלך