מבט מהצד: הכח עמידר ר"ג - מכבי יפו

פרדי צרפתי בניתוח מקצועי על המשחק. מה היתה תוכנית המשחק של כל אחד מהמאמנים? האם אחת הקבוצות יכלה להכריע את המשחק לטובתה? זה ועוד בכתבה הבאה.

  • על ידי: מערכת גולר
  • 06-02-2018
  • 13:46

השבוע אחרי לא מעט זמן, יצא לי לראות משחק בין שתי קבוצות בליגה א' דרום הכח ר"ג ומכבי יפו. כמאמן שאימן בליגה הזו ציפיתי לראות שתי קבוצות שמאומנות בשני סגנונות שונים. האחת של חיים סירוטקין, שידוע שדוגל תמיד בהנעת כדור מסודרת, סבלנות וסגנון משחק מסודר. ומנגד יפו של קרגולה, שעד כה היא הפתעה נעימה בליגה, למרות שהקבוצה חדשה כמעט לגמרי.  


לצערי המשחק היה לא מסודר, שוחק בעיקר דרך האמצע במהלכי כדורגל אינדיבידואלים בעיקר מצד הכח, ולא במשחק קבוצתי מסודר. מנגד יפו קבוצה צעירה ונמרצת, אבל בלי סגנון מיוחד, משחקה התבלט בעיקר בלחימה ורצון, אבל ללא תכלס.

 

חיים סירוטקין, קבוצתו לא שיחקה את המשחק המסודר שמאפיין קבוצות של סירוטקין (איתן ידגר)


הכח פתחה במערך של 4-5-1 שהיה דומה יותר ל 4-3-3 מאחר וראול גרשומוב, שהיה אחד הטובים במגרש, כל הזמן עשה תנועה לאמצע ויצר מבנה של שלושה קשרים. יפו לעומת זאת פתחה במערך של 4-3-3 קלאסי עם שלושה קשרים אחוריים שתפקידם היה לנטרל את המשחק המסודר של הכח, שלמעשה לא היה קיים. לכן ציפיתי מקרגולה לשנות מערך ולהכניס עוד שחקן התקפה בכדי להכריע את המשחק. 


עם כל זאת יפו עלו ליתרון מהיר הודות לכדור נייח שנבעט כמעט מ 45 מטרים ומצא את פשכצקי לא מוכן, פיליפ חאייק היה על הכדור החוזר וקבע 1-0 ליפו. כאשר קבוצה מובילה בשער מהיר במשחק, הייתי מצפה שיפו ילחצו על הדוושה וימשיכו לתקוף, אבל זה לא קרה בפועל. המשחק המשיך להיות לא מאורגן מצד שתי הקבוצות והמחצית מסתיימת בתוצאה 1-0 ליפו. 

 

יפו כבשה שער מוקדם, חבל שלא המשיכו לחוץ על הדוושה (איתן ידגר)


במחצית השנייה הקבוצות עלו ללא שינוי במערכים, טעות אומללה של המגן טל לוי גרמה להכשלה בתוך הרחבה והעניקה להכח כדור עונשין מ 11 מטרים.  אותו לוקח ליעד ברקוביץ והשווה את התוצאה. להערכתי לולא הטעות והפנדל הכח בסגנון המשחק הספציפי הזה, לא הייתה מבקיעה שער גם עוד 120 דקות. 

 

הכח מאזנת, אם לא הטעות שהובילה לפנדל, לא היתה מבקיעה גם בעוד 120 דק' (איתן ידגר)

 

דווקא לאחר השיוויון, חמש דקות מאוחר יותר, אלי בביאשוילי מבצע עבירה פולט כמה מילים מיותרות ומקבל אדום. טיפשי לחלוטין וחסר אחריות. כשהכח בעשרה שחקנים אתה מצפה מקבוצה שביתרון להכתיב את הקצב, לשלוט לשחק עם בטחון ולחפש את ההכרעה. בפועל זה היה רחוק מלקרות. דווקא הכח שהיתה בנחיתות מספרית, החזיקה יותר בכדור אבל ללא תכלס כשהמטרה ברורה, לסיים את המשחק עם נקודה אחת.

 

אורי קרגולה, בנה קבוצה חדשה נמרצת וממושמעת. עם קצת יותר תעוזה היו אוגרים עוד נקודות בטבלה (איתן ידגר)

 

יפו לא קבוצה דורסנית, יצירתית ומספיק מוכשרת, לעשות את קפיצת המדרגה בכדי להכריע משחק גם ביתרון מספרי לצערי, ובסיום התוצאה משקפת 1-1. 

אין לי ספק שמי ששמחה יותר על התוצאה זו הכח ר"ג ששיחקה 38 דקות בנחיתות מספרית. לשני המאמנים אומר, חיים תחזור להיות שמח עם האנרגיות שאפיינו אותך ואתה תביא תוצאות אני בטוח. ואורי קרגולה, שאפו על מה שאתה עושה עם קבוצה חדשה. אבל אפשר להעיז יותר ולשחק התקפי יותר, כך תיקח יותר נקודות, יש לך קבוצה ממושמעת כל הכבוד.

 

שיהיה בהצלחה לכולם

פרדי צרפתי, מאמן ביציע: הכח ר"ג - מכבי יפו. צילום: איתן ידגר

הוסף תגובה
תגובות
  1. אורי קרגולה המלך (לא סתם אתה מאמן ביציע כי אין לך מושג קרגולה עשה 3 חילופים התקפיים 06-02-2018, 14:11)
  2. פרדי, אתה בטוח שאתה מאמן? (יפואי 06-02-2018, 14:54)
    "כאשר קבוצה מובילה בשער מהיר במשחק, הייתי מצפה שיפו ילחצו על הדוושה וימשיכו לתקוף, אבל זה לא קרה בפועל". קורה, שתי הצלות של פשחצקי, שני כדורים שהוציאו מהקו, זה בגלל שלחצו או לא לחצו על הדוושה? הפתעה נעימה? ככה זה שמאמנים יודעים רק לבזבז על רכש. בשבילם קבוצה אלמונית היא הפתעה נעימה.
  3. כתבה (סגול בלב 06-02-2018, 14:55)
    אחלה סיקור ענייני מקצועי נכון.כל הכבוד סוף סוף אחד שמבין כדורגל. שיחקת אותה פרדי.
  4. צרפתי (פרדי 06-02-2018, 15:31)
    לא כל מאמן מפרגן לקולגות הרוב חתרנים כתבה עיניינית.
  5. מפרגנים לו יותר ממה שהוא. סתם מאמן שכונה (סירוטקין מאמן חלש 06-02-2018, 17:46)
  6. לא מדוייק (יוחאי 06-02-2018, 20:36)
    בהכח לא היו מקופחים אם היו יורדים למחצית שבאמתחתם שלושה ,ארבעה כדורים ברשת. איך נעלם מאדון מאמן פרשן
  7. ניתוח מקצועי אבל פרדי ממתי אתה אוהד יפו (רון שלום הכח הסגול 07-02-2018, 09:36)
    כשכותבים ניתוח מקצועי לא משתמשים במילה 'לצערי'..זה מסגיר. ועם זאת הניתוח המקצועי מעניין ומדויק כמעט ב-100 אחוז. כאוהד הכח ראיתי את הכח עומדת נכון ויוזמת עם 10 שחקנים הרבה יותר טוב מאשר עם 11 ומחויבות והנעת כדור שהייתה כל כך חסרה בחצי הראשון. העמדת השחקנים של סירוטקין לאחר ההרחקה היתה מושלמת. הכח יותר מסוכנת ולא נראה כי משחקים 10 נגד 11 ויפו רצו לגמור את המשחק בתיקו יותר מהכח.
  8. פרדי (דימונה 07-02-2018, 11:48)
    פרדי אתה באר שבעי לשעבר מכיר את האיזור בוא תציל אותנו מהנפילה של אהוד כחילה. אתה תותח.
  9. מס 1 קרגולה (קרגולה אתה לא מאמן רגיל אתה קוסם 07-02-2018, 12:35)
  10. תגובת רון שלום (דני 15-02-2018, 15:53)
    רון נראה לי שחיים סירוטקין חייב ניתוח כדי להוציא את הלשון שלך מהישבן שלו